Direktlänk till inlägg 5 mars 2012

Förkyld, eller?!

Av Camilla Danielsson - 5 mars 2012 20:08

Frusen, ont i halsen (som jag visserligen haft i typ 4 v nu...) och trött. Känner mig inte riktigt på topp idag.

Fick gå upp lite tidigare än vanligt, Hugo skulle vara på dagis redan 8.15 (ja, jag vet, men det är tidigt för mig som varit hemma i snart 2 år  ) han hade sin första skolträff idag, det är stort! De skulle ha gympa, så han gick med sin lilla ryggsäck, så sött! Eftersom han ändå var på dagis så bytte vi han torsdag mot idag, så slipper jag flänga fram och tillbaka så mycket.

Hem och åt frukost med Abbe, röjde lite, lekte och myste med lilleman. Gav honom ett litet mellanmål sen fick han sova middag, och likadant gjorde jag  , typ tokdäckade i soffan och där stensov jag! Vaknade precis innan han vakanade. Varför är man inte lika pigg som dom är när man är nyvaken???

Vi åt lunch och sen tog vi en promenad bort och hämtade Hugo på dagis.

Hade en lugn eftermiddag, mycket soffhäng. Åt mellanmål när resten av familjen kom hem och fortsatte sen med soffan  

Abbe har haft en riktigt jobbig dag, på många sätt. Han har haft extremt tråkigt, då blir han sur och arg. Sitter i soffan och småsparkar mot mig, säger till och då kan han ta handen och slå till mig. INTE OK!!! Blir tokarg på honom då!! Sen har han även slått sig en del. Första ramlade han av en köksstol (klättrade upp på en för att hämta min Iphon, fick på något sätt igång ipoden och började dansa, såpass mycket att han plötsligt ramlade av, lillplutten!

Senare lekte han med Hugo och Victor på golvet, plötsligt krockade Hugo och Abbe så Abbe blödde en massa ur munnen. Blir ju så mycket när det blandas med salivet med. Verkar som om det gick rätt bra ändå, kan inte se någon skada på tänderna (har i och för sig inte fått kolla på noga idag, men gör det imorgon när han är mer samarbetsvillig) och ingen fläskläpp heller.

Nu skall jag krypa ner under filten  i soffan igen och kolla på bra tv! Har lite dåligt samvete att jag hoppade gympan idag, men kände mig inte riktigt fit för den idag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Danielsson - 24 maj 2012 22:31

Usch, fick ett väldigt tråkigt telefonsamtal ikväll. Min kusin Maria, 39 år, dog igår   Hon har haft cancer i många år. Började med en tumör i benet (som från början var en helt ofarlig knöl hon gick med i massa år) sen blev det en tumör som skulle...

Av Camilla Danielsson - 23 maj 2012 21:59

Helt lovely!!! Underbara underbara värme!!! Hoppas hela sommaren blir så här varm och solig (ja jag vet, lite väl optimistiskt) Hugo skulle till skolan idag, sitt andra besök där. Han går ju dit med sitt dagis och eftersom han varit så ledsen och o...

Av Camilla Danielsson - 22 maj 2012 20:40

Skrev ett låååångt inlägg igår, så slockande datorn! Shit vad arg man blir!!!   Då har det gått 1 v sen sist! I onsdags skulle Carolina & Mine, Josefin, Almer & Vidar komma hit. Josefin kom så punktligt, vi gick ut i trädgården och lekte, passa...

Av Camilla Danielsson - 15 maj 2012 22:00

I lördags ägnade jag dagen åt att städa, handla, duka, laga mat och förbereda inför kvällens gäster. Stefan låg i sängen och mådde inte så bra (ni vet, män och förkylningar... ) Barnen lekte, Victor med Albin & Isac och Robin hade Frida här, hennes...

Av Camilla Danielsson - 12 maj 2012 07:46

Blev det igår! Började dagen med att köra till min syster. Hade med mig Hugo och Abbe och hon hade hemma Hanna. Barnen lekte en massa, vi fikade, hämtade hennes barn från skolan i omgångar, åt lunch (god kycklingsallad för oss och pankisar till b...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards