Direktlänk till inlägg 20 december 2011

Åh, en braaaaa dag!!!

Av Camilla Danielsson - 20 december 2011 22:16

Vilken skillnad mot gårdagen! Har varit lugn, harmonisk och glad nästan hela dagen! Känns så mycket bättre i mammahjärtat och själen   !!!

Körde mina 3 stora skruttar till dagis och skola idag, sen bara hem och äta frukost och sen körde Abbe och jag till Carolina och Mine. Abbe och Mine sprang in och lekte med en gång, sötungarna!

Vi pratade, jag fick gnällt av mig om min hemska gårdag och Carolina hade också lite bekymmer (de var dock lit större än mina) som vi pratade om, stötte och blötte. Hon gjorde god saffrans Gotlands pannkaka som vi åt med vaniljsås och glass, barnen åt lite av hennes goda hemgjorde julköttbullar (hon stekte 400 st igår) drack massa kaffe och hade det såååå mysigt! Både Abbe och jag behövde verkligen detta!

Körde direkt från dom till dagis och skola och hämtade hem barnen och kompisar (tur man har stor bil  )

Barnen lekte massor, Abbe sov middag och efter mellanmålt var han med de stora barnen där upp och lekte.

Gjorde stekt kycklingfilé och hemmagjorda klyftpotatis med beasås och sweet hot chilisås till middag, mums!

Sen körde Stefan till motorklubben där det var styrelsemöte. Jag dukade av, diskade, dammsög, hängde en tvätt och skurade toaletten, barnen lekte så fint där uppe så jag la mig i soffan och läste ut ytterligare en bra bok (Keplers är slut sen länge, var riktigt bra, kanske liiite seg i mitten men slutet var rysligt bra! Nu bytte vi shanger totalt och läste sista boken av "Shoppaholic serien" De böckerna är skrivna av Sophie Kinsella och rekomenderas varmt! Man blir glad, får många skratt! Lättsamma måbra böcker! Läs alla!)

Nu sover hela familjen, och jag skall göra som sällskap. Skall upp lite tidigare imorgon, har en fullspäckad dag framför oss!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Danielsson - 24 maj 2012 22:31

Usch, fick ett väldigt tråkigt telefonsamtal ikväll. Min kusin Maria, 39 år, dog igår   Hon har haft cancer i många år. Började med en tumör i benet (som från början var en helt ofarlig knöl hon gick med i massa år) sen blev det en tumör som skulle...

Av Camilla Danielsson - 23 maj 2012 21:59

Helt lovely!!! Underbara underbara värme!!! Hoppas hela sommaren blir så här varm och solig (ja jag vet, lite väl optimistiskt) Hugo skulle till skolan idag, sitt andra besök där. Han går ju dit med sitt dagis och eftersom han varit så ledsen och o...

Av Camilla Danielsson - 22 maj 2012 20:40

Skrev ett låååångt inlägg igår, så slockande datorn! Shit vad arg man blir!!!   Då har det gått 1 v sen sist! I onsdags skulle Carolina & Mine, Josefin, Almer & Vidar komma hit. Josefin kom så punktligt, vi gick ut i trädgården och lekte, passa...

Av Camilla Danielsson - 15 maj 2012 22:00

I lördags ägnade jag dagen åt att städa, handla, duka, laga mat och förbereda inför kvällens gäster. Stefan låg i sängen och mådde inte så bra (ni vet, män och förkylningar... ) Barnen lekte, Victor med Albin & Isac och Robin hade Frida här, hennes...

Av Camilla Danielsson - 12 maj 2012 07:46

Blev det igår! Började dagen med att köra till min syster. Hade med mig Hugo och Abbe och hon hade hemma Hanna. Barnen lekte en massa, vi fikade, hämtade hennes barn från skolan i omgångar, åt lunch (god kycklingsallad för oss och pankisar till b...

Ovido - Quiz & Flashcards