Direktlänk till inlägg 12 januari 2012

Där fick jag så jag teg ;)

Av Camilla Danielsson - 12 januari 2012 21:50

Denna dagen blev fullspäckad, men jag gnällde ju igår över tristessen så... 


Lämnade barnen (som alltid) på skola och dagis, sen körde jag hem och förberedde lite, så trist att behöva stå i köket halva tiden man har kompisar på besök. Stekte tacokköttfärsen, gjorde och förgräddade pajskalet och fixade salladen. Sen kom Carolina och Mine på besök, Abbe längtade så! Jag berättade att Mine skulle komma och efter det gick han till ytterdörren, knackade på den och försökte öppna den, så sött! Det höll han på med tills dom kom.

Vi åt paj, chokladtårta och kaffe, mumsigt! Abbe och Mine hade riktigt kul ihop, skrattade massa och busade!

Hade så trevligt så jag glömde av tiden, fick idiotstressa till dagis och hämta Hugo! Hoppsan!

Hämtade Victor i skolan också sen körde vi hem, röjde iordning lite i köket och packade skötväskan för nya äventyr!
Robi slutade 15 idag så efter jag plockat upp honom körde vi direkt till Kungsbacka, till mina föräldrar!

Blev bjudna på smarrig fiskgratäng (mamma hade gjort 2 formar, barnen åt som tokar! De två stora åt 3 portioner var och de 2 mindre varsin stor, så ALLT gick åt!) Blev Risalamalta med saftsås till efterätt, som tur är gillar inte jag det, så slapp jag tänka på det   . Barne lekte, vi pratade och hade en mysig eftermiddag/kväll.

Hann ta en lkiten fika med innan vi körde hem.

Lyckades hålla alla barnen vakna i bilen hem (tack Hugo och Victor som hjälpte till med Abbe i baksätet, grymt jobbat för han  var trött!) la Abbe så fort vi kom hem, de andra åt lite yoghurt sen fick även Hugo lägga sig.

Ringde några samtal om föräldramöte i fotbollen, så alla får reda på det och kan komma, sen la jag de två stora.

Nu sitter jag här och väntar på att Stefan skall komma hem, han är på styrelsemöte på motorklubben, har tydligen dragit ut på tiden, får väl ringa honom och se  om han är på ingång. Blir ju lite orolig när klockan blir så mycket!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Danielsson - 24 maj 2012 22:31

Usch, fick ett väldigt tråkigt telefonsamtal ikväll. Min kusin Maria, 39 år, dog igår   Hon har haft cancer i många år. Började med en tumör i benet (som från början var en helt ofarlig knöl hon gick med i massa år) sen blev det en tumör som skulle...

Av Camilla Danielsson - 23 maj 2012 21:59

Helt lovely!!! Underbara underbara värme!!! Hoppas hela sommaren blir så här varm och solig (ja jag vet, lite väl optimistiskt) Hugo skulle till skolan idag, sitt andra besök där. Han går ju dit med sitt dagis och eftersom han varit så ledsen och o...

Av Camilla Danielsson - 22 maj 2012 20:40

Skrev ett låååångt inlägg igår, så slockande datorn! Shit vad arg man blir!!!   Då har det gått 1 v sen sist! I onsdags skulle Carolina & Mine, Josefin, Almer & Vidar komma hit. Josefin kom så punktligt, vi gick ut i trädgården och lekte, passa...

Av Camilla Danielsson - 15 maj 2012 22:00

I lördags ägnade jag dagen åt att städa, handla, duka, laga mat och förbereda inför kvällens gäster. Stefan låg i sängen och mådde inte så bra (ni vet, män och förkylningar... ) Barnen lekte, Victor med Albin & Isac och Robin hade Frida här, hennes...

Av Camilla Danielsson - 12 maj 2012 07:46

Blev det igår! Började dagen med att köra till min syster. Hade med mig Hugo och Abbe och hon hade hemma Hanna. Barnen lekte en massa, vi fikade, hämtade hennes barn från skolan i omgångar, åt lunch (god kycklingsallad för oss och pankisar till b...

Ovido - Quiz & Flashcards