Alla inlägg den 12 maj 2012

Av Camilla Danielsson - 12 maj 2012 07:46

Blev det igår!

Började dagen med att köra till min syster. Hade med mig Hugo och Abbe och hon hade hemma Hanna.

Barnen lekte en massa, vi fikade, hämtade hennes barn från skolan i omgångar, åt lunch (god kycklingsallad för oss och pankisar till barnen) Hann med en capuccino med innan jag packade in oss i bilen och körde hem efter en jättemysig förmiddag med mycket skratt.

På motorvägen hem, strax efter Frillesåsavfarten blev det stopp! Megakön som kröp fram i snigelfart HELA vägen till Veddige!!! Gaahh! Abbe sov i bilen som tur var, men det tog sån tid så han hann vakna! Till råga på allt så tändes besinlampan mitt i kaoset! Där vill man INTE få soppatorsk!!! Fick stänga av bilen så fort kön stod stilla!

Efter 1½ timme var vi äntligen hemma! Gash vad skönt!!!
Robin och Victor var då på sin fotbollsträning, Abbe tokarg för han var så trött och vi skulle hanla och börja med maten!

Tänkte vänta så alla kunde äta ihop efter träningarna, det är ju trots allt fredag! Men till slut fick vi ge upp och ge Abbe en portion spagetti och köttfärsås, han slukade den! Han fick 2 revben efter med, han älskar det och det är ju fredag för honom också! Lyckades faktiskt trycka i honom en flaska välling innan han fick gå och lägga sig.

Stefan och jag åt färskpotatis, gräddil med gräslök och sill till middag, såååå gott!!!!!!!!!!!! Barnen fick färskpotatis och grillade revben, alla nöjda och glada!

Hade lovat alla barnen att de skulle få stanna uppe och se hockeymatchen Sverige-Ryssland, så de fick dom göra. Tog fram lite grillchips, ostbågerester från förra helgen och chokladbollar som Hugo och jag hade bakat.

Men vilken ful match! Tycker det är pinsamt och patetiskt när vuxna män, som dessutom skall vara en slags förebilder, slåss så blodet sprutar, använder sig av frukstansvärd fula angrepp osv! Vad är meningen??? Knappt så man vill att barnen skall se skiten!!!
Hugo sa tom "Mamma, jag förstår att du inte vill att vi skall spela hockey. Dom är inte snälla som slåss så!" Tänk att en 6 åringen är klokare än dessa "vuxna" män!!!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards