Direktlänk till inlägg 4 februari 2012

Tjejmiddag!

Av Camilla Danielsson - 4 februari 2012 23:28

Stefan gick upp tidigt imorse och togb tåget till Helsingborg. Där skallhan tillbringa sin helg med sitt jobb.

Jag fick iväg Robin till hans innebandymatch (han fick åka med en kompis) sen åkte vi andra till Hugos inntebandyträning. Givetvis var den i lilla hallen idag (är nästan alltid i stora, där kan Abbe springa omkring på läktaren och ha kul, men i lilla springer han liksom på planen  ) Fick vara i korridoren med honom istället. Lite bökigt men men. Han försvann ett par gånger, men jag hittade honom i stora hallen, precis brevid rinken där han kollade på matchen som pågick där, kanske inte bästa stället att stå på...

Hem och fixa lunch och lägga lillen. Sen började jag röja, eller det mesta var ju fixat men jag bäddade alla sängar, städade av båda badrummen, dammsög, plcokade undan, började förbereda middagen.

Körde till McDonalds och köpte barnens utlovade hamburgare som de fick äta här hemma under tiden jag gjorde iordning mig själv och gjorde klart pajerna och salladen.

Sen röja undan, duka, dekorera och ta fram pajerna (en underbar med vitlöksfräst roccula, tomater, skinka bla i, sen lägger man brieost, vindruvor och nötter på, sjukt god! Och en med kyckling, chili, roccula bla i) bröd, brieost, sallad, vin, vatten.

Sen kom de goa tjejerna, blev tyvärr 2 bortfall, ena visste jag om från början, hon fick ta barnen fast det inte var hennes helg då exmaken skulle iväg och en blev bara någon timme innan de skulle vara här, hon fick magsjuka! Är väldigt glad att hon fick det innan, så det inte kom här och vi alla blev smittade!
Hade en mysig kväll, barnen var där uppe och spelade när vi åt (Abbe kom ner till oss en stund, åt lite bröd och gurka, sen gick han upp igen) La honom som vanligt vid 20, är glad att han är lättlagt, pyamas, välling och i säng, går rätt fort (peppar, peppar...)

Gjorde chokladfoundue till efterrätt, gott men mättsamt! Drack lite vin och pratade en massa.

Blev en rätt tidigt kväll då de skulle bli hämtade (de bor en bit utanför samhället och det är inte läga att cykla i denna ishalka och 20 minusgrader, så man får väl ta den skjuts man kan få helt enklet) men det gjorde inget.

Nu skall jag med krypa till sängs, jättetrött!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Danielsson - 24 maj 2012 22:31

Usch, fick ett väldigt tråkigt telefonsamtal ikväll. Min kusin Maria, 39 år, dog igår   Hon har haft cancer i många år. Började med en tumör i benet (som från början var en helt ofarlig knöl hon gick med i massa år) sen blev det en tumör som skulle...

Av Camilla Danielsson - 23 maj 2012 21:59

Helt lovely!!! Underbara underbara värme!!! Hoppas hela sommaren blir så här varm och solig (ja jag vet, lite väl optimistiskt) Hugo skulle till skolan idag, sitt andra besök där. Han går ju dit med sitt dagis och eftersom han varit så ledsen och o...

Av Camilla Danielsson - 22 maj 2012 20:40

Skrev ett låååångt inlägg igår, så slockande datorn! Shit vad arg man blir!!!   Då har det gått 1 v sen sist! I onsdags skulle Carolina & Mine, Josefin, Almer & Vidar komma hit. Josefin kom så punktligt, vi gick ut i trädgården och lekte, passa...

Av Camilla Danielsson - 15 maj 2012 22:00

I lördags ägnade jag dagen åt att städa, handla, duka, laga mat och förbereda inför kvällens gäster. Stefan låg i sängen och mådde inte så bra (ni vet, män och förkylningar... ) Barnen lekte, Victor med Albin & Isac och Robin hade Frida här, hennes...

Av Camilla Danielsson - 12 maj 2012 07:46

Blev det igår! Började dagen med att köra till min syster. Hade med mig Hugo och Abbe och hon hade hemma Hanna. Barnen lekte en massa, vi fikade, hämtade hennes barn från skolan i omgångar, åt lunch (god kycklingsallad för oss och pankisar till b...

Ovido - Quiz & Flashcards