Direktlänk till inlägg 22 december 2011

3 tomtar på besök!!!

Av Camilla Danielsson - 22 december 2011 20:17

Idag gick Robin och Victor sin sista skoldag detta året, nu är det JULLOV!!!

Hugo skulle egentligen till dagis, men vi åkte istället hem till Linda, Linnéa och Elin istället!

Hugo och Linnéa bytte julklappar, sötisarna!

Barnen lekte (i alla fall de 2 stora, Abbe och ELin slogs mest om leksakerna  , båda är inne i den roliga "min" åldern) vi pratade. Sen blev vi bjudna på både lunch och fika, hade en jättemysig förmiddag!
Kunde hålla Abbe vaken i bilen hem så tokdäckade han hemma sen. Jag röjde här hemma, tycker inte jag gör annat men här såg ut som ett mindre bombnedslag när jag kom hem.

Sen gjorde jag julköttbullarna, testade ett nytt recept, men julmust och kryddnejlika, blev rikigt gott! Barnen var väl kanske inte så impade dock...

Åt middag, hängde en tvätt, dammsög och gjorde lite mysigt här hemma. Barnen fick lov att spela och vi satte oss i soffan och bara var en stund, så skönt!

Nu ikväll knackade det hårt på dörren, och DÄR, där stog 3 tomtar   !!! De kom med julklapp till Hugo! Söta fräöknar han har på sitt dagis! De klär ut sig ordenligt och åker runt hem till alla barnen. I år fick han en sportflaska med en smurf på, passar ju vår innabandykille som går på Smurfhuset!
Abbe har lite svårt att somna nu, dels sov han middag senare och sen är han nog lite rädd efter tomtebesöket.

Nu har de 3 stora lite jullovsmys, de äter gamla chipsrester och salta pinnar rester (mamma hade med sig det igår, hon köper hem sånt när de har gäster men sen äter de aldrig upp det!) samtidigt kollar de på "Du är vad du äter" hahaha, kontraster!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Danielsson - 24 maj 2012 22:31

Usch, fick ett väldigt tråkigt telefonsamtal ikväll. Min kusin Maria, 39 år, dog igår   Hon har haft cancer i många år. Började med en tumör i benet (som från början var en helt ofarlig knöl hon gick med i massa år) sen blev det en tumör som skulle...

Av Camilla Danielsson - 23 maj 2012 21:59

Helt lovely!!! Underbara underbara värme!!! Hoppas hela sommaren blir så här varm och solig (ja jag vet, lite väl optimistiskt) Hugo skulle till skolan idag, sitt andra besök där. Han går ju dit med sitt dagis och eftersom han varit så ledsen och o...

Av Camilla Danielsson - 22 maj 2012 20:40

Skrev ett låååångt inlägg igår, så slockande datorn! Shit vad arg man blir!!!   Då har det gått 1 v sen sist! I onsdags skulle Carolina & Mine, Josefin, Almer & Vidar komma hit. Josefin kom så punktligt, vi gick ut i trädgården och lekte, passa...

Av Camilla Danielsson - 15 maj 2012 22:00

I lördags ägnade jag dagen åt att städa, handla, duka, laga mat och förbereda inför kvällens gäster. Stefan låg i sängen och mådde inte så bra (ni vet, män och förkylningar... ) Barnen lekte, Victor med Albin & Isac och Robin hade Frida här, hennes...

Av Camilla Danielsson - 12 maj 2012 07:46

Blev det igår! Började dagen med att köra till min syster. Hade med mig Hugo och Abbe och hon hade hemma Hanna. Barnen lekte en massa, vi fikade, hämtade hennes barn från skolan i omgångar, åt lunch (god kycklingsallad för oss och pankisar till b...

Ovido - Quiz & Flashcards