Direktlänk till inlägg 28 december 2011

Tur till Kungsbacka!

Av Camilla Danielsson - 28 december 2011 19:49

Blev det idag. Fixade iordning oss hör hemma och stack sen, ändå kommer man inte iväg förren 10.30, haha är det lov så är det!

Hann köra nästan fram till motorvägen (ca 6 km) då oljelampan tändes, suck! Hade givetvis ingen olja kvar i bilen så det vara bara att vända och köra till "Karlssons" och köpa. "Köp 4 l, jag skall ändå serva bilarna snart" sa Stefan så då gjorde jag det. Var ju bara det att den dunken var OMÖJLIG att få in till hålet där man fyller på olja! Hur sjutton kan man placera ett sånt hål så dumt?? Långt in och skittrångt! Fick tippa flaskan så mycket att det bara rann ut, heöt värdelöst! Efter några misslyckade försök (kan ni tänka er hur arg jag var??? Regnade ute, olja högt och lågt...) kom jag på att vi hade en tom 1 litersflaska (som det var olja på innan) så jag hällde över i den och då gick det utmärkt!

Så där, bara att köra vidare!

Åt nyköpta frallor och drack kaffe när vi kom fram. Sen lekte barnen och vi satt och pratade, både mamma och pappa var hemma. Mysigt!

Sen åkte mamma, jag, Hugo och Abbe och shoppade. Började på Cleas Ohlsons där jag lämnade tillbaka Hugos julklapp (kostade ju 299 kr där och sen fanns den på Gekås för 179!) sen till Kungsmässan och förlängde Robins klocka (jag kortade ner den 2 snäpp när jag köpte den, men det blev för tajt) kollade lite lite på rean och köpte present till Stefan (också på rean, bra när han fyller efter jul!) En supersnygg blå (lite rutigt i tror jag) skjorta och en blå stickad v-ringad tröja med bruna lappar på armbågarna (550 kr för båda istället för 1000!)

Sen körde vi till Ica Maxi där jag bytte en bok jag fått i julklapp (Keplers nya, den fick jag ju även när jag fyllde, nog för den var bra men två behövs ju inte!) När jag letade efter kvittot ser jag kvittot på det jag fick tillbaka från Cleas Ohlssons (fick in det direkt på kortet) där står det 199! Va fan jag hade ju betalt 299! Hon i kassan tog ju dessutom och slängde mitt kvitto för det var det enda jag hade köpt på det! Bara att köra tillbaka och stå på sig! Denna tjejen kollade kvittorna i kassan, där fanns ju bara det som jag hade fått tillbaka, jag fick stå på mig och hävda att jag hade rätt. Efter mycket om och men hittade hon mitt originalkvitto i papperkorgen och där stod myckt riktigt 299, så till slut fick jag in 100 kr till på kontot. Tur man är lite om sig och kring sig ibland!
Väl tillbaka hos mamma och pappa åt vi mammas goa köttbullar, pasta och sås! Sen fick mamma åka och jobba, vi stannde kvar en stund till innan vi begav oss hemåt.

Nu är det slapp i soffan som gäller! Go kväll på er!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Danielsson - 24 maj 2012 22:31

Usch, fick ett väldigt tråkigt telefonsamtal ikväll. Min kusin Maria, 39 år, dog igår   Hon har haft cancer i många år. Började med en tumör i benet (som från början var en helt ofarlig knöl hon gick med i massa år) sen blev det en tumör som skulle...

Av Camilla Danielsson - 23 maj 2012 21:59

Helt lovely!!! Underbara underbara värme!!! Hoppas hela sommaren blir så här varm och solig (ja jag vet, lite väl optimistiskt) Hugo skulle till skolan idag, sitt andra besök där. Han går ju dit med sitt dagis och eftersom han varit så ledsen och o...

Av Camilla Danielsson - 22 maj 2012 20:40

Skrev ett låååångt inlägg igår, så slockande datorn! Shit vad arg man blir!!!   Då har det gått 1 v sen sist! I onsdags skulle Carolina & Mine, Josefin, Almer & Vidar komma hit. Josefin kom så punktligt, vi gick ut i trädgården och lekte, passa...

Av Camilla Danielsson - 15 maj 2012 22:00

I lördags ägnade jag dagen åt att städa, handla, duka, laga mat och förbereda inför kvällens gäster. Stefan låg i sängen och mådde inte så bra (ni vet, män och förkylningar... ) Barnen lekte, Victor med Albin & Isac och Robin hade Frida här, hennes...

Av Camilla Danielsson - 12 maj 2012 07:46

Blev det igår! Började dagen med att köra till min syster. Hade med mig Hugo och Abbe och hon hade hemma Hanna. Barnen lekte en massa, vi fikade, hämtade hennes barn från skolan i omgångar, åt lunch (god kycklingsallad för oss och pankisar till b...

Ovido - Quiz & Flashcards