Direktlänk till inlägg 4 januari 2012

Alla på plats igen!

Av Camilla Danielsson - 4 januari 2012 21:07

Shit vilken storm det var inatt. Tycker man borde vara van, det är ju 4:de (?) stormen på kort tid nu, men denna låg nog på från ett annat håll, det skakade och brötade så i huset att jag på allvar blev orolig för vad som skulle gå sönder.

Var vaken en del inatt, Abbe vaknade också av oväsendet.

Sov till 8.30 imorse, brukar ju alltid duscha och fixa iordning mig medans bröderna är med Abbe, men det gick ju inte idag. Åt frukost, fixade köket, dammsög, tog han om några tvättar och hade Abbe-gos i soffan innan jag gick och la honom för att sova middag. Då kunde jag äntligen ta min efterlängtade dusch.

Hann även plocka undan alla tomtar och julpynt här nere (gardinerna och adventsstjärnorna/stakarna är kvar) och damma, så en bit på vägen att bli av med julen. Tänkte ta övervåningen morgon, och granen!!! Shit att en gran ens KAN barra så mycket?!?!?!

Abbe vaknade och det var dags för lunch, han som äter sååååå dåligt vräkte i sig 5 köttbullar och massa makaroner, hade han ätit upp hälften hade jag varit impad! Men skålen blev länsad, chockernade men glatt!

När Stefan kom hem tog vi lite kaffe innan vi fixade oss iordning och körde till hans mamma. Stefans bror med sambo kom också dit så blev vi alla bjudna på middag. Kokt potatis och kyckling med massa gott som varit i ugn, väldigt gott.

Pannacotta till efterrätt, gott det med!

Var mysigt att få träffa mina fina killar igen! Saknade dom mer än jag trodde. Det är väldigt nyttigt att få vara ifrån varann ett tag!

Nu ligger alla myskillarna nyduschade i sina sängar, alla väskor är upp packade och ordningen återställd! Underbart!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Danielsson - 24 maj 2012 22:31

Usch, fick ett väldigt tråkigt telefonsamtal ikväll. Min kusin Maria, 39 år, dog igår   Hon har haft cancer i många år. Började med en tumör i benet (som från början var en helt ofarlig knöl hon gick med i massa år) sen blev det en tumör som skulle...

Av Camilla Danielsson - 23 maj 2012 21:59

Helt lovely!!! Underbara underbara värme!!! Hoppas hela sommaren blir så här varm och solig (ja jag vet, lite väl optimistiskt) Hugo skulle till skolan idag, sitt andra besök där. Han går ju dit med sitt dagis och eftersom han varit så ledsen och o...

Av Camilla Danielsson - 22 maj 2012 20:40

Skrev ett låååångt inlägg igår, så slockande datorn! Shit vad arg man blir!!!   Då har det gått 1 v sen sist! I onsdags skulle Carolina & Mine, Josefin, Almer & Vidar komma hit. Josefin kom så punktligt, vi gick ut i trädgården och lekte, passa...

Av Camilla Danielsson - 15 maj 2012 22:00

I lördags ägnade jag dagen åt att städa, handla, duka, laga mat och förbereda inför kvällens gäster. Stefan låg i sängen och mådde inte så bra (ni vet, män och förkylningar... ) Barnen lekte, Victor med Albin & Isac och Robin hade Frida här, hennes...

Av Camilla Danielsson - 12 maj 2012 07:46

Blev det igår! Började dagen med att köra till min syster. Hade med mig Hugo och Abbe och hon hade hemma Hanna. Barnen lekte en massa, vi fikade, hämtade hennes barn från skolan i omgångar, åt lunch (god kycklingsallad för oss och pankisar till b...

Ovido - Quiz & Flashcards