Direktlänk till inlägg 24 januari 2012

Spruta

Av Camilla Danielsson - 24 januari 2012 20:11

Seeeeeeg idag! Har haft en sån där trist hemmadag idag, eller förmiddag i alla fall.

Tycker det är lite nyttigt för Abbe att ta en lugn dag och bara vara, dessvärre mår varken han eller jag så bra av det. Han blir rastlös, jobbig och jag trött och seg   Inte så kul...


Hämtade mina 3 stora goingar, sen kom Stefan hem och vi åt mellanmål, pannkakor till barnen (hehe, köpte fördiga på Hemköp förra veckan då det var extrapris) och knäckebröd och kaffe till oss.

Sen var det dags för den första vaccinationen. Alla barnen ville börja (så de fick det gjort) så vi lottade och Victor "vann". Han och jag gick in i rummet så fick de andra vänta utanför med leksakerna. Han ville sitta i mitt knä och tyckte det var lite jobbigt, men fixade det galant. Han trodde det skulle göra ont, så han blve positivt överraskad.

Sen var det Robins tur, han sa inte ett ord, rörde inte en min. Nästa man var Hugo, han ville sitta i mitt knä och var sååå duktig! Han t.om skrattade när de stack honom!

Jag tog efter honom och sen tog vi in Abbe. Var ett snabb stick, men jösses vad stark han är när han väl vill! Han gallskrek, jag höll fats honom och ena armen, men den lille galningen började sparka! Phu, det gick men sprutan åkte liksom in och ut några gånger, gjode ju givetvis ändå ondare, nästa gång får jag "låsa fast" honom med både armar och ben tror jag. För hans skull. Efter Stefans spruta var det dags för det som gjorde ondast, betalningen!

2460 kr...bara för denna gången!!! Sen har vi 2 ggr kvar   

Stefan, Robin och Abbe åkte till motorklubben, var något möte om ekonmin där tror jag.

Jag, Victor och Hugon åkte och handlade och sen vidare hem. Jösses vad lätt och smidigt allt går när inte lillefisen är med!

Handlade, hem och packa upp, städa övervåningen, vattna blommorna, tömma och fylla diskmaskinen, ta hand om tvätt och spela "Äggspelet" 2 ggr och "Fia med knuff" med barnen hann jag med innan de andra kom hem.

Telefonen ringde, och jag behövde inte ens låsa in mig i sovrummet för att slippa Abbes gap, utna kunde prata samtidigt som jag spelade "Fia". Det är rätt stor skillnad med en 1½ åring i huset! Men sen när han kom hem, sprang in i köket och gav mig en stor kram, då smälter man ju totlat!

Han är supergullig, gosig, mysig, söt och underbar! Men även högljudd, grining, bestädde, har ett rätt häftigt temprament, iallafall när vi är hemma! Men det är väl så det är med små pluttar!


Stefans mamma ringde, hans mormor är sjuk. Har fått ytterligare en stroke (3:e på rätt kort tid) denna gången låg hon kvar på sjukhuset, kunde knappt prata, hade tappat lusten, nästan slutat äta, ville inte ha besök osv. De var osäkra på om hon skulle kunna komma hem igen. Jobbigt när sånt händer. Hon har alltid varit så extremt pigg, allert och ungdomlig för sin ålder! Vi håller tummarna!


Nu är 2 av 4 gulliganer i säng, de andra två skall kolla klart "Wipe out winter" sen får det lrypa till kojs de med!

Natti, natti!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Danielsson - 24 maj 2012 22:31

Usch, fick ett väldigt tråkigt telefonsamtal ikväll. Min kusin Maria, 39 år, dog igår   Hon har haft cancer i många år. Började med en tumör i benet (som från början var en helt ofarlig knöl hon gick med i massa år) sen blev det en tumör som skulle...

Av Camilla Danielsson - 23 maj 2012 21:59

Helt lovely!!! Underbara underbara värme!!! Hoppas hela sommaren blir så här varm och solig (ja jag vet, lite väl optimistiskt) Hugo skulle till skolan idag, sitt andra besök där. Han går ju dit med sitt dagis och eftersom han varit så ledsen och o...

Av Camilla Danielsson - 22 maj 2012 20:40

Skrev ett låååångt inlägg igår, så slockande datorn! Shit vad arg man blir!!!   Då har det gått 1 v sen sist! I onsdags skulle Carolina & Mine, Josefin, Almer & Vidar komma hit. Josefin kom så punktligt, vi gick ut i trädgården och lekte, passa...

Av Camilla Danielsson - 15 maj 2012 22:00

I lördags ägnade jag dagen åt att städa, handla, duka, laga mat och förbereda inför kvällens gäster. Stefan låg i sängen och mådde inte så bra (ni vet, män och förkylningar... ) Barnen lekte, Victor med Albin & Isac och Robin hade Frida här, hennes...

Av Camilla Danielsson - 12 maj 2012 07:46

Blev det igår! Började dagen med att köra till min syster. Hade med mig Hugo och Abbe och hon hade hemma Hanna. Barnen lekte en massa, vi fikade, hämtade hennes barn från skolan i omgångar, åt lunch (god kycklingsallad för oss och pankisar till b...

Ovido - Quiz & Flashcards