Direktlänk till inlägg 21 januari 2012

Snö!!!

Av Camilla Danielsson - 21 januari 2012 20:05

Så kom den då äntligen, snön! Barnen har varit superglada och varit ute massor idag! Jag är ju som sagt ingen vintermänniska ALLS, men denna snön var mer än välkommen! Äntligen kan de gå ut och leka och ha kul! Det är ju inte samma sak när det bara är blött och geggigt!

Hugo har haft innebandyträning i morse, han gjorde ett mål och en assist så han var så nöjd så!

Sen kom Carin, Niklas, Alfred och Elsa hit och fikade. Jag hade köpt lite leksaker åt Carin när jag var på Gekås, så de hämtade dom. Vi åt annanaspaj, glass och drack kaffe. Några riktigt mysiga timmar. Barnen var ute och byggde snögubbar och lekte. Jag ser alla på Facebook ida lägga ut så fina bilder på sina barns snögubbar    så jag vågar fan inte lägga ut mina kort. Själva snögubben är jättefin, en hink till hatt och en spade (?!) som arm, men sen har de tryckt in en innebandyklubba som gevär...suck! var får de allt ifrån???
Nu ikväll har Robin grabbkväll (ett mycket försenat födelsedagsfirande...)  De är 6 killar, har ätit tacos och nu spelar de x-box (dator och wii kanske med, finns tillgängligt om de tycker det är trist att vänta) och käkar chips, ostbågar, popcorn och godis. Vilken skillnad det är att ha så stora killar här hemma! Man märker dom ju knappt! De bara spelar, pratar, hjälper varann och turas om! "Kalaset" (han dör om han hör mig säga det) är slut kl.21, så jag hoppas de håller sams till dess   

Abbe får sova i vår säng, killarna är ju däruppe och grejar. Victor, Hugo, Stefan och jag kollar på Galdiatorerna och äter ostbollar, life is good!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Danielsson - 24 maj 2012 22:31

Usch, fick ett väldigt tråkigt telefonsamtal ikväll. Min kusin Maria, 39 år, dog igår   Hon har haft cancer i många år. Började med en tumör i benet (som från början var en helt ofarlig knöl hon gick med i massa år) sen blev det en tumör som skulle...

Av Camilla Danielsson - 23 maj 2012 21:59

Helt lovely!!! Underbara underbara värme!!! Hoppas hela sommaren blir så här varm och solig (ja jag vet, lite väl optimistiskt) Hugo skulle till skolan idag, sitt andra besök där. Han går ju dit med sitt dagis och eftersom han varit så ledsen och o...

Av Camilla Danielsson - 22 maj 2012 20:40

Skrev ett låååångt inlägg igår, så slockande datorn! Shit vad arg man blir!!!   Då har det gått 1 v sen sist! I onsdags skulle Carolina & Mine, Josefin, Almer & Vidar komma hit. Josefin kom så punktligt, vi gick ut i trädgården och lekte, passa...

Av Camilla Danielsson - 15 maj 2012 22:00

I lördags ägnade jag dagen åt att städa, handla, duka, laga mat och förbereda inför kvällens gäster. Stefan låg i sängen och mådde inte så bra (ni vet, män och förkylningar... ) Barnen lekte, Victor med Albin & Isac och Robin hade Frida här, hennes...

Av Camilla Danielsson - 12 maj 2012 07:46

Blev det igår! Började dagen med att köra till min syster. Hade med mig Hugo och Abbe och hon hade hemma Hanna. Barnen lekte en massa, vi fikade, hämtade hennes barn från skolan i omgångar, åt lunch (god kycklingsallad för oss och pankisar till b...

Ovido - Quiz & Flashcards