Direktlänk till inlägg 23 maj 2012

Värmebölja!

Av Camilla Danielsson - 23 maj 2012 21:59

Helt lovely!!! Underbara underbara värme!!! Hoppas hela sommaren blir så här varm och solig (ja jag vet, lite väl optimistiskt)

Hugo skulle till skolan idag, sitt andra besök där. Han går ju dit med sitt dagis och eftersom han varit så ledsen och osäker det sista sa jag ingenting till honom. Gav honom istället en "lyckopeng" (ett mynt vi hade kvar fårn Thailand, men det vet ju nte han) som han skulle krama när tårarna kom, det funkade, tom i skolan "jag grät inte, det var nära när jag inte hittade min keps, men så kramade jag pengen och sen hittade jag kepsen så då gick det över" Det är klart han får gråta, men det är så jobbigt för honom själv, så olikt min glada Hugo, men detta är nog istället för den sura sexårstrotsen tror jag.

Abbe och jag hade lekdate med Carolina & Mine, Josefin, Almer & Vidar! Vi träffades på lekplatsen och njöt av solen och sällskapet! Blev kvar där rätt länge. Var trött när jag kom hem, tvättade av Abbes fötter och händer, bytte blöja och gick och la honom. Sen tänkte jag slappa, men då ringer Linda och säger att hon kommer förbi med Hugo och Linnéa (de skulle leka här idag men Linnea är lite osäker och vill inte gärna gå med hem själv, så Linda släppte av dom och stannde en stund) snabbt tömma diskmaskinen och sen in med all disk, torka av köksbord och bänkar, dammsuga och snabbskura toaletten, då kom dom. Satte oss på altanen en stund och barnen lekte. Sen åkte hon hem och barnen fortsatte leka.

Fick väckt Abbe efter mer än 2 timmars sömn och ge honom spagetti och köttfärsås. Sen fikade vi på god hallonglass från Sia.

Till middag gjorde jag det enkelt, pommes och så tände jag grillen och grillade korvar! Alla barnen åt som tokar och det är ju huvudsaken!

Satte igång vattenspridaren under studsmattan en stund och en stund på gräsmattan så fick barnen kylt ner sig lite!

Efter en lång dag med sol, lek och bus slängde jag Abbe i badet, Victor, Hugo och Robin i duschen (eller Robin fick duscaht efter sin fotbollsträning såklart)

Nu sover alla, snart jag med! Hoppas på en lika underbar dag imorgon!!!

Fast då vill jag ju gärna ha Stefan hemma, han har varit borta heeela dagen idag, kom nyss hem. Det är ganska mycket när man är jälv med 4 (eller 5 var det ju idag) barn hemma, med mat, träningar, läxor, disk osv osv!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Danielsson - 24 maj 2012 22:31

Usch, fick ett väldigt tråkigt telefonsamtal ikväll. Min kusin Maria, 39 år, dog igår   Hon har haft cancer i många år. Började med en tumör i benet (som från början var en helt ofarlig knöl hon gick med i massa år) sen blev det en tumör som skulle...

Av Camilla Danielsson - 22 maj 2012 20:40

Skrev ett låååångt inlägg igår, så slockande datorn! Shit vad arg man blir!!!   Då har det gått 1 v sen sist! I onsdags skulle Carolina & Mine, Josefin, Almer & Vidar komma hit. Josefin kom så punktligt, vi gick ut i trädgården och lekte, passa...

Av Camilla Danielsson - 15 maj 2012 22:00

I lördags ägnade jag dagen åt att städa, handla, duka, laga mat och förbereda inför kvällens gäster. Stefan låg i sängen och mådde inte så bra (ni vet, män och förkylningar... ) Barnen lekte, Victor med Albin & Isac och Robin hade Frida här, hennes...

Av Camilla Danielsson - 12 maj 2012 07:46

Blev det igår! Började dagen med att köra till min syster. Hade med mig Hugo och Abbe och hon hade hemma Hanna. Barnen lekte en massa, vi fikade, hämtade hennes barn från skolan i omgångar, åt lunch (god kycklingsallad för oss och pankisar till b...

Av Camilla Danielsson - 10 maj 2012 21:38

Barnen cyklade till skolan idag, vädret verkade helt ok. Hugo skulle till Axelsbacke och grilla korv och leka lekar med alla blivande skolbarn. Tog (som tur var) på honom varma kläder och regnställ, för som det regnade! Tror banne mig de hade spöregn...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards