Direktlänk till inlägg 4 oktober 2011

Fika, trevligt sällskap och lite lite plugg!

Av Camilla Danielsson - 4 oktober 2011 20:12

Äsch vad det går kasst med mitt pluggade! Kan ju bara läsa när Abbe sover, och han är ju inte det barnet som sover mest på en dag  , så ca 1 timme per dag blir det läst! Ni fattar ju hur det går...


Zandra ringde idag och ville ha lite sällskap. Under tiden vi pratade somnade Abbe i min famn, DET är inte vanligt!!! Han fick sova där i nästan en timme, så mysigt det var! När han vaknat till och fått i sig lite lunch åkte vi till henne. Åt lite smörgåsar, fikade och drack kaffe   Hade en mysig dag, tycker det är lite mysigt när hon går hemma sjukskriven   , men snart kan hon ta av ställningen runt benet och då börjar hon ju jobba igen. Får passa på att träffas massa nu!


Åkte hem och la Abbe, sen läste jag en stund innan dagis ringde och sa att Hugo var tillbaka från utflykten, så då var det bara att lägga ner böckerna och åka och hämta.

Lagade järpar till middag med supergoda kryddor i (påse som hette Cé...p...et någonting, hahaha, har med andra ord absolut ingen aning, men gott var det.) Blandade i lite persilja och fetaost med (tänkte soltorkade tomater med men så hade jag inga hemma) gjord en god sås till på matlagningsgrädde, kalvfond, sött rött vin, persilja, majzena i och så kokt potatis till detta, mumsigt värre!!!


Nu är läxorna gjorda, barnen duschade, rummen städade, naglarna klippta och 2 av 4 i säng! Snart lägger sig lugnet   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Danielsson - 24 maj 2012 22:31

Usch, fick ett väldigt tråkigt telefonsamtal ikväll. Min kusin Maria, 39 år, dog igår   Hon har haft cancer i många år. Började med en tumör i benet (som från början var en helt ofarlig knöl hon gick med i massa år) sen blev det en tumör som skulle...

Av Camilla Danielsson - 23 maj 2012 21:59

Helt lovely!!! Underbara underbara värme!!! Hoppas hela sommaren blir så här varm och solig (ja jag vet, lite väl optimistiskt) Hugo skulle till skolan idag, sitt andra besök där. Han går ju dit med sitt dagis och eftersom han varit så ledsen och o...

Av Camilla Danielsson - 22 maj 2012 20:40

Skrev ett låååångt inlägg igår, så slockande datorn! Shit vad arg man blir!!!   Då har det gått 1 v sen sist! I onsdags skulle Carolina & Mine, Josefin, Almer & Vidar komma hit. Josefin kom så punktligt, vi gick ut i trädgården och lekte, passa...

Av Camilla Danielsson - 15 maj 2012 22:00

I lördags ägnade jag dagen åt att städa, handla, duka, laga mat och förbereda inför kvällens gäster. Stefan låg i sängen och mådde inte så bra (ni vet, män och förkylningar... ) Barnen lekte, Victor med Albin & Isac och Robin hade Frida här, hennes...

Av Camilla Danielsson - 12 maj 2012 07:46

Blev det igår! Började dagen med att köra till min syster. Hade med mig Hugo och Abbe och hon hade hemma Hanna. Barnen lekte en massa, vi fikade, hämtade hennes barn från skolan i omgångar, åt lunch (god kycklingsallad för oss och pankisar till b...

Ovido - Quiz & Flashcards