Direktlänk till inlägg 18 december 2011

4:e advent!

Av Camilla Danielsson - 18 december 2011 20:46

Igår körde vi upp till Kungsbacka för att göra det traditionella julgodiset. Vi körde upp lite innan och så åkte mamma och jag och köpte lite julklappar till barnen innan (hon behövde lite hjälp med dom)

Sen kom min syster och hennes familj dit. Vi började med att äta den traditionella tacogratängen (varför ändra ett vinnande koncept liksom  )

Sen började pysslet, det roliga är att för gjorde vi knäck, lakritsknäck, ischoklad, maripan och kola, nu är det ganska kraftigt reducerat till enbart maripan, hahaha, resten gör mamma själv. Undra varför...kan det bero på våra sammanlagt 7 hulliganbarn??? Hehehe.

Men å andra sidan sitter vi nu ganska länge och gör små söta (???) maripanfigurer, sen tar vi med oss våra egna konstverk hem.

Var hemma strax efter 19 någonting, Abbe hade ju såklart somnat i bilen och var helt knäckt här hemma, bara grät. Så vi la honom och han toksomnade!


Barnen sov länge idag, tror vi gick upp vid 9, skönt!

Körde och köpte blommor till Stefans farmor och en jättesöt miniminigran i kruka till Melkers grav,

Körde ut till Tvååker och la granris (hade hela bilen full, haha) i hennes rabatter och gav henne en födelsedagsblomma (i förskott, hon fyller på onsdag men vill inte ha något kalas så innan jul) och pratade lite.

Körde sen hem och la Abbe att sova middag och fixa lunch till oss.

Sen fick vi knåpat ihop ett pepparkakshus, jag "klädde" granen till graven, med glitter, 3 små röda kulor, en silverstjärna i toppen och 3 små paket under granen, blev såååååå fint!!!

Hugo gick över till Albin och lekte en stund, de andra barnen spelade lite och vi slappade en stund.

Sen hade Victor innebandy och efter det var det avslutning för Robin. Jag hade ju tagit på mig att köpa julklappt ill våra supergulliga tränare, samlade i 50 kr/barn, men har ju inte fått av alla ännu, fick lägga ut så länge och hoppas de betalar, annars blir det en dyr historia för mig. De fick i alla fall presentkort på 200 kr på Kungsmässan och en chokladask var (de är 3 st)

Jag hade med alla barnen dit så var Stefan hemma så länge. När vi kom hem hade han gjort pannkakor som vi smaskade på till middag/kvällsmat.

Nu är alla barnen duschade och de 2 små ligger i sina sängar. De stora kollar på "Slaget om Sverige" och skall gå och lägga sig nu de med. Skoldag imorgon igen!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Danielsson - 24 maj 2012 22:31

Usch, fick ett väldigt tråkigt telefonsamtal ikväll. Min kusin Maria, 39 år, dog igår   Hon har haft cancer i många år. Började med en tumör i benet (som från början var en helt ofarlig knöl hon gick med i massa år) sen blev det en tumör som skulle...

Av Camilla Danielsson - 23 maj 2012 21:59

Helt lovely!!! Underbara underbara värme!!! Hoppas hela sommaren blir så här varm och solig (ja jag vet, lite väl optimistiskt) Hugo skulle till skolan idag, sitt andra besök där. Han går ju dit med sitt dagis och eftersom han varit så ledsen och o...

Av Camilla Danielsson - 22 maj 2012 20:40

Skrev ett låååångt inlägg igår, så slockande datorn! Shit vad arg man blir!!!   Då har det gått 1 v sen sist! I onsdags skulle Carolina & Mine, Josefin, Almer & Vidar komma hit. Josefin kom så punktligt, vi gick ut i trädgården och lekte, passa...

Av Camilla Danielsson - 15 maj 2012 22:00

I lördags ägnade jag dagen åt att städa, handla, duka, laga mat och förbereda inför kvällens gäster. Stefan låg i sängen och mådde inte så bra (ni vet, män och förkylningar... ) Barnen lekte, Victor med Albin & Isac och Robin hade Frida här, hennes...

Av Camilla Danielsson - 12 maj 2012 07:46

Blev det igår! Började dagen med att köra till min syster. Hade med mig Hugo och Abbe och hon hade hemma Hanna. Barnen lekte en massa, vi fikade, hämtade hennes barn från skolan i omgångar, åt lunch (god kycklingsallad för oss och pankisar till b...

Ovido - Quiz & Flashcards