Direktlänk till inlägg 26 augusti 2011

Hektisk men mysig fredag!

Av Camilla Danielsson - 26 augusti 2011 21:20

Hugo, Abbe och jag gick hem till Josefin och Almer i förmiddags, dit även Carolina och Mine kom. Åt gott bröd, fikade (japp IGEN!) och hinkade kaffe. Barnen lekte så fint brevid varann och inget tjaffs idag heller, goa ungar! Hugoa hade med sig sitt Nintendo DS och en målarbok så han kunde roa sig han också.

Gick hem och la en mycket trött Abbe sen blev det lite vanligt tråkigt vardagsröj.


När Stefan kom hem körde jag till Gekås. Victor fyller ju år nästa lördag och vi har inte ens börjat köpa presenter ännu, sen behövde ju Hugo fodrade regnkläder med.

Fick köpt en massa tråkiga bra att ha saker (tvättmedel, sköljmedel, maskindiskmedel, schampoo, duschecreme, tvål, tvättlappar, våtservetter mm mm mm) bara sånt kraffs för över 400 kr   trista pengar!

Stefan fick ett gäng kaslonger, Robin och Victor nya träningskläder och tunna fingervantar, jag en träningströja. Se blev det lite presenter, till Victor köpte jag "Star Wars 3" till Nintendo DS, puttekulor och en kulpåse (sen skall jag köpa lite andra smågrejer till honom med) till Robin köpte jag ett "Call of duty" spel till x-box 360. Sen köpte jag varsin liten present till de som inte fyller år (tex när Victor fyller så får de andra varsitt litet paket att öppna, i år för 20 kr/st, så bara en kul grej)

Hugo skall på barnkalas imorgon s¨jag köpte present dit med (jätte badminton rack och boll) och sen skall vi hem till en kompis till mig som precis köpt hus ihop med sin nye karl, så i inflyttings present köpte jag en hjärtpajform som jag skall baka en blåbärskaka i och en hjärtskål som jag skall fylla med vaniljsås, så får de både present och fika att bjuda oss på i ett  


När jag kom hem hade de ätit tacos så jag åt det som dom sparat till mig och nu har vi fredagsmys med de 3 stora (Abbe sover) kollar på gårdagens inspelade avsnitt av "Fångarna på fortet" och äter ostbollar!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Danielsson - 24 maj 2012 22:31

Usch, fick ett väldigt tråkigt telefonsamtal ikväll. Min kusin Maria, 39 år, dog igår   Hon har haft cancer i många år. Började med en tumör i benet (som från början var en helt ofarlig knöl hon gick med i massa år) sen blev det en tumör som skulle...

Av Camilla Danielsson - 23 maj 2012 21:59

Helt lovely!!! Underbara underbara värme!!! Hoppas hela sommaren blir så här varm och solig (ja jag vet, lite väl optimistiskt) Hugo skulle till skolan idag, sitt andra besök där. Han går ju dit med sitt dagis och eftersom han varit så ledsen och o...

Av Camilla Danielsson - 22 maj 2012 20:40

Skrev ett låååångt inlägg igår, så slockande datorn! Shit vad arg man blir!!!   Då har det gått 1 v sen sist! I onsdags skulle Carolina & Mine, Josefin, Almer & Vidar komma hit. Josefin kom så punktligt, vi gick ut i trädgården och lekte, passa...

Av Camilla Danielsson - 15 maj 2012 22:00

I lördags ägnade jag dagen åt att städa, handla, duka, laga mat och förbereda inför kvällens gäster. Stefan låg i sängen och mådde inte så bra (ni vet, män och förkylningar... ) Barnen lekte, Victor med Albin & Isac och Robin hade Frida här, hennes...

Av Camilla Danielsson - 12 maj 2012 07:46

Blev det igår! Började dagen med att köra till min syster. Hade med mig Hugo och Abbe och hon hade hemma Hanna. Barnen lekte en massa, vi fikade, hämtade hennes barn från skolan i omgångar, åt lunch (god kycklingsallad för oss och pankisar till b...

Ovido - Quiz & Flashcards