Direktlänk till inlägg 16 januari 2012

Äntligen

Av Camilla Danielsson - 16 januari 2012 21:29

var det dags för öppna förskolan igen! Som vi längtat!

Hugo har ju bytt dagar på dagis så han är ledig på måndagar nu, men han såg jättemycket fram emot att få följa med. Barnen lekte som tokar, där vimmlade av underbara mammor, pyssel, fika och bara alldeles underbart! Så mycket roligt folk!

När vi kom hem däckade Abbe, Hugo fick lov att spela lite (enbart för att jag skulle få en liten paus efter en hektiskt förmiddag)

Eftermiddagen fortskred i ett behagligt tempo, finns alltid att göra i en fyrbarnsfamilj.

Jag läser en del bloggar, Pernilla Wahlgrens (varför jag nu gör det, har ju aldrig direkt varit ett fan av henne) Magdalena och Hanna Graaf (samma sak där  ) bla, de har alltid så mycket roligt att berätta, händer så mycket i deras liv, de hittar alltid på så mycket kul. Det är rätt stor skillnad på kändisar och oss vanligt folk!

Tänker absolut inte klaga på mitt liv, det är alldeles lagom för lilla mig, men visst hade det varit kul med massa pengar, restaurangbesök, köpa snygga kläder utan att blinka osv osv. Ytliga saker, som i det stora hela inte betydet något eller gör någon lyckligare, men som förgyller ens tillvaro. Drömma kan man ju...  

Inser när jag skriver detta (får väl motvilligt erkänna att jag även läser Mirkas blogg, hon som var med i Familjen Annorlunda, har 11 barn!!! och även Madde, även hon från FA, fast henne gillar jag inte alls, ännu konstigare att jag lkäser den ibland!!!) att jag kanske har lite mer fritid än vad som är normalt!!!

Jaja  får väl passa på att njuta detta sista halvår som mammaledig!

Nog om detta!

Fick sålt lite barnmöbler idag! Finns ju olika loppissidor på facebook (mitt andra vardagsrum på tal om för mycket tid...) så eftersökte en tjej trämöbler. Abbe fick ju nya jättefina i sitt rum, så de vi hade innan, 2 vita stolar och 1 bord, stod bara i förrådet och tog plats. Skönt att få sålt dom!
Eftersom det är måndag idag var det dags för totyrträningen! Körde 30 min hård core först och sen 60 min intensiv konditions pass (med lite styrka såklart) Jösses vad slut man är efteråt. Knappt så kroppen lyder en!

Imorde lovade jag mig själv att komma isäng i tid i kväll, är så sjukt trött på mornarna! Får se om dett kan lyckas...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Danielsson - 24 maj 2012 22:31

Usch, fick ett väldigt tråkigt telefonsamtal ikväll. Min kusin Maria, 39 år, dog igår   Hon har haft cancer i många år. Började med en tumör i benet (som från början var en helt ofarlig knöl hon gick med i massa år) sen blev det en tumör som skulle...

Av Camilla Danielsson - 23 maj 2012 21:59

Helt lovely!!! Underbara underbara värme!!! Hoppas hela sommaren blir så här varm och solig (ja jag vet, lite väl optimistiskt) Hugo skulle till skolan idag, sitt andra besök där. Han går ju dit med sitt dagis och eftersom han varit så ledsen och o...

Av Camilla Danielsson - 22 maj 2012 20:40

Skrev ett låååångt inlägg igår, så slockande datorn! Shit vad arg man blir!!!   Då har det gått 1 v sen sist! I onsdags skulle Carolina & Mine, Josefin, Almer & Vidar komma hit. Josefin kom så punktligt, vi gick ut i trädgården och lekte, passa...

Av Camilla Danielsson - 15 maj 2012 22:00

I lördags ägnade jag dagen åt att städa, handla, duka, laga mat och förbereda inför kvällens gäster. Stefan låg i sängen och mådde inte så bra (ni vet, män och förkylningar... ) Barnen lekte, Victor med Albin & Isac och Robin hade Frida här, hennes...

Av Camilla Danielsson - 12 maj 2012 07:46

Blev det igår! Började dagen med att köra till min syster. Hade med mig Hugo och Abbe och hon hade hemma Hanna. Barnen lekte en massa, vi fikade, hämtade hennes barn från skolan i omgångar, åt lunch (god kycklingsallad för oss och pankisar till b...

Ovido - Quiz & Flashcards