Alla inlägg den 7 maj 2012

Av Camilla Danielsson - 7 maj 2012 21:14

Får skylla på Abbe, hehehe, han var (också) trött idag, så vi ägnade större delen av förmiddagen i soffan. Han låg i min famn med napp, snutte och Bernie så kollade vi Bolibomba, mysigt!!!

När han sov middag körde jag några maskiner tvätt, tog han om disk, vattnade blommorna, fixade lunch.

Han var verkligen toktrött så jag fick dessvärre väcka honom när det var dags att hämta Hugo på dagis.

När vi kom hem fick han äta sin försenade lunch och sen gick vi ut. Hugo fortsatte öva med cykeln, nu klarar han svängarna rätt bra med, duktiga sötisen!

Ja han hade ju besök av sin blivande skolfröken på dagis idag. De hade fått skriva sina namn på en bok och mååla lite teckningar i den, så fick han reda på att hans kompis Isabelle var hans fadder, "så nu väntar dom bara på oss" deklarerade han stolt! Stor kille nu!

Stefan trimmade kanterna i trädgården när han kom hem, barnen lekte, Robin stack på fotboll och Victor fick ögan en tund åt läxorna. En dag går fooooort!!!

Barnen fick pannkakor till middag och Stefan och jag åt hemmagjord thaimat, kyckling röd curry med nudlar. Gott gott, men inte lika gott som i Thailand, vill tillbaks!!!

Av Camilla Danielsson - 7 maj 2012 11:53

I lördags vankades det bröllop för min barndomkompis Stina och hennes fina Martin   !

Hade på mig mina nya kläder och det blev så bra! Klänningen gick i puderrosa, paljetter i lite gråaktigt upptill, ett svart band under byster och sen puderrosa volanger hela vägen ner till knäna. Dock var det bara tunna axelband så jag hade en svart trekvartsarmad bolero över. Till det ett par gråa högklackade sandaletter (gick igen väldigt bra i paljetterna!) Blev riktigt bra ihop!

Mamma passade barnen här hemma hos oss och pappa var chaufför! Smidigt!

Viglen var så fin! Fin, högtidsfull med ändå avslappnad och rolig! Perfekt helt enkelt!

Sen gick vi till Särö golfkrog och åt middag. Till förrätt var det någon slags kavringbotten och på den en "boll" av skaldjursmousse och lax runt om. Till vramrätt fick vi ankbröst med mandelpotatispure (mos) och apelsinsås, underbart gott! Sen blev det kaffe och tårta! Och SEN...sen drog partyt igång! Fri bar är trevligt   

Blev många goa drinkar    (dessvärre en del shotar med...) dans, skratt och flams! Ett helt fantastiskt bröllop! Fint, vackert, gott och hysteriskt kul! Me like!!!


På söndagen likade jag det inte lika mycket   Var bakis så det vilade om det! Jag tyckte mest synd om våra barn, men de var så glada för plötsligt fick de spela typ hur mycket det ville! Hahaha, kanske är tur man är lite sträng med spelandet annars.

Tog mer än halva dagen innan jag blev människa igen! Jag är helt klart för gammal för detta! Får nog lära mig det en gång för alla! Men det är så kul när man väl festar på, så man glömmer liksom det!

Hugo hade fotboll på kvällen, årets första träning, han var så glad!

Efter den grillade vi och sen däckade trötta familjen!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards