Alla inlägg den 10 maj 2012

Av Camilla Danielsson - 10 maj 2012 21:38

Barnen cyklade till skolan idag, vädret verkade helt ok. Hugo skulle till Axelsbacke och grilla korv och leka lekar med alla blivande skolbarn. Tog (som tur var) på honom varma kläder och regnställ, för som det regnade! Tror banne mig de hade spöregn på hela utflykten    Men han hade haft roligt ändå, hade massor att berätta hemma sen.

Abbe och jag ägnade hela dagen inne, hade lite lek och mys på förmiddagen, sen fick han lite yoghurt som mellanmål innan han sov middag. Jag tog hand om massa tvätt, disk, plock och röj, hade lite socialtid vid datorn under tiden han sov.

Sen hämtade vi Hugo och körde och handlade. Tyckte så synd om Victor om fick cykla hem i spöregnet, men jag kan ju inte hämta dom och låta cyklarna stå på skolan. Han fick byta om till goskläder hemma!

Sen kom Robin och hans kompis Viktor hit så åt vi mellanmål innan alla barnen gick upp och lekte.

Jag dammsög, skurade golv och sorterade en maskin tvätt från torktumlaren. Kul nästan jämt.

Gjorde spagetti och köttfärsås till middag, smidigt att slänga ihop och alla äter det!

Sen satte jag Abbe, Victor och Hugo vid bordet så fick dom måla, klippa, tjepa och greja så hjälpte jag Robin med läxan sålänge.

Abbe blev dock tokarg när han skulle lägga sig, var ju så kul att måla (läs slänga kritor på golvet, köra neglarna i kritorna så det blev kritsmulor överallt osv  

Stefan åkte till motorklubben direkt efter jobbet så har de haft en arbetsdag där och förberett inför sommarens tävlingar.

Nu sover hela familjen, och här sitter jag! Tror jag snart gör dom sällskap!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards