Direktlänk till inlägg 28 februari 2012

Fika, vaccinering, shopping!

Av Camilla Danielsson - 28 februari 2012 21:23

Kors vilken dag, det har gått i ett!

Lämnade barn på dagi och skola, hem och åt frukost och en åkte Abbe och jag hem till Madde där vi blev bjudna på lyxfika och Abbe fick jagat deras stackars katter   Nej han var faktiskt riktigt snäll mot dom (bara vår stackars Gais som får allt)  dom har två katter, om fortfarande inte är så stora, så de lekte ju massor med varanndra och Abbe tjöt av skratt!

Åkte hem gav honom lunch och sen fick han sova. Skulle baka muffins och lägga på kakfaten jag skall ge Camilla i present, testade ett nytt recept och det blev katatrof!!! Vette tusan vad som var fel, det kändes som ett konstigt recept och det var det, fick slänga allihop  

Gav barnen lite mellanmål och sen slängde vi oss i bilen och åkte till vårdcentralen och barnen fick den andra Twinrix sprutan! Hemska pengar!!! Men barnen är sååååå duktiga! Går om ett löpande band!

Stefan åkte hem med Hugo och Abbe, medans jag tog Robin och Victor och körde till Gekås!

Fick köpt 2 solskydd, after sun, badskor till Hugo och Abbe (rea, så 10 kr/st) ansiktsvatten, bomull, deo, tandborstar, tandkräm, schampo, tvål, 3 par skidhandskar (även de på rea, 10 kr/st) leksaker att ha på planet (rittavla, stickers mm) 3 par snorkel och cyklop, böcker jag skall ha med mig, kattmat, väska (typ kötväska i lite mindre modell) mentos att tugga på vid start/landning, godis och kakor att lägga på Camillas kakfat och lite annat smått och gott, tror det landade på 1400 idag, helt ok.

Åkte hem och åt hemmagjorda klyftpotatisar, kotletter och vildsvinskotletter, wookgrönaker och beasås som Stefan fixat och redan ätit med de två små.

Nu ligger alla barnen (och Stefan med) de två små sover men är lite mer tveksam till de andra två   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Danielsson - 24 maj 2012 22:31

Usch, fick ett väldigt tråkigt telefonsamtal ikväll. Min kusin Maria, 39 år, dog igår   Hon har haft cancer i många år. Började med en tumör i benet (som från början var en helt ofarlig knöl hon gick med i massa år) sen blev det en tumör som skulle...

Av Camilla Danielsson - 23 maj 2012 21:59

Helt lovely!!! Underbara underbara värme!!! Hoppas hela sommaren blir så här varm och solig (ja jag vet, lite väl optimistiskt) Hugo skulle till skolan idag, sitt andra besök där. Han går ju dit med sitt dagis och eftersom han varit så ledsen och o...

Av Camilla Danielsson - 22 maj 2012 20:40

Skrev ett låååångt inlägg igår, så slockande datorn! Shit vad arg man blir!!!   Då har det gått 1 v sen sist! I onsdags skulle Carolina & Mine, Josefin, Almer & Vidar komma hit. Josefin kom så punktligt, vi gick ut i trädgården och lekte, passa...

Av Camilla Danielsson - 15 maj 2012 22:00

I lördags ägnade jag dagen åt att städa, handla, duka, laga mat och förbereda inför kvällens gäster. Stefan låg i sängen och mådde inte så bra (ni vet, män och förkylningar... ) Barnen lekte, Victor med Albin & Isac och Robin hade Frida här, hennes...

Av Camilla Danielsson - 12 maj 2012 07:46

Blev det igår! Började dagen med att köra till min syster. Hade med mig Hugo och Abbe och hon hade hemma Hanna. Barnen lekte en massa, vi fikade, hämtade hennes barn från skolan i omgångar, åt lunch (god kycklingsallad för oss och pankisar till b...

Ovido - Quiz & Flashcards