Direktlänk till inlägg 12 april 2012

Lov, kompisar och regn...

Av Camilla Danielsson - 12 april 2012 21:34

Igår kom Albin och lekte med Victor, ungefär samtidigt kom Camilla hit för lite kaffe med två av sina barn, Linus och Hampus. Jag slängde ihop en annanspaj och satte på många koppar kaffe  .

Hugo var på dagis och hade med sig kladdkakemuffins och glass för att fira sin födelsedag.

Vi hade en mysig förmiddag.

Mitt när vi sitter och tittar på kort från Thailand så ringer Stefan och säger att det är tsunami larm precis där vi var! Vi som pratade såååå mycket om detta med barnen! De stora har ju hört en del om tsunami katastrofen 2004. Vi såg alla skyltar med flyktvägar, tsunamilarmen, minnesmonument på olika platser osv. Pratade om hur vattnet drar sig tillbaa, om larmen som finns idag, vart man skall springa osv osv. Alla såna samtal avslutade jag med "det kommer inte hända nu igen här. Det är så ovanligt...bla bla bla"

Så 1 v efter vi kommit hem evakueras hela vår stad/strand och alla omkring liggande städer!!! Såg bilder på nätet hur vattnet dragit sig tillbaka just i Kamala, där vi var. Kändes väldigt obehagligt och jag spände mig en massa under dagen (insåg jag efteråt)

Som alla vet nu blev det ju inget av det och jag är såååå lättad! Tänker på alla underbara människor som bor och arbetar där, de har inte så mycket pengar och även om larmen nu tjuter i god tid så människorna klarar sig så är det ju en oerhört stor ekenomisk förlust för dom!

Är sjukt glad att vi är hemma! Hade inte varit kul att uppleva detta på sin semester! Tänk vad mycket oro som sitter kvar efteråt, stressen att sitta evekuerad i en byggnad i bergen. Usch och fy!

Nog om detta!

Gjorde en fiskgratäng till middag och sen masade jag mig iväg till träningen!


Idag gic jag upp tidigt! Hugo skulle till logopeden i Varberg, redan kl.9 hade vi tid! Robin och Victor fick sova vidare så åkte jag in med de två små. HUgo var sååå duktig! Hon tyckte inte att han behövde gå där mer nu! Min fina duktiga kille! Det enda han har var att öva på är lite vokaler i blir lätt lite e ljud och o blir åt å hållet) men det är ånt finlir, brukar släppa mer när de lär sig skriva sen! Hon skulle göra någon stor avslutningsgrej med en massa uppgifter i. Han gjorde mer än halva, så vi skall tillbaka nästa vecka och avsluta den, sen är han klar där! Gott!
Åkte hem och gav Abbe youhurt, packade kaffe, mjölk, muggar och kakor. Tog på alla barnen regnbyxor, stövlar och körde till Stättared (en 4H gård här i närheten) där mötte vi upp mina föräldrar som hade med sig barnens 3 kusiner.

Tittade på alla djuren (så många söta nyfödda lamm!) sen åt vi matsäck, mamma hade gjort en massa goa smörgåsar, hade med småyoghurtar, varm choklad, dricka och frukt och sen fikade vi. En supermysig dag.

Min syster har skola hela dagen imorgon och hennes man jobbar. Deras två minsta (haha de är ju redan 6 och 10 år) har dagis och fritids imorgon, men den största pojken (lika gammal som Robin, 12) skulle vara ensamm hemma hela dagen, så jag tog med honom hem så får han sova här.

Gjorde kycklingvingar och pommes till middag, lite glass till efterrätt.

Nu ligger alla 5 barnen i sina sängar, hoppas 3 av dom sover i alla fall   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Danielsson - 24 maj 2012 22:31

Usch, fick ett väldigt tråkigt telefonsamtal ikväll. Min kusin Maria, 39 år, dog igår   Hon har haft cancer i många år. Började med en tumör i benet (som från början var en helt ofarlig knöl hon gick med i massa år) sen blev det en tumör som skulle...

Av Camilla Danielsson - 23 maj 2012 21:59

Helt lovely!!! Underbara underbara värme!!! Hoppas hela sommaren blir så här varm och solig (ja jag vet, lite väl optimistiskt) Hugo skulle till skolan idag, sitt andra besök där. Han går ju dit med sitt dagis och eftersom han varit så ledsen och o...

Av Camilla Danielsson - 22 maj 2012 20:40

Skrev ett låååångt inlägg igår, så slockande datorn! Shit vad arg man blir!!!   Då har det gått 1 v sen sist! I onsdags skulle Carolina & Mine, Josefin, Almer & Vidar komma hit. Josefin kom så punktligt, vi gick ut i trädgården och lekte, passa...

Av Camilla Danielsson - 15 maj 2012 22:00

I lördags ägnade jag dagen åt att städa, handla, duka, laga mat och förbereda inför kvällens gäster. Stefan låg i sängen och mådde inte så bra (ni vet, män och förkylningar... ) Barnen lekte, Victor med Albin & Isac och Robin hade Frida här, hennes...

Av Camilla Danielsson - 12 maj 2012 07:46

Blev det igår! Började dagen med att köra till min syster. Hade med mig Hugo och Abbe och hon hade hemma Hanna. Barnen lekte en massa, vi fikade, hämtade hennes barn från skolan i omgångar, åt lunch (god kycklingsallad för oss och pankisar till b...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards