Direktlänk till inlägg 13 mars 2012

Stättareds utflykt!

Av Camilla Danielsson - 13 mars 2012 21:39

Idag hade Carolina & Mine och Lasse & Almer bestämt att träffas på Stättared (en 4 H gård i närheten) och ha knytkalas picknick   . Carolina skulle ha med engångsgrill och dricka, Lasse korv och bröd och jag kaffe och kaka. Höll på att packa som bäst när jag ser att jag fått ett sms av Carolina. Hon hade ett besök inplanerat på MVC (inskrivningen dessutom) som hon missat så hon kunde inte komma. Fick lägga på ett kol och packa dricka, muggar och körde via affären och köpte en grill, så hennes grejer kom med ändå.

Vi hade en supermysig dag. Kollade på hönorna, tupparna, kaninerna, hästarna, grisarna (Lidingösvin, gignatiska!!!) getter, får   , 4-hjulingar och allt annat kul som finns där! Grillade korv och bröd, drack kaffe och åt chokladmuffins med hallon och Brysselkex, mysigt värre. Sparkade boll och lekte på en hästkärra.

Körde förbi dagis och hämtade Hugo (lite tidigare, men Abbe var ju så trött) hem, Hugo packade in alla grejer (min hjälpsamma kille!) och jag tvättade av Abbe och la honom.

Fick hämtat Robin, Victor, Albin och Isac i skolan (de skulle vara här idag istället för fritids), gjorde mellanmål, fixade fika, röjde i köket, dammsög, tvättade, sorterade papper, skickade ut alla barn i det underbara vädret. Frida kom hit och var med Robin, Hugo lekte med Albin, eller ja hela trädgården var full med barn om lekte, bråkade, lekte, tjaffsade...precis som det skall vara (?)   

Jag körde till affären och fyllde på med tråkiga, behövliga produkter. Grillade kycklingfilé till middag, gott!

Nu är läxor gjorda, barn duschade och lagda (är skönt att man är 2 vuxna på kvällarna!)  jag lappar lite framför tv:n innan det återigen är dax att gå och lägga sig!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Danielsson - 24 maj 2012 22:31

Usch, fick ett väldigt tråkigt telefonsamtal ikväll. Min kusin Maria, 39 år, dog igår   Hon har haft cancer i många år. Började med en tumör i benet (som från början var en helt ofarlig knöl hon gick med i massa år) sen blev det en tumör som skulle...

Av Camilla Danielsson - 23 maj 2012 21:59

Helt lovely!!! Underbara underbara värme!!! Hoppas hela sommaren blir så här varm och solig (ja jag vet, lite väl optimistiskt) Hugo skulle till skolan idag, sitt andra besök där. Han går ju dit med sitt dagis och eftersom han varit så ledsen och o...

Av Camilla Danielsson - 22 maj 2012 20:40

Skrev ett låååångt inlägg igår, så slockande datorn! Shit vad arg man blir!!!   Då har det gått 1 v sen sist! I onsdags skulle Carolina & Mine, Josefin, Almer & Vidar komma hit. Josefin kom så punktligt, vi gick ut i trädgården och lekte, passa...

Av Camilla Danielsson - 15 maj 2012 22:00

I lördags ägnade jag dagen åt att städa, handla, duka, laga mat och förbereda inför kvällens gäster. Stefan låg i sängen och mådde inte så bra (ni vet, män och förkylningar... ) Barnen lekte, Victor med Albin & Isac och Robin hade Frida här, hennes...

Av Camilla Danielsson - 12 maj 2012 07:46

Blev det igår! Började dagen med att köra till min syster. Hade med mig Hugo och Abbe och hon hade hemma Hanna. Barnen lekte en massa, vi fikade, hämtade hennes barn från skolan i omgångar, åt lunch (god kycklingsallad för oss och pankisar till b...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards