Alla inlägg den 12 december 2011

Av Camilla Danielsson - 12 december 2011 20:44

Fort gick den i alla fall!
På lördagen tog Stefan med alla 4 barn och körde till Åsa där Victor skulle spela innebandy sammandrag. Jag var kvar ensam hemma och tog hand om massa tvätt, gjorde chokladkräm och färdigt tårtan, ganerade smörgårtårtorna (jäklar vilken tid det tar!!!!!!!!!!) dukade, dammsög, bäddade alla sängar, gjorde mig iordning. Sen kom resten av familjen hem igen, fick i sig lite snabb lunch och sen var det typ dags för kalas.

Jag fick en supernsygg väggklocka till köket (valt den själv  ) en fin ljungrosa vas, 250 kr i presentkort på Kungsmässan, Stefan fick en stor sats verktyg han tydligen behövde (detta var från mina föräldrar) Av min systers famij fick vi en lång vit tavlelist, 6 ljuslyktor, 2 ramar och ett & tecken i trä, vitt (hade önskat oss tavlelisten och ljusen) Av Stefans pappa och sambo fick vi ett kuvert med en 500 lapp i, av Stefans farmor en jättefin vit orkidé och 100 kr, av Stefans bror 2 flaskor vin. 

Vi åt smörgåstårta, god var den, och sen den underbara coklad crisptårtan, mums!

När alla åkt hem så stannade min systers familj kvar. Vi drack massa vinglögg, cider, åt pepparkakor, smörgåstårta (igen haha) och hade allmänt kul!Blev en sen kväll!


I söndags var det dax för innebandy igen, denna gången var det Robins tur! Halmstad bar det av mot. Vi tog det (som vi trodde) säkra kortet och körde efter tränarna, men det var ju ett big mistake   körde tokfel men kom i alla fall fram i ganska bra tid!

Stannde på Cleas ohlson på hemvägen och köpte julklapp till Abbe (bärbar dvd att ha på flyget till Thailand sen) och skulle köpt till mina föräldrar med, men den var tokslut överallt!!! Så det var bara att leta vidare i andra affärer, blir nog Net on net nu istället, liite dyrare men vad skall man göra?!
Hem och laga middag. Abbe blev så hängig när vi kom hem och efter middagen tempade jag honom, 40,1 så det var ju inte så konstigt att han var trött. La honom tidigt (gick liksom inte att hålla honom vaken, vi kämpade inte heller, han behövde den sömnen!) De 3 andra och jag gjorde lite julgodis, Rocky road, shit så gott det blev!!!!!


Abbe sov länge idag! Ville verkligen inte väcka honom, men tiden bara sprang iväg! De två stora var så gulliga att de ledde sina cyklar till Hugos dagis och följde honom dit. Var så söta när de gick iväg, Hugo gick imellan dom i sitt fodrde regnställ men simhallsväskan på ryggen   Stolt, lycklig och varm man blir i mamma hjärtat då!
När Abbe väl vaknade var han feberfri och har hållt sig så hela dagen. Bara prickarna kvar, de kom ju 2 dagar efter MPR vaccinet, så de borde ju bero på det, ser verkligen ut som mässlingsprickar.

Hade en innedag med mycket mys, kram, gos och lite bus! Abbe har kommit in i en sån rolig fas nu, vi busar ihop, så mysigt!

Han sov middag ganske länge och jag la mig faktiskt i soffan och läste en bra stund. Låg bra till i köket och tvättstugan så jag kunde unna mig det kände jag.

När Stefan kom hem åt vi middag och sen började vi fixa med sånt som hängt över mig. Beställde julkort (på tiden va?!) hängde upp den nya klockan och tavellisten, strök Hugos pepparkakskläder inför morgondagen. Strök även en tomtedräkt till Abbe, han kan ju också få vara lite delaktig  

Nu är barnen isäng, två har legat ett tag och sover sött och de två stora gick precis upp.

Jag skall kolla på "Den som dräper", läskigt program det där, men bra!


Ovido - Quiz & Flashcards