Direktlänk till inlägg 10 april 2012

6-årskalas och mammamys!

Av Camilla Danielsson - 10 april 2012 21:26

Igår hade Hugo släktkalas. Mina föräldrar, min syster med familj, Stefans mamma, Stefan bror och sambo och Stefans pappa och sambo kom. Bjöd på bullar, chokladmuffin och kakor (äntligen är det färdigbakat på ett tag  ) och en blev det marängtårta. Det är lite lustigt, man brukar stå och göra sig till med dessa tårtor, så kör man den enkla stilen och gör en marängtårta med jordgubbar och en med banan och det blir succé. Godaste tårtan som finns fick jag höra, hahaha!

Hugo fick många fina paket. Av mina föräldrar fick han en fotbollsbok, en pysselbok, en spiderman whitboardtavla och sen var det ju med på han Ipod toutch också. Av min syster fick han lego, av Fredrik och Anna fick han mega uteyatzy och en stor studsboll, av farmor fick han ett par jeans, en skjorta och en uppblåsbar fåtölj och av farfar och Eva fick han 500 kr. Så han var mer än nöjd!

Slängde ihop spagetti och köttfärssås till middag när alla åkt hem och sen gjorde jag lunch till idag så var det klart!


Fick ställa klockan imorse. Carolina & MIne, Josefin, Almer & Vidar, Linda, Sara & Erik kom hit kl.10 Abbe blev sååå glad! Han har verkligen saknat Mine och Almer! Nog mest Mine, de har så kul ihop de två, väldigt lika och buiga tillsammans.

Barnen lekte, vi pratade, jag bjöd på lunch (kycklinggryta med soltorkade tomater, spenat, rödlök, vitlök och pasta till det) blev långbord, var ju 12 pers sammanlagt!

Sen åkte Linda och hennes barn hem, de hade en tid att passa. Vi andra gjorde oss en marängtårta (hade köpt hem å jag kunde göra 3 igår, men det gick bara åt 2, passade ju bra idag eftersom Josefin fyllde år igår) och satte på kaffe.

Hade en såååååå mysig, rolig dag ihop! Har verkligen saknat detta! Är glad att vattenkopps isoleringen är över!!! Välkommen vardag!

När de åkt hem la jag Abbe att ova middag. Robin var hemma hos Anton, Victor lekte med Albin & Isac och Hugo lekte med Albin så jag kunde sätta mig i soffan och slappa lite! Gött!

Gjorde pyttipanna och ägg till middag och nu på kvällen bakade jag 20 kladdkakemuffins (2 kladdkakesmetar gick det åt) som Hugo skall bjuda på imorgon på dagis, ihop med glass såklart! Han har egentligen påsklov men eftersom han fyllde när vi var i Thailand så skall de fira honom imorgon!

Nu är det soffhäng som gäller!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Danielsson - 24 maj 2012 22:31

Usch, fick ett väldigt tråkigt telefonsamtal ikväll. Min kusin Maria, 39 år, dog igår   Hon har haft cancer i många år. Började med en tumör i benet (som från början var en helt ofarlig knöl hon gick med i massa år) sen blev det en tumör som skulle...

Av Camilla Danielsson - 23 maj 2012 21:59

Helt lovely!!! Underbara underbara värme!!! Hoppas hela sommaren blir så här varm och solig (ja jag vet, lite väl optimistiskt) Hugo skulle till skolan idag, sitt andra besök där. Han går ju dit med sitt dagis och eftersom han varit så ledsen och o...

Av Camilla Danielsson - 22 maj 2012 20:40

Skrev ett låååångt inlägg igår, så slockande datorn! Shit vad arg man blir!!!   Då har det gått 1 v sen sist! I onsdags skulle Carolina & Mine, Josefin, Almer & Vidar komma hit. Josefin kom så punktligt, vi gick ut i trädgården och lekte, passa...

Av Camilla Danielsson - 15 maj 2012 22:00

I lördags ägnade jag dagen åt att städa, handla, duka, laga mat och förbereda inför kvällens gäster. Stefan låg i sängen och mådde inte så bra (ni vet, män och förkylningar... ) Barnen lekte, Victor med Albin & Isac och Robin hade Frida här, hennes...

Av Camilla Danielsson - 12 maj 2012 07:46

Blev det igår! Började dagen med att köra till min syster. Hade med mig Hugo och Abbe och hon hade hemma Hanna. Barnen lekte en massa, vi fikade, hämtade hennes barn från skolan i omgångar, åt lunch (god kycklingsallad för oss och pankisar till b...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards