Direktlänk till inlägg 19 december 2011

Så trött så jag snart blir tokig!!!

Av Camilla Danielsson - 19 december 2011 20:22

Gosch, är helt slut i huvudet!!! Abbe har sannerligen inte varit på sitt bästa humör idag   ! Bråkat, trotsat, inte lyssnat, skrikigt och hållt på! Där i mellan har han hängt runt min hals och gett mig massa hårda goa kramar och pussar! Det är väl tack var dom man står ut antar jag! Vet inte vad det är med honom!Våra tre stora har alltid varit ganska lätta och lugna, så detta är jag inte helt van vid!

Solen har lyst så underbart idag, nästan lite vårväder (helskumt 5 dagar före julafton... )  men jag vågar fortfarande inte ta ut honom, han får en sån fruktansvärd hosta när han kommer ut. Jag vet, han är inte helt hundra ännu och han är absolut uttråkad, det är inte kul att bara vara inne en hel dag!

Körde en sväng till "Karlssons" och köpte julklappstiketter, kollade lite på leksaker och fick lite tid att gå.

Väl hemma gav jag Abbe lunch (han åt i alla fall nästan en halv portion spagetti och köttfärssås, sen fick han gå och lägga sig och sova middag, skönt för oss båda.

Hugo var ledig från dagis idag, så efter hans lunch fick han spela lite så satte jag mig och slog in alla julklappar, skönt att få det gjort! Som tur var sov Abbe ganska länge så jag hann blin klar med både paketen och min lunch!
Skolbarnen kom hem, mellanmål dukades fram, Robin gick till en kompis de andra var kvar hemma och lekte.

Stefan, Abb och jag körde och handlade lite på Hemköp och sen körde vi till Melkers grav, tog hem "sommar dekorationen" slängde hjärtat från allahelgonahelgen, bytte sten med text (tog bort "saknar dig" och la dit "julkramar") satte dit den fina granen och underbara ljuslyktan! Blev jättefint och verkligen juligt! Så glad för det!

Gjorde hasselbackspotatis, kotletter med peppar och bea sås till middag, myckt gott!

Nu sover de två små, de två stora ligger i Robins rum och kollar på tv. Skall gå upp och prata med dom en stund nu, känner mig som en helt värdelös mamma idag, arg, trött, skällig och hemsk. Får förklara för dom varför jag är sån här idag!

Hoppas verkligen på en bättre dag imorgon!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Danielsson - 24 maj 2012 22:31

Usch, fick ett väldigt tråkigt telefonsamtal ikväll. Min kusin Maria, 39 år, dog igår   Hon har haft cancer i många år. Började med en tumör i benet (som från början var en helt ofarlig knöl hon gick med i massa år) sen blev det en tumör som skulle...

Av Camilla Danielsson - 23 maj 2012 21:59

Helt lovely!!! Underbara underbara värme!!! Hoppas hela sommaren blir så här varm och solig (ja jag vet, lite väl optimistiskt) Hugo skulle till skolan idag, sitt andra besök där. Han går ju dit med sitt dagis och eftersom han varit så ledsen och o...

Av Camilla Danielsson - 22 maj 2012 20:40

Skrev ett låååångt inlägg igår, så slockande datorn! Shit vad arg man blir!!!   Då har det gått 1 v sen sist! I onsdags skulle Carolina & Mine, Josefin, Almer & Vidar komma hit. Josefin kom så punktligt, vi gick ut i trädgården och lekte, passa...

Av Camilla Danielsson - 15 maj 2012 22:00

I lördags ägnade jag dagen åt att städa, handla, duka, laga mat och förbereda inför kvällens gäster. Stefan låg i sängen och mådde inte så bra (ni vet, män och förkylningar... ) Barnen lekte, Victor med Albin & Isac och Robin hade Frida här, hennes...

Av Camilla Danielsson - 12 maj 2012 07:46

Blev det igår! Började dagen med att köra till min syster. Hade med mig Hugo och Abbe och hon hade hemma Hanna. Barnen lekte en massa, vi fikade, hämtade hennes barn från skolan i omgångar, åt lunch (god kycklingsallad för oss och pankisar till b...

Ovido - Quiz & Flashcards