Direktlänk till inlägg 26 januari 2012

Tjejmiddag igåt, superseg idag!

Av Camilla Danielsson - 26 januari 2012 20:51

Igår var det, som alltid på onsdagar, öppna förskolan på förmiddagen. Kom först av alla (för första gången någonsin!) och Abbe visste inte till sig av lycka, alla saker helt för sig själv! Han sprang emellan allt och lekte. Dessvärre (för hans skull, dessbättre för min) så kom det fler efter bara några minuter!

Lekte, pysslade och fikade, mys på hög nivå! När det var dags att åka hem gömde sig Abbe i "huset" (trävikväggar med dörr, fönster osv, som de har vid ett hörn och så massa kuddar "där inne") och höll upp en kudde framför ansiktet så jag inte skulle se honom, såååå söt   !!!

Hem och nana (Abbe då alltså), sen åka och hämta Hugo och Victor. Johannes följde med Victor hem idag. De lekte med lego och spelade x-box.

På kvällen var det dax för våra underbara restaurangtjejmiddag! När jag ändå var inne i stan passade jag på att hämta ett par byxor jag köpt på en "köp&sälj sida på fb. Har kollat på dom på Vero Moda, men de passade inte riktigt då, men nu har jag ju gått ner 8 kg (sen jag slutade med all fika och kvällsgodis) och nu finns de ju givetvis inte kvar. Supersnygga svarta, tajta, med hög midja och en gulddragkedja baktill. Kostar 300 nya, dessa var helt oanvända, tom lapparna kvar, för 100 kr, så heeeelt ok!!!
Mötte upp Maria och Helena (var massor som inte kunde denna gången, sjukdommar, möten, ingen barnvakt osv osv) jag åt fläksfilé, pommes, bea och ugnsgrönsaker, jättegott!!! Till efterrätt unnade vi oss varm chokladfondant som serverades med en kula vaniljglass, varma mosade hallon, ½ passionsfrukt och en capuccino till det, gud så gott och lyxigt!!!
Stannade kvar och var med på music quiz, ett riktigt roligt sådant. Det var väldigt blandad musik och frågor, de spelade hela låten så man kunde prata under tiden. Hade en superolig kväll, många goa skratt!
Kom inte hem förren 22.30 (vi brukar vara hemma tidigt annars, typ 21)



Idag höll Abbe och jag oss hemma och hade en tråkdag. Funkar knappt att ha det längre. Han är inte alls rolig. Visst kan vi busa och ha kul och mysigt ihop vissa stunder, men han vill ha mer, det märks tydligt.

Han åt lunch, sov middag och sen körde vi och hämtade Hugo och Victor. När vi kom hem gick vi alla ut i trädgården och åkte snowracer, pulka och busade. Det älskar Abbe. Men han vill ju aldrig gå in! Han tröttnar liksom inte på att vara ute, matchar mig väldigt dåligt    

Stefan passade på att storhandla efter jobbet så det var en del att packa in när han kom hem. Nu är frysen full igen!

Skulle egentligen gått på boxning idag, men är så sjukt trött, har lite halsont och känner mig frusen och hängig, så jag kröp ner i soffan under en filt istället och somnade en stund. Himla gott!

Nu är även torsdagen slut, gott med fredag imorgon. DÅ skall vi iallafall inte bara vara hemma!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Danielsson - 24 maj 2012 22:31

Usch, fick ett väldigt tråkigt telefonsamtal ikväll. Min kusin Maria, 39 år, dog igår   Hon har haft cancer i många år. Började med en tumör i benet (som från början var en helt ofarlig knöl hon gick med i massa år) sen blev det en tumör som skulle...

Av Camilla Danielsson - 23 maj 2012 21:59

Helt lovely!!! Underbara underbara värme!!! Hoppas hela sommaren blir så här varm och solig (ja jag vet, lite väl optimistiskt) Hugo skulle till skolan idag, sitt andra besök där. Han går ju dit med sitt dagis och eftersom han varit så ledsen och o...

Av Camilla Danielsson - 22 maj 2012 20:40

Skrev ett låååångt inlägg igår, så slockande datorn! Shit vad arg man blir!!!   Då har det gått 1 v sen sist! I onsdags skulle Carolina & Mine, Josefin, Almer & Vidar komma hit. Josefin kom så punktligt, vi gick ut i trädgården och lekte, passa...

Av Camilla Danielsson - 15 maj 2012 22:00

I lördags ägnade jag dagen åt att städa, handla, duka, laga mat och förbereda inför kvällens gäster. Stefan låg i sängen och mådde inte så bra (ni vet, män och förkylningar... ) Barnen lekte, Victor med Albin & Isac och Robin hade Frida här, hennes...

Av Camilla Danielsson - 12 maj 2012 07:46

Blev det igår! Började dagen med att köra till min syster. Hade med mig Hugo och Abbe och hon hade hemma Hanna. Barnen lekte en massa, vi fikade, hämtade hennes barn från skolan i omgångar, åt lunch (god kycklingsallad för oss och pankisar till b...

Ovido - Quiz & Flashcards