Direktlänk till inlägg 7 januari 2012

Nu gick det så där fort igen!!!

Av Camilla Danielsson - 7 januari 2012 21:22

Men hallå, har jag inte bloggat sen i onsdags???!!! What?!


Nu måste jag ju komma ihåg en massa igen, jobbigt!

I torsdags hade vi en hemmadag, barnen grejade och jag fortsatte städa bort tomtarna. Tog övervåningen och gick dammat även den, gött!

Efter lunch åkte Abbe, Camilla och jag till Gekås på en liten spontantripp. De tre "stora" killarna (är väl synd att kalla Hugo stor...) var kvar hemma. Stefan skulle vara hemma om någon timme och Camillas man var hemma så var det något kunde de bara gå dit, smidigt!

Köpte typ ingenting. Schampo, tandkräm, tvål, väremljus, ansiktsvatten, kajal, våtservetter...ja ni fattar, blev en påse för ca 600 kr men bara trista saker    Märker att jag inte köper så mycket strunt längre, sprara pengarna till Thailand nu! 

Letade efter solskyddströjor till Hugo och Victor (Robin behöver nog ingen, men Victor är ju lite rödhårig och Hugo jätteljus, de bränner sig lätt här i Sverige) men det fanns inte, så på kvällen beställde jag på Polarn & Pytret, de hade 50%, så kostade 125 kr/st, helt ok. Röd till Hugo och blå till Victor (som absolut inte vill ha någon "pinsamt!" tycker han, men det är nog rätt skönt att slippa brända axlar sen!)

Åt tacos på kvällen, är ju nästan som fredag  


I fredags var det ju röd dag, så Stefan var hemma. Passade på att äntligen få slängt ut granen, jäklar vad den barrade. Fick även städat i klädkammaren, det var ju skönt.

Victor blev hämtad av sin kompis Alfred så åkte de till Stättared (en 4-H gård) och gick "Bland tomtar och troll" promenaden, det är verkligen jättemysigt, men hopplöst med vagn i skogen! Sen följde han med dom hem och sov över där.

Hugo ringde till Linnéa så hon kom hit och Oscar kom till Robin.

Jag gjorde kokt köttkorv med potatis och pepparrotssås till lunch, sååå gott!!!

Till fika gjorde jag Gotlänsk saffranspannkaka (man vispar 2 ägg med ca ½ dl socker, häller i ½ påse saffran, lite hackade mandlar om man vill och så i med en tub risgrynsgröt, blanda allt och in i ugnen ca 30 min) egentligen skall man väl ha grädde och hjortronsylt till men vi hade vaniljsås, gick bra det med. Själv nöjde jag mig med en cappucino från min Tassimo maskin.

Hade en tom kväll framför oss så jag ringde Oscas föräldrar, våra kära vänner Sofia och Anton, så de kom hit på middag. Hade ju lite ont om tid så vi gjorde en pastasallad med grillad kyckling, blir så gott om man rör ner en burk Santa Maria marinerade vitlöskklyftor, med olja och allt, i pastan när den är kokt. Så massa goa grönsaker i. Bakade foaccia till, älskar det brödet. La fram skålar med oliver och fetaost till också. Till efterätt gjorde vi en gammal hederlig marnängswich, gött! Antin började dessvärre jobba vid 22 så då fick han bege sig, Sofia och barnen hade egen bil så de stannade ett tag till. Blev en enkel, mysig och spontankväll, me like!


Var snortrött idag när Abbe vaknade, men Stefan gick (som vanligt) upp med honom så jag kunde sova ett tag till.

Hade en lugn förmiddag hemma, sen vid 12 åkte jag bort till invigningen av det nya gymmet här i samhället. Var jättefint, men jag fortsätter nog med min gympa, passar mig bättre.

Åt rester från gårdagen pastasallad, sen körde vi till Åsa (samhället Åsa alltså) och hämtade Victor. Robin hade Frida här så de stannade kvar hemma själva. Carin och Niklas bjöd in oss på kaffe och princesstårta, mysigt!

Körde vidare till Kungsmässan och kollade upp om det skulle gå att laga Robins spel (som Abbe pajat) de kunde inte göra det där men rekomenderade en i Göteborg som nog fixade det, får ringa dom på måndag. Köpte lite blommor och sen körde vi en snabbis till mina föräldrar och fikade innan vi körde hem igen.

Nu är lördagsmyset avklarat, barnen ligger i sina sängar och vi kollar på tv! Lugnt och skönt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Danielsson - 24 maj 2012 22:31

Usch, fick ett väldigt tråkigt telefonsamtal ikväll. Min kusin Maria, 39 år, dog igår   Hon har haft cancer i många år. Började med en tumör i benet (som från början var en helt ofarlig knöl hon gick med i massa år) sen blev det en tumör som skulle...

Av Camilla Danielsson - 23 maj 2012 21:59

Helt lovely!!! Underbara underbara värme!!! Hoppas hela sommaren blir så här varm och solig (ja jag vet, lite väl optimistiskt) Hugo skulle till skolan idag, sitt andra besök där. Han går ju dit med sitt dagis och eftersom han varit så ledsen och o...

Av Camilla Danielsson - 22 maj 2012 20:40

Skrev ett låååångt inlägg igår, så slockande datorn! Shit vad arg man blir!!!   Då har det gått 1 v sen sist! I onsdags skulle Carolina & Mine, Josefin, Almer & Vidar komma hit. Josefin kom så punktligt, vi gick ut i trädgården och lekte, passa...

Av Camilla Danielsson - 15 maj 2012 22:00

I lördags ägnade jag dagen åt att städa, handla, duka, laga mat och förbereda inför kvällens gäster. Stefan låg i sängen och mådde inte så bra (ni vet, män och förkylningar... ) Barnen lekte, Victor med Albin & Isac och Robin hade Frida här, hennes...

Av Camilla Danielsson - 12 maj 2012 07:46

Blev det igår! Började dagen med att köra till min syster. Hade med mig Hugo och Abbe och hon hade hemma Hanna. Barnen lekte en massa, vi fikade, hämtade hennes barn från skolan i omgångar, åt lunch (god kycklingsallad för oss och pankisar till b...

Ovido - Quiz & Flashcards