Direktlänk till inlägg 8 december 2011

34 år!

Av Camilla Danielsson - 8 december 2011 20:28

Jaha, då var man ett år äldre. Idag fyller jag 34 år  

Har sovit skikasst inatt, Abbe har varit jättevarm och orolig. Gav honom alvedon, vatten, satt med honom i famnen, höll om osv osv osv. Bara att härda ut! Är ju synd om lillplutten!

Var allt annat än pigg när klockan ringde. Väckte barnen, sen kom de ner tillsammans (jag stod med frukosten och väntade och började bli lite irriterad att ingen kom) och sjöng "Ja må hon leva" och hade md sig varsitt paket. Fick 2 böcker och en påse skumtomtar, sötungar!
De fick skjuts av Camilla till skolan idag, jag var inte halvklar (hade ju inte ens duschat) och ville inte dra urt Abbe. Sen körde jag lite snabbröj, tömde diskmaskinen, fyllde den igen (hade skitmycket disk på bänken, väldigt olikt oss!!!) snabbstädade toaletten, gjorde iordning mig, år frukost, dammsög, fixade irodning Abbe, pratade med mamma, sen kom Camilla hit på lite kaffe. Hon hade med sig en jättefin blomma! Gulligt  

Abbe somnade i mitt knä när vi fikade och så fort jag gjorde minsta försök att lägga ner honom vaknade han och grät, så jag satt där, på en kökstol med honom, länge! Han behövde nog det!

När Stefan kom hem fick jag ytterligare 2 böcker, varav en jag verkligen önskade mig,"Eldvittnet" av Kepler.

Älskar att läsa, så nu har jag lite att göra!

Vi körde in till Varberg, först till banken där jag fick köpt en ny säkerhetsdosa till min internetbank (fick en när jag öppnade ett e-sparkonto, men det var ju sådär 15 år sen, så den blev nog kvar med mitt ex, har inte ens saknat den, men det var väl på tiden att fixa detta!) sen vidare till Hajen och handla inför helgens kalas (och mat hem med såklart!) Hem, packa upp och börja med middagen. Gjorde god Thaigryta, mums!

Nu avnjuter jag de sista skumtomtarna, vikten får jag ta tag i imorgon igen! Nu firar vi  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Danielsson - 24 maj 2012 22:31

Usch, fick ett väldigt tråkigt telefonsamtal ikväll. Min kusin Maria, 39 år, dog igår   Hon har haft cancer i många år. Började med en tumör i benet (som från början var en helt ofarlig knöl hon gick med i massa år) sen blev det en tumör som skulle...

Av Camilla Danielsson - 23 maj 2012 21:59

Helt lovely!!! Underbara underbara värme!!! Hoppas hela sommaren blir så här varm och solig (ja jag vet, lite väl optimistiskt) Hugo skulle till skolan idag, sitt andra besök där. Han går ju dit med sitt dagis och eftersom han varit så ledsen och o...

Av Camilla Danielsson - 22 maj 2012 20:40

Skrev ett låååångt inlägg igår, så slockande datorn! Shit vad arg man blir!!!   Då har det gått 1 v sen sist! I onsdags skulle Carolina & Mine, Josefin, Almer & Vidar komma hit. Josefin kom så punktligt, vi gick ut i trädgården och lekte, passa...

Av Camilla Danielsson - 15 maj 2012 22:00

I lördags ägnade jag dagen åt att städa, handla, duka, laga mat och förbereda inför kvällens gäster. Stefan låg i sängen och mådde inte så bra (ni vet, män och förkylningar... ) Barnen lekte, Victor med Albin & Isac och Robin hade Frida här, hennes...

Av Camilla Danielsson - 12 maj 2012 07:46

Blev det igår! Började dagen med att köra till min syster. Hade med mig Hugo och Abbe och hon hade hemma Hanna. Barnen lekte en massa, vi fikade, hämtade hennes barn från skolan i omgångar, åt lunch (god kycklingsallad för oss och pankisar till b...

Ovido - Quiz & Flashcards