Alla inlägg den 24 maj 2012

Av Camilla Danielsson - 24 maj 2012 22:31

Usch, fick ett väldigt tråkigt telefonsamtal ikväll. Min kusin Maria, 39 år, dog igår  

Hon har haft cancer i många år. Började med en tumör i benet (som från början var en helt ofarlig knöl hon gick med i massa år) sen blev det en tumör som skulle opererars i Lund, desvärre sprack den vid operation och cancern "kom ut" i kroppen. Sen dess har det fortsatt. Hon har fått massa behandlingar, och blivit riktigt bra mellan återfallen. Stundvis har hon varit helt tumörfri. Nu var hon "frisk" nyligen, sen fick hon nya tumörer, denna gång gav de bara cellgift i tablettform, för hennes kropps skull, men de gav inte önskat resultat. Hon fick återigen åka till Lund (där hon genomgått en massa operationer och strålningar) och påbörja en strålning behandling. Dock fick hon hem en massa aker så hon skulle kunna göra en hel del behandling hemma själv. På lördag skulle hon och hennes syster (Margrethe, den kusinen som är jämngamal med mig och jag alltid lekt och umgåtts mest med. De två har i princip bara varann, deras mamma dog för 12 år sen och pappan har de ytterst lite kontakt med, de har inga egna familjer eller pojkvänner, utan "bara" varann) åka till Stockholm på ett bröllop, de har bokat tåg och vandrarhem och längtade så till detta. Nyligen var det i Spanien ihop på semester.

Igår ringde Margrethe till Maria (som alltid) men ingen svara, hon åkte då hem till henne och fann henne död. Så himla ledsamt och sorgligt! Tycker så fruktansvärt synd om Margrethe, så hemskt att påträffa sin syster, bästa vän, sitt allt, död. Usch!


Allt annat känns lite pissigt just nu, men jag skriver om dagen ändå.

Lämnade Hugo på dagis, de stora cyklade själva. Hade avslutningssamtal med Hugos fröken, så nu är det också gjort, nästa blir på skolan!

Hem och år frukost, lekte lite med Abbe, både inne men mest ute. La honom lite tidigare idag. Tog hand om disk, plockade in syrener, solade och hade det gott!

När Abbe vaknat och ätit lunch kom mamma hit. Vi tog en promenad och hämtade Hugo (som badade i vattenspridaren och inte alls ville hem)

Satte oss på altanen och fikade. Victor och hans klasskompis Albin kom hem och fikade de med.

Solade oc slappade på altanen. Sen kom även Carolina och Mine förbi. Stefan kom hem från jobbet och Robin frpn skolan så vi körde yttelrigare en fika, hehehe.

Mamma tog med Robin till landet och Carolina stannade kvar, barnen lekte som tokar och vi flamsade  

Stefan fick klippt gräset, vi gjorde middag (spagetti och köttfärssås blev det idag) handlade glass från glassbilen och hade som efterrätt.

Älskar detta underbara väder!!!

Nu skall jag gå och lägga mig!


Alla mina tankar till mina kusiner (de har en bror med som bor ihop med en kvinna, jag hoppas de stöttar Margrethe  nu, även om han också såklart har det jobbigt)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards