Direktlänk till inlägg 16 februari 2012

Ögoninflammation!

Av Camilla Danielsson - 16 februari 2012 22:26

Kände inatt att mitt vänsteröga rann en del och mycket riktigt, när klockan ringde i morse var ögat svullet, rinnande och ömt! Skit också! Trodde liksom det var barn som fick sånt här...

Ingen bra kombination att använda linser och bara ha glasögon som är urusla i styrkan!

Robin och Victor fick vackert dra på sig termobyxorna och gå till skolan, de fick dessutom följa Hugo till dagis på vägen. Tänkte haft honom hemma idag, men när jag ringde sa de att Linnéa var där och längtade såååå efter honom, de sa t.o.m att ena fröken (som bor på vår gata) snart skulle börja så hon kunde ta med honom på vägen, gulliga de är. Men eftersom jag har så duktiga och pålitliga killar klarar dom detta galant! Abbe var lite arg ett tag att han inte fick ta på sig jackan och gå ut med dom, detta utebarn!!!

Har haft en sjukt lugn dag! Tror detta är straffet för att jag inte brytt mig om min lilla envisa halvförkylning jag haft ett tag nu. Mest halsont på natten/morgonen, sen läger det sig lite under dagen så jag har ju kört på som vanligt med träningar och annat tjaffs. Fick jag för det. Har ju känt mig orkeslös och seg ett tag nu.

Så idag lyssnade jag på kroppen, även Abbe verkar känna sig lite trött så vi tillbringade förmiddagen ihop i soffan och kollade på barnkanalen. Han var trött, grinig och arg så jag la honom extra tidigt, men han toksomnade så det behövdes nog.  Sov en liten stund jag med, jätteskönt!

Efter lunch så fick jag in linserna (halvskönt men ok) sminkat mig lite (såg jag bara lite svullen ut) så kunde jag köra och hämta Hugo på dagis och Victor i skolan. Hem en snabbis, sen skulle Victor till vårdcentralen och kolla hörseln (hans fröken ville ju det, han hör hur bra som helst, men men...) trodde Stefan skulle hinna hem tills dess, men icke, så packa in barnen i bilen och köra igen. Givetvis hörde han helt felfritt (vad var det jag sa???) Jag sa på vårdcentralen som det var och de höll med, de sa att fröken gärna fick ringa domom hon ville. Haha där fick hon  

Skall skriva en liten lapp till henne i morgon! Dels om resultatet av hörselkontrollen, men sen även om saker vi tog upp på samtalet som det sen (som vanligt) inte hänt något mer av! Dels skulle hon lösa problemen med krokarna i korridoren (han har en Kosovoalban i sin klass som tror han äger skolan, tyvärr fick Victor krokarn brevid honom, men han skall ha alla 4, så Victors namnlapp är borta och han slänger ner hans kläder på golver varje dag. Nu hänger Victor på en kompis krok, men det är lite taight om plast med alla jackor, termobyxor, mössor, vantar, ryggsäckar, gympapåsar osv. detta skulle hon lösa samma dag sa hon) men det är fortfarande inget gjort. Sen skulle Victor få hem mer läsläxa, ha en bok i skolan och en likadan hemma och läsa 30 min varje dag, men där har inte heller hänt någonting! Får krupp på denna lärare!!!


Nog om det! Hämtade Robin på vägen hem från vårdecentralen, åt mellanmål och fika när vi kom hem.

Stefan åkte till tandläkaren, dyrt och jävligt!

Haft en lugn eftermiddag, gjort läxor och middag, slappat, surfat (säger man fortfarande så?!) läst, kollat på tv.

Nu är det banne mig sängdax! Trött så jag ser dubbelt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Danielsson - 24 maj 2012 22:31

Usch, fick ett väldigt tråkigt telefonsamtal ikväll. Min kusin Maria, 39 år, dog igår   Hon har haft cancer i många år. Började med en tumör i benet (som från början var en helt ofarlig knöl hon gick med i massa år) sen blev det en tumör som skulle...

Av Camilla Danielsson - 23 maj 2012 21:59

Helt lovely!!! Underbara underbara värme!!! Hoppas hela sommaren blir så här varm och solig (ja jag vet, lite väl optimistiskt) Hugo skulle till skolan idag, sitt andra besök där. Han går ju dit med sitt dagis och eftersom han varit så ledsen och o...

Av Camilla Danielsson - 22 maj 2012 20:40

Skrev ett låååångt inlägg igår, så slockande datorn! Shit vad arg man blir!!!   Då har det gått 1 v sen sist! I onsdags skulle Carolina & Mine, Josefin, Almer & Vidar komma hit. Josefin kom så punktligt, vi gick ut i trädgården och lekte, passa...

Av Camilla Danielsson - 15 maj 2012 22:00

I lördags ägnade jag dagen åt att städa, handla, duka, laga mat och förbereda inför kvällens gäster. Stefan låg i sängen och mådde inte så bra (ni vet, män och förkylningar... ) Barnen lekte, Victor med Albin & Isac och Robin hade Frida här, hennes...

Av Camilla Danielsson - 12 maj 2012 07:46

Blev det igår! Började dagen med att köra till min syster. Hade med mig Hugo och Abbe och hon hade hemma Hanna. Barnen lekte en massa, vi fikade, hämtade hennes barn från skolan i omgångar, åt lunch (god kycklingsallad för oss och pankisar till b...

Ovido - Quiz & Flashcards