Direktlänk till inlägg 2 januari 2012

Gott nytt år!!!

Av Camilla Danielsson - 2 januari 2012 18:17

Oj, vad har hänt? Inye bloggat sen i onsdags???

Då får jag väl sammanfatta nu då


På tosdagen fyllde Stefan 37 år  ! När han kom hem från jobbet fick han sina paket (skjortan och tröjan, blev jättesnygga på honom!)  så hade jag dukat och fixat cappucino. Stefan och Robin åt princessbakelse    och vi andra kladdkaka, så blev alla nöjda och glada.

På kvällen åkte vi hem till Sofia, Anton och deras 4 barn, dit kom även ett annat par, så åt vi god middag, efterrätt och drack massa vin    Hade en toppenkväll men åkte hem ganska tidigt då Stefan skulle upp och jobba dagen efter.


På fredagen vet jag inte riktigt vad vi gjorde, faktiskt ingen aning alls, vad hemskt!

Jo, Victor var ju på innabandyläger (bara över dagen) så jag lämnade honom där redan kl.9 Senare på förmiddagen körde jag och de andra 3 barne till Åsa och hälsade på dom. Fikade    och hade mysigt.

Kvällen tillbringades i hemmets lugna vrå, åt tacogratäng och hade mys.


I lördags var det ju nyårsafton! Drällde hemma på dagen, sen fick jag ren panik och slängde mig i bilen och idiotkörde till Varberg för att leta ny klänning, men det sket sig. Köpte en sin stor lite guldig schal på H&M som jag tog över en svart klänning jag hade hemma, blev fint!
Körde till Särö och hem till min syster och hennes familj. Mina föräldrar var också där (de som dom brykar fira nyår med var i USA, så det är klart vi bjöd in dom med)

Satte oss kring ett fint dukat bord (vitt och silver, små cellofanpaket med fint godis vid varje plats och en söt discokula på varje servett)

Fick en supergod förrätt, en bir vitlöksbröd och en god räk/kräft/avocado/tomat röra. Mums!
Sen blev det en underbar varmrätt bestående av oxfilé, potatis"högar" (haha lät ju fint, det var kokt mosad potatis som blandats med massa rinven pamesanost, bailika och något mer, som man sen la som små högar på en plåt och sen in i ugnen, sjukt goda var dom) rödvinsås, tryffelsmör och sallad till. (Barnen fick dock potatoskroketter till istället, de är väl inte så förtjusta i sån pamesanpotatis)

Till efterrätt dukades fram Toblerone parafait (hur sjutton det nu stavas) med toblerona på toppen och hallon till, sjukt gott!

Sen bytte vi om till badklädes och gick ut och badade i deras vedeldade badtunna, drack lite cider och bara njöt! Var dock lite för varmt i början, skållade oss lite   .

Hann ta kaffe och hembakad tryffel innan det var dags att gå ut och skåla in det nya året.

På med jackorna, ladda brickan med glas och skumpa och ut i kylan. Vi skålade i champanage och barnen i cider  

Smällde lite raketer och sen gick vi in igen.

Mamma och pappa åkte hem strax efter 1, mamma skulle jobba dagen efter.

Vi andra gick faktikst ut och tpg oss ett andra dopp i badtunnan, denna gången kom även grannarna och deras gäster ner.

Sen fortsatte kvällen inomhus och vid 3 snåret somnade jag som en gris! Egentligen skulle jag bara natta om Abbe som hade vaknat, men det sket sig, haha, så jag sov vidare.


Dagen efter var vi väl inte så pigga. Alla sov länge, barnen med. Abbe vaknade efter 10 någongågn så då gick vi upp. Robin, Helena och Magnus sov dock vidare så sött, hahaha.

Åt en mycket sen frukost, barnen badade (de fick inte göra det igår, det var kallt, mörkt och vi ville ha dom där ute då) och lekte en massa.

Framåt 16 drog vi oss så sakta hemmåt. Stannde dock till på McDonalds och köpte middag till barnen och sen på Thais restaurangen i Kungabacka och köpte middag till oss.

Åt, duschade, bytte sängkläder och slappade när vi kom hem.


Idag har jag + alla barnen och Camilla + hennes 3 barn (Jacob 13, Linus 11 och Hampus 8) varit på Borås Badhus.

Badat, plaskat, åkta rutchkanor, hoppat trampolin och lekt en massa. Köpte armpuffar till Abbe där, inte helt gratis kan jag säga, känt märke, 2 delar man blåste upp men totalt värdelösa! Fanna upp till 12,5 kg och sen från 15 kg. Efetrsom han väger typ 11 tog jag de minsta. Dels var de så långa att de gick över armbågen (måste varit skitobehagligt) sen funkade de ändå inte, han tyå sjönk med dom på surt!!!
När vi var klara där bytte vi om (det är lite jobb med alla barn, de två stora gick ju själva in på herrarnas med Hugo och Abbe var ju med mig) men det gick bra. Åt i cafeterian innan vi körde hem (har ju 1 timmes bilväg) Abbe och Hugo åt pannkakor med sylt och grädde och vi andra åt Hamburgetallrik. Dyrt men nödvändigt.

Nu hemma har de ätit upp pepparkakshuset vi har städat toaletterna, dammsugit, packat upp alla väskor och gjort ett röj i tvättstugan!

Nu skall barnen duscha och sen skall de 3 stora packa sina väskor för imorgon skall de till farmor en natt!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Danielsson - 24 maj 2012 22:31

Usch, fick ett väldigt tråkigt telefonsamtal ikväll. Min kusin Maria, 39 år, dog igår   Hon har haft cancer i många år. Började med en tumör i benet (som från början var en helt ofarlig knöl hon gick med i massa år) sen blev det en tumör som skulle...

Av Camilla Danielsson - 23 maj 2012 21:59

Helt lovely!!! Underbara underbara värme!!! Hoppas hela sommaren blir så här varm och solig (ja jag vet, lite väl optimistiskt) Hugo skulle till skolan idag, sitt andra besök där. Han går ju dit med sitt dagis och eftersom han varit så ledsen och o...

Av Camilla Danielsson - 22 maj 2012 20:40

Skrev ett låååångt inlägg igår, så slockande datorn! Shit vad arg man blir!!!   Då har det gått 1 v sen sist! I onsdags skulle Carolina & Mine, Josefin, Almer & Vidar komma hit. Josefin kom så punktligt, vi gick ut i trädgården och lekte, passa...

Av Camilla Danielsson - 15 maj 2012 22:00

I lördags ägnade jag dagen åt att städa, handla, duka, laga mat och förbereda inför kvällens gäster. Stefan låg i sängen och mådde inte så bra (ni vet, män och förkylningar... ) Barnen lekte, Victor med Albin & Isac och Robin hade Frida här, hennes...

Av Camilla Danielsson - 12 maj 2012 07:46

Blev det igår! Började dagen med att köra till min syster. Hade med mig Hugo och Abbe och hon hade hemma Hanna. Barnen lekte en massa, vi fikade, hämtade hennes barn från skolan i omgångar, åt lunch (god kycklingsallad för oss och pankisar till b...

Ovido - Quiz & Flashcards