Direktlänk till inlägg 21 december 2011

Pyssel, pepparkakor och fest!

Av Camilla Danielsson - 21 december 2011 22:21

Lämnad Hugo på förskolan och körde sen vidare till skolan där det idag var julpyssel på schemat!

Kände min lite wild and crazy   och tog med Abbe. Han är ju alltid så blyg och försiktig när han träffar nya, så enligt mina beräkningar skulle han ju knappt hinna vänja sig vi gruppen förren det var dax för byte!

Nu var det ju bara så att mina beräkningar sket sig med bredsladd! Hann bara in i Victors klassrum sen gick Abbe fram och ställde sig framme vid tavlan (bänkarna står som ett U) och började "prata" på sitt egna lilla språk inför hela klassen   Sen höll han låda i princip hela förmiddagen. I Victors grupp gjorde vi jättefina tomte klädnypor. När de var klara var det dags för rast och sen stationsbyte. Medan barnen var ute och lekte satt vi föräldrar och drack kaffe, mycket trevligt!

Andra passet tillbringade jag i Robins grupp i ett annat klassrum, då skulle det göra likadana klädnypetomtar, haha så jag var ju liksom redan proffs på detta, kunde jag stajla lite   Abbe höll lika mycket låda här, han gjorde succé i klassrummet, plötsligt valde han att lämna klassrummet och gick in i grannrummet och höll låda där med. Vad hände med honom liksom?!?! Han kanske kände att alla andra var så stora och tyckte han var rolig, liten spelevink blev han minsann!

Efter denna station var det dax för lunch innan den tredje och sista stationen, men då valde Abbe och jag att åka hem istället så han fick sova middag.

Jag slog in de sista julklapparna, så skönt! Sen lite vanligt småröj och lunchätning.

Körde och hämta Hugo på dagis och Victor i skolan och sen åkte vi till Hemköp och julhandlade. Visst, det kanske är lite dyrare där, men vi skall inte ha så jättemycket julmat och typ alla affärer har ju extrapris på skinka och sill så jag tror inte skillnaden blir så enorm. Sen är det ju 1000 gånger lättare att bara köra in där och handla än att åka in till stan till enorma Hajen (man är helt slut när man gått där, tar minst 1 timme!) och dra runt alla barnen. Nej, detta är så enkelt och smidigt så det får vara värd de extra pengarna. Köpte grönkål, skinka, 3 sorters sill, enrissökt korv, skagenröra, "tomtegröt", julmust och så ingirdienser så jag kan göra julköttbullar (skall prova ett nytt recept med julmust och nejlika i, återkommer med resultat!) Jansson osv. Blir nog bra detta  

Mamma skulle komma och baka pepparkakor med oss idag, när barnen satt och åt mellanmål ringde hon. Hon hade varit på Melkers grav och lagt en blomma där, sen vägrade hennes bil att starta. Packa in alla barnen i bilen igen och köra och hjälpa henne med strartkablar, stämde bra tidsmässigt för Robin slutade medna vi höll på. Sen körde vi hem och påbörjade baket. Hon hade med sig sin supergoda deg (mormors gamla recept, kul) och barnen bakade jättelänge! Tålmodiga små liv!

Vi hann även ta en fika med lussekatter, nötkakor, nybakade pepparkakor och lite julgodis innan det var dax att köra Hugo till Smurfhusets (hans dagis) julfest!
Under tiden han var där åt och grejade här hemma. Sen hämtade vi hem en mycket nöjd och glad liten kille. De hade ätit hemmagjort pizza, fikat, dansat runt granen, lekt lekar och sen hade tomten kommit  !!! Lycka!

Nu är det banne mig läggdags! Imorgon är det sista skoldagen sen är det JULLOV!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Danielsson - 24 maj 2012 22:31

Usch, fick ett väldigt tråkigt telefonsamtal ikväll. Min kusin Maria, 39 år, dog igår   Hon har haft cancer i många år. Började med en tumör i benet (som från början var en helt ofarlig knöl hon gick med i massa år) sen blev det en tumör som skulle...

Av Camilla Danielsson - 23 maj 2012 21:59

Helt lovely!!! Underbara underbara värme!!! Hoppas hela sommaren blir så här varm och solig (ja jag vet, lite väl optimistiskt) Hugo skulle till skolan idag, sitt andra besök där. Han går ju dit med sitt dagis och eftersom han varit så ledsen och o...

Av Camilla Danielsson - 22 maj 2012 20:40

Skrev ett låååångt inlägg igår, så slockande datorn! Shit vad arg man blir!!!   Då har det gått 1 v sen sist! I onsdags skulle Carolina & Mine, Josefin, Almer & Vidar komma hit. Josefin kom så punktligt, vi gick ut i trädgården och lekte, passa...

Av Camilla Danielsson - 15 maj 2012 22:00

I lördags ägnade jag dagen åt att städa, handla, duka, laga mat och förbereda inför kvällens gäster. Stefan låg i sängen och mådde inte så bra (ni vet, män och förkylningar... ) Barnen lekte, Victor med Albin & Isac och Robin hade Frida här, hennes...

Av Camilla Danielsson - 12 maj 2012 07:46

Blev det igår! Började dagen med att köra till min syster. Hade med mig Hugo och Abbe och hon hade hemma Hanna. Barnen lekte en massa, vi fikade, hämtade hennes barn från skolan i omgångar, åt lunch (god kycklingsallad för oss och pankisar till b...

Ovido - Quiz & Flashcards