Direktlänk till inlägg 14 mars 2012

Soliga, härliga onsdag!

Av Camilla Danielsson - 14 mars 2012 22:18

Lämnade på dagis och skola, hem, äta frukost, städa toaletten. Sen tog Abbe och jag en promenad bort till banken för att växla till oss lite Thailändska bath (enligt telefoninfo skulle alla kontor ha ca 15000 svk i bath att växla, så det skulle inte vara några problem.) men väl där så hade de typ ingenting, så det sket sig. Fick gå hem igen.

Gav Abbe mellanmål och sen kom Camilla över på fika. Vi tog ut stolar på altanen och satt där i solskenet    och drack kaffe    och åt chokladbiskvi. I två timmar satt vi bara och njöt!

Fick väcka Abbe så vi kunde åka och hämta Hugo på dagis och Victor i skolan.

När vi kom hem gick Victor och la sig i soffan och somnade en stund, märks att han börjar känna av sin pollenallerig nu. Hugo och Abbe var ute i trädgården, jag kollade att grinden på framsidan var stängd, men hade tydligen inte kollat noga nog att den var stängd på baksidan (som vätter mot en fotbollsplan och lekplats) för plötsligt var Abbe borta. Såg en grön mössa på rutchkanan, hoppsan. Sprang dit, Hugo föjde med sen blev vi kvar där. Emma, en granne satt ute på sin altan så vi pratade lite och sen kom Hugos 2 dagiskompisar och deras mamma bort med. Fick barnen gungat, åkt rutchkana och lekt lite med.

Gick hem och gav Abbe mat, sen dukade vi fram mellanmål om vi åt när Robin och Stefan kommit hem.

Stefan tog med Abbe och Victor och körde in till Varberg för att besikiga sin folkracebil.

Jag och Hugo körde Robin till fotbollen och när vi kom tillbaka gick Hugo ut och lekte med Alma. Plötsligt var jag själv hemma, händer inte jätteofta!

Nu har varit och tränat, vi har ätit middag (potatismos och kokt korv) jag har sorterat en svart 60 tvätt, det är den absolut värsta tvätten! 1000 svarta sockar i storlekrna 35-40, jättelätt att veta vem som skall ha vad   !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Danielsson - 24 maj 2012 22:31

Usch, fick ett väldigt tråkigt telefonsamtal ikväll. Min kusin Maria, 39 år, dog igår   Hon har haft cancer i många år. Började med en tumör i benet (som från början var en helt ofarlig knöl hon gick med i massa år) sen blev det en tumör som skulle...

Av Camilla Danielsson - 23 maj 2012 21:59

Helt lovely!!! Underbara underbara värme!!! Hoppas hela sommaren blir så här varm och solig (ja jag vet, lite väl optimistiskt) Hugo skulle till skolan idag, sitt andra besök där. Han går ju dit med sitt dagis och eftersom han varit så ledsen och o...

Av Camilla Danielsson - 22 maj 2012 20:40

Skrev ett låååångt inlägg igår, så slockande datorn! Shit vad arg man blir!!!   Då har det gått 1 v sen sist! I onsdags skulle Carolina & Mine, Josefin, Almer & Vidar komma hit. Josefin kom så punktligt, vi gick ut i trädgården och lekte, passa...

Av Camilla Danielsson - 15 maj 2012 22:00

I lördags ägnade jag dagen åt att städa, handla, duka, laga mat och förbereda inför kvällens gäster. Stefan låg i sängen och mådde inte så bra (ni vet, män och förkylningar... ) Barnen lekte, Victor med Albin & Isac och Robin hade Frida här, hennes...

Av Camilla Danielsson - 12 maj 2012 07:46

Blev det igår! Började dagen med att köra till min syster. Hade med mig Hugo och Abbe och hon hade hemma Hanna. Barnen lekte en massa, vi fikade, hämtade hennes barn från skolan i omgångar, åt lunch (god kycklingsallad för oss och pankisar till b...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards