Direktlänk till inlägg 22 januari 2012

Utedag!

Av Camilla Danielsson - 22 januari 2012 20:06

Eller nästan i alla fall  

Stefan åkte till garaget i Tvååker imorse, de skulle gjuta något golv eller något sånt, inte så bra koll...


Snön låg otroligt nog kvar så jag och alla 4 barn bylsade på oss och gick ut i trädgården! Byggde en snöby, gjorde en lite pulkabacke nerför altantrappan, jag drog ungarna runt i trädgården på snowracers och pulkor. Det var ju Abbes premiär på pulka, förra året åkte han kanske lite i sin babypulka, men det är ju inget han minns (inte jag heller om jag skall vara ärlig, men eftersom det var sådana enorma snömängder då så borde hn ju gjort det...) Han tyckte nog det var lite roligare med snowracer faktiskt!

Gick in och gav Abbe lunch och la honom, sen åt de 3 andra barnen och jag kvarvarande tacos från igår och sen lekte de lite inne.

När Abbe vaknade igen tog alla barnen på sig och gick ut igen. Storebröderna lekte med Abbe, först i trädgården sedan på lekplatsen (där det finns en lite större pulkbacke än vår altantrappa, fast ändå inte stor! Får väl även tillägga att vi har en grind ut till ängen och i slutet av vår lilla äng/fotbollsplan ligger vår lilla lekplats, alltså ingen farlig väg eller trafik där!) så var jag inne och tog hand om tvätt, dammsög och städade köket.

Abbe var tokarg när de skulle in igen, han verkligen ÄLSKAR att vara ute den pojken!

Gjorde pommes och hamburgare till middag idag, fick bli lätt när jag var själv, barnen hade kompisar hemma och Abbe var trött/arg/hungrig.

Precis när vi började äta kom Stefan hem och samtidigt ringde mina föräldrar och sa att de var i närheten så de tittade in en stund.

Åt upp resterna av gårdagens annanaspaj (en riktig "restdag" detta  ) glass och drack kaffe.

Ungarna blev tokuppspelta (läs Victor och Hugo) och därmed springiga/hoppiga/högljudda, gaaah hatar sånt!!! Åh dessa jäkla boll lekar inomhus!!! Med eller utan boll (japp ni läste rätt, de gör det även UTAN bollar! Gissa livet där! Jo, jag sköt så och det blev mål! Nähä, jag räddade den! osv osv...SUCK!)

NU ligger 2/4, snart åker även Victor isäng (mot hans vilja)

Hoppas det gr något bra på tv ikväll, behöver lite slapp nu!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Danielsson - 24 maj 2012 22:31

Usch, fick ett väldigt tråkigt telefonsamtal ikväll. Min kusin Maria, 39 år, dog igår   Hon har haft cancer i många år. Började med en tumör i benet (som från början var en helt ofarlig knöl hon gick med i massa år) sen blev det en tumör som skulle...

Av Camilla Danielsson - 23 maj 2012 21:59

Helt lovely!!! Underbara underbara värme!!! Hoppas hela sommaren blir så här varm och solig (ja jag vet, lite väl optimistiskt) Hugo skulle till skolan idag, sitt andra besök där. Han går ju dit med sitt dagis och eftersom han varit så ledsen och o...

Av Camilla Danielsson - 22 maj 2012 20:40

Skrev ett låååångt inlägg igår, så slockande datorn! Shit vad arg man blir!!!   Då har det gått 1 v sen sist! I onsdags skulle Carolina & Mine, Josefin, Almer & Vidar komma hit. Josefin kom så punktligt, vi gick ut i trädgården och lekte, passa...

Av Camilla Danielsson - 15 maj 2012 22:00

I lördags ägnade jag dagen åt att städa, handla, duka, laga mat och förbereda inför kvällens gäster. Stefan låg i sängen och mådde inte så bra (ni vet, män och förkylningar... ) Barnen lekte, Victor med Albin & Isac och Robin hade Frida här, hennes...

Av Camilla Danielsson - 12 maj 2012 07:46

Blev det igår! Började dagen med att köra till min syster. Hade med mig Hugo och Abbe och hon hade hemma Hanna. Barnen lekte en massa, vi fikade, hämtade hennes barn från skolan i omgångar, åt lunch (god kycklingsallad för oss och pankisar till b...

Ovido - Quiz & Flashcards