Direktlänk till inlägg 25 december 2011

Härlig julafton och slapp juldag!

Av Camilla Danielsson - 25 december 2011 23:02

Barnen sov ganska länge igår ändå, skönt! När alla 4 var uppe fick de öppna paketen som låg under granen (de som de fick av oss) Robin fick en svart/grå jordglob med lampa i, en grön O.n.e klocka och en prenumeration på en tidning om pc spel. Victor fick en likadan jordglob, ett Sims spel till Nintendo ds och en prenumeration på Kalle Anka pocket. Hugo fick en surfplatta (som en barn laptop fast i modern tappning, hehe) den nya Smurf filmen och en prenumeration på Bamse. Abbe fick en sulkey, en stor gosehund, en silvernapp i lyxförpackning och ett bestickset i rostfritt stål som låg i en trälåda.

Efter frukost, duschar och att vi gjort oss fina körde vi till Melkers grav och tände ett ljus.

Sen bar det av mot Tvååker där vi var hos Stefans framor Gurti tillsammans med Stefans mamma, pappa & Eva, Bror med sambo och Stig (fasterns man) Åt julbord och hade det trevligt.

Vid 15 körde vi till Kungsbacka och hem till mina föräldrar dit min syster och hennes familj kom samtidigt.

Började med att kolla på Kalle Anka (som mina föräldrar får spela in varje år, annars stämmer det inte med tiderna) och fika. Efter Kalle börade vi så smått plocka fram mammas enorma och underbara julbord! Medan vi gjorde det körde MMagnus iväg och "tomtade" för min kompis familj.

Sen frossade vi i all god mat och hade det mysigt!

Vi hann duka undan och förbereda inför vårt tomtebesök (min kompis pappa) och sen var det high life!
Som vanligt flödadde paketen (trots att vi säger varje år att vi skall minska...) men det är lite kul tycker jag!
Robin fick bla en Fox tjocktröja, Mw3 (ett nytt krigsspel till x-boxet) ett Sims tillbehör spel, sammanlagt 1000 kr (500 från farfar och 500 från gammelmormor)hockeykort, godis, ett mega sugrör man kan bygga ihop hur som helst, nyckelband från Fox, idrottsbok, legogubbe (kommer inte ihåg allt!)

Victor fick bla, en ny mobil (samsung galaxy gio, han har dock betalat hälften själv med ett presentkort han fick när han sålde jultidningar) fotbollsbok, paper jams gitarr, Sims 3 till pc, ficklampa, hockeykort, nyckelband från Fox, sammalagt 1000 kr, godis, legogubbe, likadant sugrör som Robin och säkert en del jag glömt.

Hugo fick, Cars 2 spel till Nintendo ds, Cars 2 dvd, Ninjago lego, lavalampa, godis, hockeykort, sammanlagt 1000 kr, likandant sugrör som de andra två, mer minns jag inte. Sen fick Victor och Hugo ett Sims husdjurs spel ihop med, och alla 3 fick ett annat x-box spel tillsammans. Alla 3 fick även varsin fotbollsalmenacka med.

Abbe fick en dammsugare, en skällande hund, en stor sopbil, bärbar dvd (till Thailandsflyget, haha mest för mammas skull m.a.o) en liten ihopbyggbar bilbana från Fischer price, sammanlagt 1000 kr, shit vad fick han mer??? Minns inte det nu.

Jag fick 500 av Stefan pappa och 500 av Stefans mamma, en Bioterm handkräm (överlägset bäst!) set med

duschgrejer, en bok, en Tassimo kaffemaskin (hade betalat en del av den själv från mina födelsedagspengar) och cappucino kapslar av mina föräldrar och Stefan hade köpt från barnen (trots att vi verkligen lovat varann att inte köpa något) en ppyamas och underbara goa sockar! Är såååå nöjd!
Stefan stackarn fick bara pengar. 500 av sin pappa, 500 av sin mamma och 500 av mina föräldrar+en tidning (han ösnkar sig visserligen bara pengar till en ny folkraceoverall, så han var ju nöjd!) Sen fick Stefan kah jag ihop av mina föräldrar en chokladask och underlakan! Perfekt!


Efter julklapparna var alla rätt trötta! Plcokade undan allt papper, satte på Cars 2 till barnen sen sjönk vi ner i soffan med julgodis och dricka och bara hade det trevligt!

Körde hem först vid 00.30 så det var några trötta barn då (Abbe hade såklart somnat, han sov nerbäddad i mammas säng)


Idag sov vi riktigt länge (eller Abbe och Stefan gick upp vid 8.30) men vi andra sov till 10.30 (Hugo en timme till, haha)

Sen var det frukost med lyxkaffe och sen bars det leksaker hit och dit, lego skulle byggas ihop och mobiler strtas upp.

Anton kom hem till Robin så hade han lite att göra med.

Jag har gått runt i min nya pyamas och gose sockarna heeela dagen, så gött!
Hade en myskväll ikväll igen men nu sover alla sött, bara jag kvar. Skall nog gå och borsta gaddarna jag med nu!
Go natt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Danielsson - 24 maj 2012 22:31

Usch, fick ett väldigt tråkigt telefonsamtal ikväll. Min kusin Maria, 39 år, dog igår   Hon har haft cancer i många år. Började med en tumör i benet (som från början var en helt ofarlig knöl hon gick med i massa år) sen blev det en tumör som skulle...

Av Camilla Danielsson - 23 maj 2012 21:59

Helt lovely!!! Underbara underbara värme!!! Hoppas hela sommaren blir så här varm och solig (ja jag vet, lite väl optimistiskt) Hugo skulle till skolan idag, sitt andra besök där. Han går ju dit med sitt dagis och eftersom han varit så ledsen och o...

Av Camilla Danielsson - 22 maj 2012 20:40

Skrev ett låååångt inlägg igår, så slockande datorn! Shit vad arg man blir!!!   Då har det gått 1 v sen sist! I onsdags skulle Carolina & Mine, Josefin, Almer & Vidar komma hit. Josefin kom så punktligt, vi gick ut i trädgården och lekte, passa...

Av Camilla Danielsson - 15 maj 2012 22:00

I lördags ägnade jag dagen åt att städa, handla, duka, laga mat och förbereda inför kvällens gäster. Stefan låg i sängen och mådde inte så bra (ni vet, män och förkylningar... ) Barnen lekte, Victor med Albin & Isac och Robin hade Frida här, hennes...

Av Camilla Danielsson - 12 maj 2012 07:46

Blev det igår! Började dagen med att köra till min syster. Hade med mig Hugo och Abbe och hon hade hemma Hanna. Barnen lekte en massa, vi fikade, hämtade hennes barn från skolan i omgångar, åt lunch (god kycklingsallad för oss och pankisar till b...

Ovido - Quiz & Flashcards