Direktlänk till inlägg 27 december 2011

Latmansdag!

Av Camilla Danielsson - 27 december 2011 23:06

Var visserligen inte så lat imorse. Abbe vaknade vid 8, jag försökte få honom att somna om eftersom han fortfarande var trött och supergnällig, vi låg kvar i sängen till 8.30 sen gav han upp. Bara att sätta igång med dagen.

Camilla skulle komma på fika idag så jag fick röjt upp i köket, dammsugit, städat av toaletten och tömt kattlådan (han går aldrig på lådan, men inatt har de tydligen varit kris)

Linus kom hem till Robin med de andra två lekte med varann och ringde inte ens någon kompis, det är väl fördelen med många barn av samma kön, de har alltid någon att leka med! Camilla kom och vi drack cappucino och fikade på lite kakor (måste ju ta slut på lussekatterna, nötkakorna och pepparkakorna nu när julen typ är över)

Abbe vägrade sova middag när hon var här, fast han verkligen hade behövt det. Så fort hon gått hem la jag honom, supertrött var han då!

Barnen åt lite och spelade data och x-box och jag slappade en stund framför datorn.

Sen har det inte hänt mycket mer denna dag. Gjort middag, tvättat lite, Stefan och barnen byggde färdigt den enormt avancerade kulbanan vi fick av hans bror (fanns tydligen olika nivåer och vi fick så klart den svåraste, 5:an...jäklar vad avancerat.) Nu skall vi bara köpa batteri med så alla hissar och dyligt funkar med.

Satte mig ikväll och gjorde en fotobok om julen (hade en gratis efter att vi samlat Nestle koder för länge sen, den gick snart ut så jag fick passa på) Jäklar vilke tid det tar, satt i flera timmar! Kort skall väljas, ramar, färg, text osv osv. Är helt slut nu!

Sådär , nu vaknade Abbe, undra om han skall sova lika illa inatt med...hoppas inte det!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Danielsson - 24 maj 2012 22:31

Usch, fick ett väldigt tråkigt telefonsamtal ikväll. Min kusin Maria, 39 år, dog igår   Hon har haft cancer i många år. Började med en tumör i benet (som från början var en helt ofarlig knöl hon gick med i massa år) sen blev det en tumör som skulle...

Av Camilla Danielsson - 23 maj 2012 21:59

Helt lovely!!! Underbara underbara värme!!! Hoppas hela sommaren blir så här varm och solig (ja jag vet, lite väl optimistiskt) Hugo skulle till skolan idag, sitt andra besök där. Han går ju dit med sitt dagis och eftersom han varit så ledsen och o...

Av Camilla Danielsson - 22 maj 2012 20:40

Skrev ett låååångt inlägg igår, så slockande datorn! Shit vad arg man blir!!!   Då har det gått 1 v sen sist! I onsdags skulle Carolina & Mine, Josefin, Almer & Vidar komma hit. Josefin kom så punktligt, vi gick ut i trädgården och lekte, passa...

Av Camilla Danielsson - 15 maj 2012 22:00

I lördags ägnade jag dagen åt att städa, handla, duka, laga mat och förbereda inför kvällens gäster. Stefan låg i sängen och mådde inte så bra (ni vet, män och förkylningar... ) Barnen lekte, Victor med Albin & Isac och Robin hade Frida här, hennes...

Av Camilla Danielsson - 12 maj 2012 07:46

Blev det igår! Började dagen med att köra till min syster. Hade med mig Hugo och Abbe och hon hade hemma Hanna. Barnen lekte en massa, vi fikade, hämtade hennes barn från skolan i omgångar, åt lunch (god kycklingsallad för oss och pankisar till b...

Ovido - Quiz & Flashcards