Direktlänk till inlägg 29 september 2011

Hur svårt kan det va?!?!?

Av Camilla Danielsson - 29 september 2011 22:31

Att hinna med att blogga en stund varje kväll? Tydligen väldigt!

Kör en liten resumé   


Kräftskivan i lördags gick superbra! Åt en jäkla massa kräftor (15 kg havskräftor kokade av min pappa, som gör världens godaste kräftor!!!) mycket skratt, lite vin och snaps på det  . God efterätt (haha säger jag som själv gjort den)


I söndags röjde vi upp, diskade en massa maskiner, bar bord, plockade ner patytält osv osv.

Sen åkte Victor och jag hem till Åsa och hennes barn. Åt god äpplepaj, hinkade kaffe och hade en mysig och rolig stund!


Måndagen vigdes (som vanligt) åt öppna förskolan. Massa folk!!! Livat, glatt men mysigt!

Sen körde vi in till Varberg för Hugo skulle till logopeden. Han är så duktig där, och tycker det är så himla kul! Han har verkligen en helt underbar logoped!

Fick tränat på kvällen med. Var lite för mycket folk i lokalen, så det fanns absolut inget syre kvar där inne till slut, var kokhett så jag svettades som en gris! Tog i allt vad jag hade hela passet så det brände i benen, gött!


På tisdagen körde Abbe och jag till mamma i Kungsbacka. Åt frukost där, tog det lite lungt sen körde vi till Kungsmässan. Abbe fick en underbar mörkblå stickad kofta med luva och mocca förstärkta armbågar av mamma, superfin!!! Han somnade i vagnen så jag gick kvar där tills det var dax att åka och hämta Hugo.

På kvällen var det föräldramöte i skolan. Robin och Victor hade ju givetvis samtidigt, så jag fick välja ett. Blev Victors klass, dels har han ju börjat 3:an nu, bytt lokaler, lärare osv, men sen har han även ett barn i klassen som beter sig som en total idot, så jag ville veta hur de planerat att agera mot detta!

Victors nya lärare verkar vara jättebra! Perfekt för hans klass! Hon var mycket väl medveten om problemet, vi alla diskuterade detta länge och hon kommer vidta ytterligare åtgärder nu! Skönt att veta!!!


På onsdagen blev den ytterligare en tur till öppna förskolan. Mycket mindre folk idag.

Sen hem och plugga lite medan Abbe sov. Sen åkte Abbe och jag till Varberg med Carolina och Mine. De andra tre valde att vara ensamma hemma en liten stund till pappa kom hem från jobbet. Fick köpt en senapsgul tunika/topp på Vero Moda till mig och ett par nya gympa/jogging skor! Så skönt att äntligen fått köpt det! Grå med lite rosa på, både snygga och (förhoppningsvis) bra skor!

Hem fort igen och direkt iväg till träningen, fick jag invigt mina nya skor med  


Idag var det redan torsdag! Jösses vad dagarna går!

Körde och hämtade Zandra 9 imorse, hon har gjort en knäoperation så hon kan inte köra bil, hon skulle till sjukgymnasten så jag skjutsade henne dit. Åkte och handlade frukost, sen hem och städa av toaletten, dammsuga, plocka undan lite i köket, hänga lite tvätt, sen körde jag och hämtade henne igen. Åkte hit och åt frukost/lunch ihop. Mysigt!!!

Hade en jättehärlig dag ihop!

Körde hem henne så hon var hemma när barnen kom med skolbussen.

Gjorde soppa till middag sen fick vi stressa iväg till Robins sista fotbollsmatch för denna säsongen. De mötte ett avtopplagen, om de vann denna match skulle de vinna serien. Våra små Veddige killar ligger näst sist. Gissa vilka som vann?!?!? Veddige såklart   !!! 1-0 (sen var visserligen det målet ett självmål   , men det låsas vi inte om, hehe) var en väldigt jämn match och killarna var grymma!

Nu är det, återigen, läggdax!

Imorgon blir en fullspäckad dag. Skall in med kläderna till helgens barnmarknad och Victor skall ha grabbkväll (9 års kalas)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Danielsson - 24 maj 2012 22:31

Usch, fick ett väldigt tråkigt telefonsamtal ikväll. Min kusin Maria, 39 år, dog igår   Hon har haft cancer i många år. Började med en tumör i benet (som från början var en helt ofarlig knöl hon gick med i massa år) sen blev det en tumör som skulle...

Av Camilla Danielsson - 23 maj 2012 21:59

Helt lovely!!! Underbara underbara värme!!! Hoppas hela sommaren blir så här varm och solig (ja jag vet, lite väl optimistiskt) Hugo skulle till skolan idag, sitt andra besök där. Han går ju dit med sitt dagis och eftersom han varit så ledsen och o...

Av Camilla Danielsson - 22 maj 2012 20:40

Skrev ett låååångt inlägg igår, så slockande datorn! Shit vad arg man blir!!!   Då har det gått 1 v sen sist! I onsdags skulle Carolina & Mine, Josefin, Almer & Vidar komma hit. Josefin kom så punktligt, vi gick ut i trädgården och lekte, passa...

Av Camilla Danielsson - 15 maj 2012 22:00

I lördags ägnade jag dagen åt att städa, handla, duka, laga mat och förbereda inför kvällens gäster. Stefan låg i sängen och mådde inte så bra (ni vet, män och förkylningar... ) Barnen lekte, Victor med Albin & Isac och Robin hade Frida här, hennes...

Av Camilla Danielsson - 12 maj 2012 07:46

Blev det igår! Började dagen med att köra till min syster. Hade med mig Hugo och Abbe och hon hade hemma Hanna. Barnen lekte en massa, vi fikade, hämtade hennes barn från skolan i omgångar, åt lunch (god kycklingsallad för oss och pankisar till b...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards