Direktlänk till inlägg 19 augusti 2011

Regnet det bara öser ner...

Av Camilla Danielsson - 19 augusti 2011 19:39

Glömde visst av detta igår, hoppsan   Nej det får inte bli något tvång, mer en kul grej. Men eftersom jag lider av kraftigt teflonminne är det rätt skönt att kunna gå tillbaka och läsa vad jag gjort på dagarna, haha.


Så, vad hände igår då? Jo, jag hade en liten egen förskolegrupp här kan man väl säga. Först mina egna 4 barn, sen hade ju Frida sovit över så hon var ju kvar, sen var Linnéa hos Hugo och lekte, sen kom en vännina och 4 av hennes barn, plötsligt kom Victors tvillingkompisar (som bor på gatan) då var vi 12 barn och 3 vuxna till fikat, sen när Linnea skulle hem kom hennes lillasyster in en stund med, så 13 ungar   i åldrarna 1-11 år, jättemysigt!

Grillade på kvällen sen åkte Stefan på möte på motorklubben. Jag och barnen spelade Uno!


Idag är det Stefans sista semesterdag. Mina föräldrar kom hit på besök. Bakade chokladsockerkaka och bjöd på munkar. Sen lagade vi "Flygande Jacob" till middag som vi bjöd på, gud vad enkelt och gott det är, gör man alldeles för sällan!

Mamma och jag drackl lite vin till. Sen skulle Robin in till Varberg och spela fotbollsmatch, Stefan körde med honom in och så lämnade han Victor på sin fotbollsträning på vägen. "Då hämtar jag dig sen" sa jag så käckt...tills jag kom på att jag satt med ett vinglas i handen, hoppsan  . Mina föräldrar stannade kvar till hans träning var slut så fick pappa hämta honom, haha, tokigt det kan bli.

Nu blir det en fredagsmys kväll, regnet bara öser ner och det blåser massa, skitväder! Håller oss inne, Stefan skall baka scones som vi kan mumsa på, gott gott!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Danielsson - 24 maj 2012 22:31

Usch, fick ett väldigt tråkigt telefonsamtal ikväll. Min kusin Maria, 39 år, dog igår   Hon har haft cancer i många år. Började med en tumör i benet (som från början var en helt ofarlig knöl hon gick med i massa år) sen blev det en tumör som skulle...

Av Camilla Danielsson - 23 maj 2012 21:59

Helt lovely!!! Underbara underbara värme!!! Hoppas hela sommaren blir så här varm och solig (ja jag vet, lite väl optimistiskt) Hugo skulle till skolan idag, sitt andra besök där. Han går ju dit med sitt dagis och eftersom han varit så ledsen och o...

Av Camilla Danielsson - 22 maj 2012 20:40

Skrev ett låååångt inlägg igår, så slockande datorn! Shit vad arg man blir!!!   Då har det gått 1 v sen sist! I onsdags skulle Carolina & Mine, Josefin, Almer & Vidar komma hit. Josefin kom så punktligt, vi gick ut i trädgården och lekte, passa...

Av Camilla Danielsson - 15 maj 2012 22:00

I lördags ägnade jag dagen åt att städa, handla, duka, laga mat och förbereda inför kvällens gäster. Stefan låg i sängen och mådde inte så bra (ni vet, män och förkylningar... ) Barnen lekte, Victor med Albin & Isac och Robin hade Frida här, hennes...

Av Camilla Danielsson - 12 maj 2012 07:46

Blev det igår! Började dagen med att köra till min syster. Hade med mig Hugo och Abbe och hon hade hemma Hanna. Barnen lekte en massa, vi fikade, hämtade hennes barn från skolan i omgångar, åt lunch (god kycklingsallad för oss och pankisar till b...

Ovido - Quiz & Flashcards