Direktlänk till inlägg 10 februari 2012

Chokladbiskvier!

Av Camilla Danielsson - 10 februari 2012 21:05

Stefan var hos sjukgymnasten idag, fick lite övningar och en svankkudde att ha i lastbilen, det var något med hans ryggkotor (typ diskbrock) han skall tillbaka nästa veckan. Men han är ju envis som en åsna och skall jobba på måndag igen, han tycker det känns bätre, och visst det ser jag att det gör, men han är ju inte bra!

Hugo var ledig från dagis (som alltid på fredagar) vi har spelat "Den försvunna diamanten" några gånger (jag vann inte en enda...) och några omgångar Barbapappa memory (där jag faktikst vann 1 gång!!! Brukar vara hopplöst att slå honom i det!)

Stefan och jag gav oss på att baka chokladbiskvier! (Slutade med att jag gjorde typ 75%...) Gjorde t.o.m egen madelmassa till bottnarna, sen skall de ju svalna och torka lite, sen skall man göra chokladkrämen, fördela den och få det lite snyggt (läs LITE!) sen skall de stå i kylen ett tag och sen skall de doppas i chokladen. Tar halva dagen ju  

Men det blev sjukt goda! Alla barnen (t.o.m kräsne Hugo  ) Abbe blev helt galen, han ville ha mer och mer!

Körde Victor till sin innebanndyträning, handlade lite mat på hemvägen.

Gjorde fylld barkis (Franska säger man tydligen på vissa platser, en vit brödlimpa helt enkelt!) till Stefan och mig (man skär av ett lock, gröper ur, smörar med vitlökssmör, helst många klyftor i hehe, in i ugnen och sen fyller man den med räksallad, mums!) och barnen fick revben och pommes. Alla nöjda och glada!

Sen körde vi Robin till hans träning.

Nu är alla hemma igen, Abbe sover och vi kollar på "The Voice" och äter popcorn, salta pinnar och Polly! Fredagsmys!!!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Danielsson - 24 maj 2012 22:31

Usch, fick ett väldigt tråkigt telefonsamtal ikväll. Min kusin Maria, 39 år, dog igår   Hon har haft cancer i många år. Började med en tumör i benet (som från början var en helt ofarlig knöl hon gick med i massa år) sen blev det en tumör som skulle...

Av Camilla Danielsson - 23 maj 2012 21:59

Helt lovely!!! Underbara underbara värme!!! Hoppas hela sommaren blir så här varm och solig (ja jag vet, lite väl optimistiskt) Hugo skulle till skolan idag, sitt andra besök där. Han går ju dit med sitt dagis och eftersom han varit så ledsen och o...

Av Camilla Danielsson - 22 maj 2012 20:40

Skrev ett låååångt inlägg igår, så slockande datorn! Shit vad arg man blir!!!   Då har det gått 1 v sen sist! I onsdags skulle Carolina & Mine, Josefin, Almer & Vidar komma hit. Josefin kom så punktligt, vi gick ut i trädgården och lekte, passa...

Av Camilla Danielsson - 15 maj 2012 22:00

I lördags ägnade jag dagen åt att städa, handla, duka, laga mat och förbereda inför kvällens gäster. Stefan låg i sängen och mådde inte så bra (ni vet, män och förkylningar... ) Barnen lekte, Victor med Albin & Isac och Robin hade Frida här, hennes...

Av Camilla Danielsson - 12 maj 2012 07:46

Blev det igår! Började dagen med att köra till min syster. Hade med mig Hugo och Abbe och hon hade hemma Hanna. Barnen lekte en massa, vi fikade, hämtade hennes barn från skolan i omgångar, åt lunch (god kycklingsallad för oss och pankisar till b...

Ovido - Quiz & Flashcards