Direktlänk till inlägg 30 oktober 2011

Då var ännu en helg över...

Av Camilla Danielsson - 30 oktober 2011 22:29

Går ju sjukt fort!

Igår körde Stefan, Abbe och jag in till V arberg och köpte element på Rusta (fattas i Abbes rum, Robins rum och allrummet där uppe. Börjar liksom bli liiite kallt nu...) sprang in en snabbis i en möbelaffär och köpte två fins ljuslyktor med *nöjd*  

Stannade till på Växtboden på hemvägen och köpte gravprydnad till Melkers grav   ett fint mosshjärta med lite stilrent pynt på och en liten ängel i en blomma (i porslin) på. Passar en barngrav riktigt bra (om det nu egentligen kan ses som något positivt att det passar en barngrav. Men vi som har det vill ju också ha fina och passande saker, så då är det ju bra att det finns)

Stefans bror kom så skulle Stefan laga hans bil, barnen lekte med kompisar så jag satte Abbe i vagnen och gick hem till Maria och drack lite kaffe. Hon är nyskiljd och satt ensam hela helgen. Givetvis bjöd jag in henne på middag och vin hos oss och det ville hon, så vi gick hit, åkte och handlade mat och åt mangokyckling med massa tillbehör, drack vin och hade jättekul! Det är ju faktikst oftast det spontana som är det roligaste!


Kom i säng ganska sent, så jag var mycket tacksam över att vi "vann" en timme tillbaka i natt!

Klockan ringde 6.45 och då var det bara att masa sig upp.Victor hade innabandysammandrag inne i Varberg och jag skulle vara med och heja! Han var målvakt för första gången i sitt liv och det gick ganska bra. De förlorade båda matcherna men det var ändå rätt jämt, så det var spännande!
Körde dirket hem, han fick duscha och äta lite yoghurt innan vi kastade oss i bilen och körde till mina föräldrar i Kungsbacka. Där blev vi bjudna på oxstek, potatis, mammas underbara sås, massa olika grönsaker. Mmmmm så gott! Sen blev det chokladmousse med grädde till efterrätt och efter det kaffe med kaka och tårta! Sen ställde hon tillslut fram godis   Jättelätt att banta när man är där...

Åt mycket begränsat i alla fall (en liten portion mousse utan grädde, en giffel till fikat och en nötcreme) så lite duktig var jag. (Sen att jag åt lite chips och ostbollar igår till vinet och cidern behöver vi inte räkna va?!?!  )


Nu slökollar jag på "Beck" dricker Pepis Max och äter sugarsnaps, gott och nyttigt! Heja mig, hehehe!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Danielsson - 24 maj 2012 22:31

Usch, fick ett väldigt tråkigt telefonsamtal ikväll. Min kusin Maria, 39 år, dog igår   Hon har haft cancer i många år. Började med en tumör i benet (som från början var en helt ofarlig knöl hon gick med i massa år) sen blev det en tumör som skulle...

Av Camilla Danielsson - 23 maj 2012 21:59

Helt lovely!!! Underbara underbara värme!!! Hoppas hela sommaren blir så här varm och solig (ja jag vet, lite väl optimistiskt) Hugo skulle till skolan idag, sitt andra besök där. Han går ju dit med sitt dagis och eftersom han varit så ledsen och o...

Av Camilla Danielsson - 22 maj 2012 20:40

Skrev ett låååångt inlägg igår, så slockande datorn! Shit vad arg man blir!!!   Då har det gått 1 v sen sist! I onsdags skulle Carolina & Mine, Josefin, Almer & Vidar komma hit. Josefin kom så punktligt, vi gick ut i trädgården och lekte, passa...

Av Camilla Danielsson - 15 maj 2012 22:00

I lördags ägnade jag dagen åt att städa, handla, duka, laga mat och förbereda inför kvällens gäster. Stefan låg i sängen och mådde inte så bra (ni vet, män och förkylningar... ) Barnen lekte, Victor med Albin & Isac och Robin hade Frida här, hennes...

Av Camilla Danielsson - 12 maj 2012 07:46

Blev det igår! Började dagen med att köra till min syster. Hade med mig Hugo och Abbe och hon hade hemma Hanna. Barnen lekte en massa, vi fikade, hämtade hennes barn från skolan i omgångar, åt lunch (god kycklingsallad för oss och pankisar till b...

Ovido - Quiz & Flashcards