Direktlänk till inlägg 15 mars 2012

Shopping och bebisgos!

Av Camilla Danielsson - 15 mars 2012 20:33

Efter jag dumpat barnen på dagis och skola körde jag hem till mamma. Abbe och jag blev bjudna på frukost och fika.

Jag kopierade våra pass, alltid bra att ha med kopior i fall man blir av med dom.

Sen lämnade jag Abbe hos mamma och körde till Kungmässan, lämnade in lite kort på framkallning, köpte tulpaner till Josefin och sen körde jag till Ica Maxi och handlade blöjor, skötbbordsunderlägg, burkgröt, ellas kitchen fruktpure på "påse", smothie. Sånt som är bra att ha med på planet och i resväskan till Thailand.

När jag kom tillbaka till mina föräldrar var pappa hemma på lunch. Mamma gjorde ostpaj till oss och Abbe fick köttbullar och makaroner, dessvärre åt han endast lite makaroner.

Körde och hämtade Hugo, han fick för sig att han skulle till Kyrkans barntimmar (ha inte velat gå innan och kommer antagligen inte hinna gå någon mer gång heller) men visst, jag körde bort och lämnade honom. Fick även träffa underbara fröken Eva och Kerstin en stund med, saknar dom nu när vi inte är på öppna förskolan!

Hämtade Victor och körde hem och packade upp allting och städade lite. Sen in med barnen i bilen och köra och hämta Hugo och Robin (som slutade samtidigt, men som tur var så såg Robin oss på församlingshemmets parkering så jag vinkade att han skulle komma, så det löste sig)

Hem igen, barnen och Stefan åt mellanmål och jag körde hem till Josefin, Lasse, Almer och bebis Vidar! Myyys  

Vidar fick en vit/ljusblå randig body och en snuttekanin, Almer fick stora pälor och en nallebjörns pärlplatta och Josefin och Lasse fick tulpanerna. Jag fick gosa med denna ljuvliga bebis, gud så gott!!!

Fick go fika, prat, mys och bus med Almer.

Hem och hjälpa till med middag och röja här hemma.

Har fått gjort mycket saker om hängt över mig. Igårkväll vann jag en auktion på Tradera, en Ipod Toutch om Hugo skall få i present, så det vore ju bra om den kom innan måndag (så vi kan ta med den på resan) idag betalade vi den och fick mail om att den var skickad, skönt, då kanske det hinns med!

Har fått gjort beställningen till Airshoppen, både till ut och hemresan, skönt!

Har fått skickat in ansökan till högskolan och även postat mitt intyg om anstånd (att jag har en plats sparad sen vt)

Jätteskönt att fått avklarat detta!

Nu skall jag inte göra ett skit till idag (eller jo, tömma torktumlarn och ta hand om en maskin tvätt, men sen inget mer!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Danielsson - 24 maj 2012 22:31

Usch, fick ett väldigt tråkigt telefonsamtal ikväll. Min kusin Maria, 39 år, dog igår   Hon har haft cancer i många år. Började med en tumör i benet (som från början var en helt ofarlig knöl hon gick med i massa år) sen blev det en tumör som skulle...

Av Camilla Danielsson - 23 maj 2012 21:59

Helt lovely!!! Underbara underbara värme!!! Hoppas hela sommaren blir så här varm och solig (ja jag vet, lite väl optimistiskt) Hugo skulle till skolan idag, sitt andra besök där. Han går ju dit med sitt dagis och eftersom han varit så ledsen och o...

Av Camilla Danielsson - 22 maj 2012 20:40

Skrev ett låååångt inlägg igår, så slockande datorn! Shit vad arg man blir!!!   Då har det gått 1 v sen sist! I onsdags skulle Carolina & Mine, Josefin, Almer & Vidar komma hit. Josefin kom så punktligt, vi gick ut i trädgården och lekte, passa...

Av Camilla Danielsson - 15 maj 2012 22:00

I lördags ägnade jag dagen åt att städa, handla, duka, laga mat och förbereda inför kvällens gäster. Stefan låg i sängen och mådde inte så bra (ni vet, män och förkylningar... ) Barnen lekte, Victor med Albin & Isac och Robin hade Frida här, hennes...

Av Camilla Danielsson - 12 maj 2012 07:46

Blev det igår! Började dagen med att köra till min syster. Hade med mig Hugo och Abbe och hon hade hemma Hanna. Barnen lekte en massa, vi fikade, hämtade hennes barn från skolan i omgångar, åt lunch (god kycklingsallad för oss och pankisar till b...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards