Direktlänk till inlägg 8 augusti 2011

Första semesterdagen!

Av Camilla Danielsson - 8 augusti 2011 21:07

Nja, det kanske inte riktigt var sant, men Stefans semester började idag, så då känns det lite som semester för mig också!

Vädret visade väl inte sin bästa sida, morgonen började med spöregn och hagel, men sen tittade solen fram (tillfälligt visserligen) En typisk svensk sommar?!


Vaknade av att rektorn ringde idag, han erbjöd mig ett jobb! Kul! Men jag tackade faktiskt nej...kändes lite snopet nästan! Jag har ju planerat för att vara mammaledig ett år till, tycker Abbe är för liten för förskolan ännu. Så jag valde att följa min plan jag haft hela tiden. Dumt kanske, men jag tror inte det, det käns rätt!


Körde upp till Kungsbacka idag, först lämnade vi av kusinen som sovit här och sen åkte vi till Atelje Utell (där Abbe tog sina 1-årskort) och valde vilka vi ville ha i albumet, han är såååå söt (japp, jag är partisk!  )

Efter det körde vi till mina föräldrar för att låna Abbes resesäng (skall se om vi kan trycka in den i husvagnen vi hyrt) Där blev vi bjudna på smarrig middag och fika, supergott! Barnen lekte som tokar, de älskar att vara hos mormor och morfar, trivs så bra där!


Väl hemma igen så var plötsligt klockan rätt mycket! Barnen lekte lite med grannungarna, Stefan målade lite mer på husgaveln och jag skrev packningslistor inför semestern (är "list-fan"! Klarar mig inte utan listor!!!)

Sen insåg jag att Robin och Hugo såg ut som riktiga troll i huvet, så det var bara att sätta dom på en kökstol och ta fram saxen, tror det blev rätt ok, kanske inte direkt som de önskat, men hey, jag är liksom ingen frisör, bara väldigt billig  !

Det duger säkert, med god vilja och mycket hårgele kan Robin nog få snelugg   !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Danielsson - 24 maj 2012 22:31

Usch, fick ett väldigt tråkigt telefonsamtal ikväll. Min kusin Maria, 39 år, dog igår   Hon har haft cancer i många år. Började med en tumör i benet (som från början var en helt ofarlig knöl hon gick med i massa år) sen blev det en tumör som skulle...

Av Camilla Danielsson - 23 maj 2012 21:59

Helt lovely!!! Underbara underbara värme!!! Hoppas hela sommaren blir så här varm och solig (ja jag vet, lite väl optimistiskt) Hugo skulle till skolan idag, sitt andra besök där. Han går ju dit med sitt dagis och eftersom han varit så ledsen och o...

Av Camilla Danielsson - 22 maj 2012 20:40

Skrev ett låååångt inlägg igår, så slockande datorn! Shit vad arg man blir!!!   Då har det gått 1 v sen sist! I onsdags skulle Carolina & Mine, Josefin, Almer & Vidar komma hit. Josefin kom så punktligt, vi gick ut i trädgården och lekte, passa...

Av Camilla Danielsson - 15 maj 2012 22:00

I lördags ägnade jag dagen åt att städa, handla, duka, laga mat och förbereda inför kvällens gäster. Stefan låg i sängen och mådde inte så bra (ni vet, män och förkylningar... ) Barnen lekte, Victor med Albin & Isac och Robin hade Frida här, hennes...

Av Camilla Danielsson - 12 maj 2012 07:46

Blev det igår! Började dagen med att köra till min syster. Hade med mig Hugo och Abbe och hon hade hemma Hanna. Barnen lekte en massa, vi fikade, hämtade hennes barn från skolan i omgångar, åt lunch (god kycklingsallad för oss och pankisar till b...

Ovido - Quiz & Flashcards