Alla inlägg den 2 november 2011

Av Camilla Danielsson - 2 november 2011 22:30

Abbe väckte mig 8.30 igrå, skönt med lov! Hörde Victor och Alfred ligga och prata där uppe, har ingen aning om hur länge de varit vakna! Tog oss så sakta upp och fixade frukost och gjorde oss i ordning.

I och med att Alfred var här så höll vi oss hemma hela dagen, barnen spelade, lekte, var ute, bakade chokladbollar osv osv.

Stefans bror kom på eftermiddagen så fick de lagat färdigt hans bil, skönt! Alfred blev hämtad och vi gick in och började med middagen, järpar, mmmm sååååå gott!!!

Efter maten slog det mig att det var inventering på "Karlsson" (ett varuhus som har allt!!! Rätt stor affär med myyyycket prylar, ett litet mini Ullared kan man säga, startades även av samma grundare) innebandy föreningen hade bett om hjälp för att få in lite pengar till klubben. Så jag lämnade Stefan med barnen och körde ner. Himmel vad mycket det är att inventera där! Halva affären var gjord när jag kom vid 19.30, så det var bara att hugga in. Jag och en ordinarie personal skötte en dator där vi scannade in varorna och skrev in antalet (som några andra stackare fått räkna innan) Tiden rullade på rätt fort, vi skulle väl varit där till 23 var tanken men den fick vi snabbt överge.

Kl 01.30 körde jag hem och då hade de en hel del kvar att göra. Kan tänka mig att de häll på i alla fall ett par timmar till    Stupade i säng md värkade ben, stått och gått konstant i nästan 7 timmar, ovant!


Klockan ringde redan  kl 8 imorse, var väl inte för pigg får jag medge! Stefans mamma kom och hämtade de 3 stora 9.30 så skall de tillbringa en natt hos sin farmor. Var tyst och tomt när de åkt, bara Abbe och jag hemma. När Abbe sov middag passade jag på att lägga mig på soffan med en tidning, där jag givetvis slocknade!

Bleb en dryg eftermiddag, skittrist väder ute, Abbe rastlös (ovant för honom också att inte ha bröderna hemma) givetvis kom Stefan hen rätt sent med!

Sen åkte vi 3 in till Varberg och handlade lite, köpte med oss underbar Thaimat hem. 1 fyra små Thailänska rätter (friterade tigerräkor med sötsursås, kycklingspett i jordnötssås, biffgryta med stark basilika och svartpepparkyckling, supergott!) och 1 kyckling rödcurry, äntligen hittade vi en currygryta i VArberg som kan mäta sig med den i Kunsgsbacka, sååå gött!

Köpte några finare, dyra chokladpraliner på Kvantum som vi njöt av under Greys Anatomy! En mysig, barnledig kväll helt enkelt  

Var även förbi Melkers grav och satte dit hjärtat vi köpt nu inför allahelgona och tände ett ljus för honom   

Ovido - Quiz & Flashcards