Alla inlägg den 22 maj 2012

Av Camilla Danielsson - 22 maj 2012 20:40

Skrev ett låååångt inlägg igår, så slockande datorn! Shit vad arg man blir!!!


Då har det gått 1 v sen sist!

I onsdags skulle Carolina & Mine, Josefin, Almer & Vidar komma hit. Josefin kom så punktligt, vi gick ut i trädgården och lekte, passa på innan regnet liksom!

Carolina fortsatte att lysa med sin frånvaro, vi både sms:ade och ringde, men icke!

Vi lekte, åt kycklinsallad & bröd (till oss vuxna) och barnen fick frossa i plättar och pannkakor!

Hade bakat en rabarberkaka som vi avnjöt med vaniljsås och kaffe till det! Då hade redan alla 3 barnen somnat så det blev en lugn fika  
Carolina ringde, hon hade helt missat att det var idag, virrpannan hihi.



I torsdags var det ju Krist Himmlesfärdsdag så alla var lediga. Mamma ringde och bjöd upp oss på middag, det tackar man ju inte nej till!

Innan vi körde upp till Kungsbacka körde vi till Melkers grav! Idag är det hans födelsedag, 3 år skulle han blivit  

Satte en blomma och "bara va" en stund, var dock svinkallt, blåsigt och regnigt så det blev inte så långe som vi ville!

Blev bjudna på jättegod kyckling i ugn! Sen blev det chokladpudding till efterrätt, gott gott! Var kvar där rätt länge och fick även fika (såklart, hehe)

Pappa, Stefan och barnen kollade på hockey på tv så mamma och jag körde till Ica MAxi så fick jag handlat massa med!


I fredags var barnen lediga, men Stefan fick jobba på som vanligt!

Abbe, Hugo och jag åkte in till Varberg (Robin och Victor valde att stanna hemma) Köpte present till Amanda (ett par snygga örhängen och en fräck topp blev det) ett par örhängen till mig, Hugo köpte en uteleksak och sen lyxade vi till det med en fika! Mysigt värre!!!

När Stefan kom hem satte vi igång att olja in altanen, ÄNTLIGEN var det väder till det! Vi tog bara golver till att börja med, oljan kommer nog inte räcka till räcket med. Höll på båda två i över 2 timmar! Kul med stopr altan...  

På kvällen hade Victor Albin & Isac här, de sov över. Gjorde färsbiffar med vitlök, persilja och fetaost och potatispure till det, jösses vad de åt!!! Kul! Trodde jag skulle få frysa in massa men allt tog slut!!!


I lördags så tog vi oljning nr.2 HAr köpt en specialolja som skall hålla längre och hålla förgen bättre, dyr och lite omständig, får verkligen hoppa den är så bra som dom säger!

På kvällen kom Sofia, Anton och deras 4 barn, Oscar, Amanda, Elin och Eric hit. Vi bjöd på kyckling med vitlök och creme fraich i ugn, ris och sallad till det, blev jättegott (nytt recpet) och till efterrätt hade jag bakat 2 sommarpajer, de är sååå goda!!!

Sen blev det frossning i chips, ostbågar och godis hehehe!

Anton, Oscar, Amanda, Eric, Robin och Victor sov i tält, de hade med sig sitt enorma 12 manna! Resten av gänget sov inne!


På söndagen sov vi så länge det gick med 8 barn i huset... 

När alla pallrat sig upp dukade vi upp frukost, sen rev vi tältet, de packade iordning och jag städade upp här hemma. De stannade inte kvar så länge för Amanda blev sjuk, stackarn!

När de åkt la vi Abbe och sen gjorde vi sista omgången på altangolvet, väderskydd var det nu!

Hugo hade fotboll på eftermiddagen och eftersom det var soligt och varmt så åkta vi ner allaihopa och hejjade!


I måndags var det åter dax för vardag igen! De stora cyklade till skolan och Hugo, Abbe och jag gick bort till lekplatsen där vi mötte Josefin och barnen, lekte, fikade och myste i solen! Underbara väder! ÄNTLIGEN är våren här, eller nästan sommaren tom. LÅT DEN STANNA!!!

Hem, lägga Abbe, äta lunch.

På eftermiddagen gav jag mig ut och sprang! Första gången på 5-6 v. Har ju haft ont i halsen varje kväll och natt så jag har inte vågat innan! Tog en ny runda, inte lika lång som den andra, 3,4 km istället för 4,2 men det räckte vill jag lova!


Idag har det varit ytterligare en dag med strålande sol och go värme! Gillar när det ligger runt 28 grader!!!

Lämnade Hugo på dagis, Robin på skolan, sen körde jag Victor till tandlökaren, gick utmärkt! Sen körde jag honom till skolan, gick och vattnade på graven och sen till affären.

Hem och åt frukost med Abbe på altanen, sååååå mysigt!!!

Var ute i trädgården hela förmiddagen, han bara älskar att gå där och lull! Leker med sina leksaker, åker rutchkana, hoppas studsmatta, gungar osv!

När han sen sov middag gick jag ut i solen och målade vårt staket på framsidan, blev sååå fint! Var rätt avflagnat såg man nu!

Ikväll hade Victor match. Shit vad duktiga de är nu! Dessvärre förlorade de med 5-4 men de ledde så gott som hela tiden, hade fler målchanser och var duktigare! Victor står i mål och han är fortfarande osäker, men man måste ju få öva för att utvecklas!

Nu ligger alla barnen och jag slappar framför tv:n!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards