Alla inlägg den 11 oktober 2011

Av Camilla Danielsson - 11 oktober 2011 21:17

Började dagen med ett utvecklingssamtal med Victors föken! Gick bra, han är en snäll, bra kompis som hänger med i ämnena men är, som vi redan mycket väl visste om, lite väl mycket disträ ibland.

Åkte hem och la Abbe och satte mig för att plugga det sista. Då ringer telefonen, när jag svarar är det min lärare!!! Han berättar att han skall sluta undervisa Naturkunskaps kursen, lämna  över till en ny kollega som inte var positiv till muntliga prov   Men eftersom han hade lovat mig så ville han vi skulle ta det direkt istället, ok shoot! Shit vad nervös jag blev!!! Jag fick en del frågor, faktiskt enklare än jag trott, så de klarade jag rätt bra antar jag. Han gav mig betyget direkt...MVG    Hurra!!! Mitt första och enda mvg, haha (visserligen hade jag 1-5 betyg men mitt enda högsta betyg i alla fall!)


Sen kom huvudvärken, och den med råge! Har inte känt mig som världens bästa mamma idag, stackars Abbe, understiumlerad! Fast å andra sidan kanske det är nyttigt för honom att ha en tråkdag bland alla våra andra fullspäckade.


Mannen kom hem med en helt underbar blomsterbukett idag   Blev så glad!
Fick, trots huvudvärken, gått igenom barnens vinterskor. Eller Stefan tog fram dom, provade och mätte och jag skrev ner på en lapp vad jag behöver köpa. Bra arbetsfördelning, hehe.


Nu sitter Stefan, Robin och Victor i Robins säng och kolla på fotboll och jag sitter ensam i soffan, med datorn i knät och kollar på "Desperate housewife" DET kallar jag bar fördelning   Nej, hade jag inte haft så ont i huvuudet hade jag väl flyttat på mig. Men barne ville se matchen, eftersom de egentligen skall sova nu fick de se den ihop i sängen och sen bara gå coh lägga sig. Sen ville Stefan med se eftersom det blev spännande så då gick han upp dit. Känns lite elakt att de knör 3 pers i en liten 90 säng och jag breder ut mig vid stora tv:n!

 

Ovido - Quiz & Flashcards