Alla inlägg under september 2011

Av Camilla Danielsson - 8 september 2011 21:18

HUgo hade en ledig dag idag, så jag slapp ge mig ut imorse (de stora cyklar ju själva)

Fick fikabesök i förmiddags av Madde. Åt bullar och Ballerinakax och givetvis kaffe. Denna mammaledigheten kommer sätta sina spår...


När Stefan kom hem (han tog med lastbilen hem idag) så gjorde vi storröj på utsidan! Vår ena gavel har vi uppfart av stenplattor (som fanns här när vi köpte huset, mycket dåligt lagda! Intre gjort något underarebet alls! Men eftersom vi bara har det som parkering har vi inte brytt oss om att göra något åt den, min önskan är att få asfalterat den!) där har vi i alla fall lagt allt virke och skräp som blivit över under renoveringen (har väl åkt några vändor till tippen innan, men där var ändå en HEL del!) Barnen hjälpte till och vi fick tömt allt, så skönt!

MEN...då såg man allt ogräs mellan plattorna, och det var inte lite! Mer grönt än grått   Uscha ischa, såg inte kul ut!

När Stefan och Hugo åkte till återvinningen och sen tillbaka med lastbilen så passade jag på att börja rensa. När jag väl börjat med något har jag svårt att sluta så några timmar senare var det färdigt! SÅÅÅ fint det blev! Helt ny uppfart! Känns sjukt bra! Nu behöver man inte försöka gömma den gavlen med!


Gick in och började rulla köttbullar och skala potatis, en middag hela familjen älskar! De äter som tokar allihop! Gör på över 1 kg köttfärs nu!


Nu skall jag spana lyxfällan (känner mig så vuxen, ansvarsfull och ekonomisk när jag kollar på det  ) och äta choklabollar! Älskar chokladbollar!!!

Av Camilla Danielsson - 7 september 2011 18:48

Igår var Abbe och jag hemma hos Carolina och Mine. Blev bjuda på supergod lunch i form av järpar med fetaost och soltorkade tomater, potatis, supergod sås och hemmainlagd gurka, mums!!! Villet tyvärr innebär  att jag aldrig kommer kunna bjuda henne på lunch igen    Försök att slå det liksom! Sen åt vi blåbärspaj (köpt som tur var, haha) och hinkade kaffe! Hade så mysigt att jag nästan glömde av tiden, så jag kom liiite för sent till Hugos dagis, väldigt pinsamt!!!

På eftermiddagen satte jag igång med mitt pluggande, fick gjort riktigt mycket och det kändes skönt att få börjat! MEN vad ovan jag är vid att plugga! Phu!


Idag har Abbe och jag varit inne i stan (Varberg) med Carolina och Mine (igen, haha, bästa sällskapet!!!) Ägnade lååååång tid på H&M, fick köpt en klänning, en kofta och två par strumpbyxor, tjocka och gos nu till hösten!

Sen blev det en tur till systemet där min kära granne Emma jobbar, himla tur att hon arbetade just idag eftersom jag var ute efter ett supergott dessertvin jag druckit hos henne! Skall ha det på cykelfesten på lördag!

Var ju tvugna att äta lite lunch med så vi tog en grillad god macka med kyckling, pesto och soltorkad tomat och en stor capuccino  , gott!
Sen körde jag hem och hämtade Hugo, de stannde kvar en liten stund till sen åkte de hit! Gav de små mat (de osv medans vi åt lunch) och sen tog vi med dom (mina andra stora barn stannde hemma, Stefan var på väg hem) och åkte till Serholts outlet i Horred. Hittade faktikst inget vi ville ha! Förvånade! Men de var inte direkt billiga och mycket stora fel på sakern, synd!

Lämnade av Abbe hemma och körde och handlade så vi kunde äta innan Victor sfotbollsträning (som sen ändå blev avblåst pga halv storm!)

Nu är det dags för mer plugg!!!

Av Camilla Danielsson - 5 september 2011 20:11

Äntligen!!! Idag fick Hugo börja dagis igen! Eftersom jag är föräldraledig så har ha en "allmän förskoleplats" vilket innebär att han går gratis 5 tim/v men då får han inte gå jullov och under juni, juli, augusti! Men idag, så kul för honom   !

Han sprang in till sina kompisar och lille Abbe kröp fort in ett rum och började leka! Belv förvånad, det har hänt en del med honom sen Hugo slutade. Då var han jätteblyg och bara skrek när jag satte honom på golvet där i hallen. Så skönt att se hans framsteg! Han hade ingen större lust att följa med mig hem idag!


Hade en tom dag, så han fick sova middag i lugn och ro och jag fick dammsugit, tagit hand om disk och tvätt, vattnat blommorna, legat på soffan och slökollat på tv. Var gött, känner att jag behöver lite vila i och med förkylningen!


Victor hade fotboll ikväll (ovanligt va?! Vi har ju bara fotbollsträningar 6 dagar i veckan plus matcher!) sen fick jag klippt honom med, behövligt, han hade en rejäl kaluffs   


Nu är det slapp framför tv:n (igen!!!) en stund innan det är laggdax!

Rätt trist och händelselös dag detta om jag skall vara ärlig! Men ibland behöver man ha det!

Av Camilla Danielsson - 4 september 2011 20:37

Igår kväll sa det pang bom, sen var jag snuvig, nysig, hängig och trött! Där kom den, vår första (men tyvärr inte sista) höstförkyling! La mig rätt tidigt och låg och läste lite innan jag somnade.


Abbe ville upp tidigt idag, redan 6.40, inte ok i Camillas värld! Men han hade en härlig bajsblöja så det vara bara till att gå upp och byta och sen var han pigg. La honom brevid mig i sängen och han småslumrade lite. Till slut gav han upp men då var Victor vaken så han satte sig i soffan med Abbe och kollade på tv och lät snoriga mamma sova vidare! Gullunge  


Körde en sväng till landet. Mina föräldrar var där och vi slappande, lekte och grillade korv, mysigt! Var nog sista gånen i år som vi gick där i shorts och Abbe kröp omkring barbent i gräset  

Efter ett tag kom Stefan dit, äntligen hemkommen efter sin Stockholms weekend!

Barnen blev så glada när pappa kom, haha han har ju bara varit borta över helgen!


Hugo hade fotbollsträning i eftermiddag, han tycker det är så kul! Stefan tog med Abbe så åkte de och kollade på den. Robin fick cyklat iväg till sin innebandy träing som drog igång idag igen. Nu är det några veckor där det krockar och är både innebandy och fotboll, men men det brukar funka det med!

Stefan fick klippt gräsmattan, vilket var mer än behövligt då det började likna en djungel där ute   och jag fick bort lite ogräs mellan stensättningen. SÅ nu ser trädgården lite mer anständig ut.

Trötta som vi är idag så beställde vi pizza till middag. Inte så jättegott men smidigt!

Av Camilla Danielsson - 3 september 2011 20:33

Idag är igen vanlig dag för idag är det Victors födelsedag, hipp hurra!!! 

För 9 år sen idag vakade jag av värkar kl 01.30 exakt! Kände att det hände grejer så vi skyndade oss att ringa barnvakt och åka in till förlossningen! 02.57 föddes underbara Victor, 9 dagar innan bf, 4245 gram och 50 cm, kort och tjock och alldels underbar!!! Tillbingade nästan hela 20 min på förlossningen, inskrivningen skedde efter hans födelse, haha.


Väckte trollet idag med paket   och frukost på sängen. Stefan är ju i Stockholm med jobbet så jag var ensam med alla 4 barnen, lite svettigt att fixa allt med en gnällig Abbe runt sig, men det gick. Victor fick ett spel till sitt Nintendo DS "Star Wars 3", ett stort ritblock, 2 påsar puttekulor, en kulpåse och ett kort. Han blev jätteglad och nöjd! Robin och Hugo fick varsin liten påse med legogubbe i och Abbe en Mickey bil (skitbillig, rea på Gekås, hehe)

Sen blev det lite stress och iväg till Victors fotbollsmatcher. Lämnade av Hugo hos Linnéa (så slapp han vara med halva dagen på och kolla på) De spelade 2 matcher och förlorade tyvärr båda, men Victor var så glad för hela laget hade sjungit för honom  

Robin åkte med en kompis till Frillesås där de hade match (hade gärna klonat mig men det är ju dessvärre lite svårt...)

Mormor, morfar och kusin Oliver kom ner och kollade på Victors sista match, sen följde de med oss hem och firade. Medan jag dukade fram lite frallor och massa pålägg så åkte pappa och hämtade Hugo, sen åt vi lite mellanmål ihop. Mamma hade med sig daimtårta, helt enligt födelsedagsbarnet önskemål   som vi åt när Robin kommit hem igen. 

Vi har som tradition att den som fyller år får bestämma maten och Victor hade den mycket goda (och dyra) smaken att välja havskräftor och räkor. Mums!!! Hade en mysig lite frossa med barnen ikväll (Hugo gillar inte skaldjur så han fick en hamburgetallrik)

Nu kollar vi (dom) på "Fångarna på fortet" och äter äckliga chips (enligt mig)


Av Camilla Danielsson - 2 september 2011 20:52

Var så trött igår så det blev tidigt sänggång istället för bloggande!

Abbe sov ganska bra första natten i egen säng. Han vaknade vid 2 då gav jag honom nappen, men efetr några min grät han igen. Då hade han kissat igonom så jag fick byta blöja och pyamas, sen var han ju pigg och vägrade ligga i sitt rum, så jag la honom hos oss. Där är han ju inte van att vara så det tog sitt lilla tag innan han kom till ro.


Var trött under dagen så vi höll oss hemma. Fick putsat våra toksmutsiga fönster och röjt lite i tvättstugan.

När Stefan kom hem plockade vi bort byggställningen, känns så sjukt bra att äntligen vaa klara med den jäkla gaveln    Nu är med andra ord vår mastodont renovering HELT färdig!!!

Fick skrivit matsedel för 4 v framöver, så nu slipper vi det dagliga problemet "Vad skall vi äta idag?" Är ju rätt lätt att göra, blev faktiskt inte en enda upprepning på 4 v, och då glömde jag ändå att skriva in paj och gryta, så det så  

Skrev även lite listor till Robin och Victor. Saker de skall ha gjort innan de går och lägger sig och saker de skall ha hunnit med innan de cyklar till skola. Så kan de kolla på dom och så slipper jag (förhoppingsvis) allt tjat! Känns ibland som man tjatar ihjäl sig! Hopp om bättring!



Natten till idag sov Abbe ännu lite bättre i sitt rum. Han vaknade vid 4.30 och fick nappen, sen sov han till 6.15, då la jag honom hos oss så somnade vi om. Kan ju bara hoppas detta fortsätter, hade varit så skönt om det funkar!


Idag kom Carolina och Mine hit. Hade en supermysig heldag ihop! Gjorde lite rolig lyxlunch idag, nygräddade frasvåfflor med gräddfil, räkor, rödlök och svart kaviar på. Har aldrig ätit det innan med det var ju supersmarrigt!!!

Sen hade Hugo önskat kladdkaka så det bakade vi imorse innan de kom. Hittade 250 gr mörk choklad som vi hade i så den blev mäktig men smarrig! Så den och massa kaffe fick vi i oss med  

Abbe och Mine hade det så mysigt ihop, de lekte brevid varann och gosade en massa, men lite kramar och mys! Så jäkla söta  


När vi satt ute i trädgården så kom plötsligt grannbarnet med 2 små kompisar och ropar glatt "Hej! Vi har rymt från dagis!!!" Hoppsan, fick följt dom tillbaka igen, haha skitungar. Lite stolta var dom allt, erkände så fort och lätt, haha.


Ikväll blir det nog att lägga sig i tid. Stefan åker till Stockholm med jobbet tidigt imorgonbitti. Vi andra skall gratulera Victor på 9 årsdagen, vara på en himla massa fotbollsmatcher osv osv. Hektiskt dag men förhoppingsvis väldigt mysig!

 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards