Direktlänk till inlägg 8 april 2012

Äter godis så jag spyr ;)

Av Camilla Danielsson - 8 april 2012 20:38

Igår var det påskafton. Victor och Oliver vakande redan 6.30 Galningar!  De var ju inte jättetysta så det dröjde inte länge innan Hugo och Abbe också var vakna. Vi hade dock sagt till kvällen innan att de inte fick börja leta efter äggen innan vi var vakna, så de fick vackert vänta.

Var hemma på dagen, fortsatte med tvätten, röjde, fixade lunch, köpte blommor, handlade mat osv.

Kl 17 träffades vi hos mina föräldrar (vi, dom och min systers familj) åt underbar påskbuffé (jösses vad man äter!!!)

sen åkte vi och tittade på en påskbrasa (Abbe var tokfachinerad av en traktor istället, sötisen) sen tillbaka till mamma och pappa, drack kaffe och sen dukades gottebordet fram, gött gött. Givetvis fick barnen gå på äggjakt där också och öven Stefan och jag fick ett stort ägg!

Var inte hemma fören efter 02 inatt, så idag har vi varit lite trötta och slitna.


Stefan gick upp med Abbe (fråga mig inte när, jag märkte ingentingen, haha) och jag sov vidare till 10.30 Shit

Har bakat bullar och chokladmuffins idag, Stefan fick dammat nedervåningen och skurat köksluckorna under tiden.

Åt rester till lunch, barnen har lekt med kompisar, Abbe har sovit middag i flera timmar (han har mycket sömn och rutiner att hämta igen nu!)

Grillade fläskfilé nu ikväll, nu är Abbe lagd och vi andra frossar i påskgodis igen. Känns som jag gått upp 5 kg denna helgen, mår lite sunk nu får jag erkänna!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Danielsson - 24 maj 2012 22:31

Usch, fick ett väldigt tråkigt telefonsamtal ikväll. Min kusin Maria, 39 år, dog igår   Hon har haft cancer i många år. Började med en tumör i benet (som från början var en helt ofarlig knöl hon gick med i massa år) sen blev det en tumör som skulle...

Av Camilla Danielsson - 23 maj 2012 21:59

Helt lovely!!! Underbara underbara värme!!! Hoppas hela sommaren blir så här varm och solig (ja jag vet, lite väl optimistiskt) Hugo skulle till skolan idag, sitt andra besök där. Han går ju dit med sitt dagis och eftersom han varit så ledsen och o...

Av Camilla Danielsson - 22 maj 2012 20:40

Skrev ett låååångt inlägg igår, så slockande datorn! Shit vad arg man blir!!!   Då har det gått 1 v sen sist! I onsdags skulle Carolina & Mine, Josefin, Almer & Vidar komma hit. Josefin kom så punktligt, vi gick ut i trädgården och lekte, passa...

Av Camilla Danielsson - 15 maj 2012 22:00

I lördags ägnade jag dagen åt att städa, handla, duka, laga mat och förbereda inför kvällens gäster. Stefan låg i sängen och mådde inte så bra (ni vet, män och förkylningar... ) Barnen lekte, Victor med Albin & Isac och Robin hade Frida här, hennes...

Av Camilla Danielsson - 12 maj 2012 07:46

Blev det igår! Började dagen med att köra till min syster. Hade med mig Hugo och Abbe och hon hade hemma Hanna. Barnen lekte en massa, vi fikade, hämtade hennes barn från skolan i omgångar, åt lunch (god kycklingsallad för oss och pankisar till b...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards