Alla inlägg den 9 december 2011

Av Camilla Danielsson - 9 december 2011 22:12

Vilket jäkla väder!!! Storm, regn och elände! Kom faktiskt lite snöblandat regn inatt, så när jag gick och la mig var det vitt på bilarna och fönsterna. Lika bra att det försvann  

Körde barnen till skolan idag, hade ju inte gått att cykla!

Sen började jag röja här hemma inför morgondagens kalas. Dammade både våningarna, dammsög nog båda våningarna, skurade alla golven, körde 4 maskiner tvätt och tog hand om 3 som var torra och klara.

Känns som jag har grejat hela dagen!

Robin var hemma hos en klasskompis, Hugo lekte med grannpojken och Victor och Abbe höll sig hemma.

Började göra två smörgåstårtor nu ikväll med, så imorgon skall de bara läggas på översta lagret och kanterna med röran och sen ganeras. Gjorde ett lager med färskost med pepparrot, creme fraiche, dill, kayennpeppar och kallrökt lax. Andra lagret (och övers+kant) med vispad grädde, philadelipaost, färskost med gräslök, roiven gul lök, röd stenbitsrom, räkor. Har även skalat 3 kg räkor till gareringen imorgon, så är det trista gjort!

Bakade även två tårtbottnar till tårtan vi skall ha imorgon (marängbottnar med rice crisp i, i lånpanna) så till den skall jag bara göra chokladkräm och vispa grädde till.

Känns som jag ligger rätt ok till!

Nu är det Idol final, och vi hade visst lovat våra barn att de skulle få vara uppe och kolla klart på hela   klart de vill de  har ju följt det hela säsongen. Nu är det väl inte såå länge kvar (hoppas jag...)


Ovido - Quiz & Flashcards