Direktlänk till inlägg 16 mars 2012

Städning och förberedelser!

Av Camilla Danielsson - 16 mars 2012 20:19

Robin och Victor gick till skolan idag, skönt att slippa ge sig ut!

Efter frukost och morgonfix satte jag på en maskin tvätt, röjde upp i köket, dammsög, sen tröttnade Abbe och jag fick lägga ner städningen och ha gos med Hugo och Abbe istället, mysigare dessutom  

Gav Abbe och Hugo ett litet mellanmål, sen fick Abbe sova middag och Hugo spela.

Jag började damma, hann göra knappt halva vårt sovrum och sen lyckades jag välta ut HELA vattenspannen på golvet! Bara forsade vatten, in under sängen där vi givetvis har 4 stora backar, ryggsäckar med skridskor, pusselmatta osv osv. Sen är det trångt i sovrummet med, speciellt när man måste få ut alla backar. Jävlar vad jag slet! Kämpade nog mot vattnet i en halvtimme! Tror jag fick upp det mesta, det blev ju rent under sängen i alla fall  

Fick dammat färdigt (bara nedervåningen) körde ytterligare en maskin tvätt, skrubbade Hugos och Victors nya skor (som de lyckats lera ner ordentligt!) tvätta kattens mat och vattenskål, underlägget och golvet där han äter. Dammsög jättenoga i tvättstugan (på och runt kattens låda, drog ut alla tvättbackar, bakom alla saker osv)

Sen tog jag in barnens fula Foppatofflor (de tår på altanen året om...) och skurat av de, så kan vi packa med dom och ha på stranden.

När Stefan kom hem bar vi ut vår tjocka dubbelbäddmadrass och piskade den, sen våra täcken och kuddar, bytte sängkläder och sen tog vi även ut ryamattan vi har under soffbordet och piskade den (uäk, den var inte mysig... dammsugaren hjälper inte så mycket på sen ryamatta...)

Har även tagit in resväskorna och resvagnen. "Provpackat" bilen, det kommer bli trångt så in i, men men, vi får knö ihop oss och bita ihop! Imorgon städar vi av väskorna, städar ur bilen, tvättar vagnen och börjar packa.

Skall verkligen försöka att inte idiotstressa på måndagen!

Nu är mat (blev grillning idag) upp plockning, nattning av Abbe avklarat. Nu skall vi andra ha fredagmys!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Danielsson - 24 maj 2012 22:31

Usch, fick ett väldigt tråkigt telefonsamtal ikväll. Min kusin Maria, 39 år, dog igår   Hon har haft cancer i många år. Började med en tumör i benet (som från början var en helt ofarlig knöl hon gick med i massa år) sen blev det en tumör som skulle...

Av Camilla Danielsson - 23 maj 2012 21:59

Helt lovely!!! Underbara underbara värme!!! Hoppas hela sommaren blir så här varm och solig (ja jag vet, lite väl optimistiskt) Hugo skulle till skolan idag, sitt andra besök där. Han går ju dit med sitt dagis och eftersom han varit så ledsen och o...

Av Camilla Danielsson - 22 maj 2012 20:40

Skrev ett låååångt inlägg igår, så slockande datorn! Shit vad arg man blir!!!   Då har det gått 1 v sen sist! I onsdags skulle Carolina & Mine, Josefin, Almer & Vidar komma hit. Josefin kom så punktligt, vi gick ut i trädgården och lekte, passa...

Av Camilla Danielsson - 15 maj 2012 22:00

I lördags ägnade jag dagen åt att städa, handla, duka, laga mat och förbereda inför kvällens gäster. Stefan låg i sängen och mådde inte så bra (ni vet, män och förkylningar... ) Barnen lekte, Victor med Albin & Isac och Robin hade Frida här, hennes...

Av Camilla Danielsson - 12 maj 2012 07:46

Blev det igår! Började dagen med att köra till min syster. Hade med mig Hugo och Abbe och hon hade hemma Hanna. Barnen lekte en massa, vi fikade, hämtade hennes barn från skolan i omgångar, åt lunch (god kycklingsallad för oss och pankisar till b...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards