Alla inlägg den 28 november 2011

Av Camilla Danielsson - 28 november 2011 21:10

Igår var det 1:a advent, så mysigt!!!

Började dagen med att Victor hade 2 innebandymatcher. Han var målvakt i båda, kul för honom men nervöst för mig! De vann båda, första med 8-2 och andra med 8-3, kul!!!
Sen skulle vi till Kungsbacka, gå på den traditionella julmarknaden och sen som alltid hem till mina föräldrar.

Dock blev marknaden inställd pga den jäkla stormen  

Så vi träffades alla, vi & min systers familj, hemma hos mina föräldrar dirket istället. Åt mammas underbara smörgåstårta och sen glögg, kaffe, lussekatter, pepparkakor och chokladtårta! Skall det var så skall det  

Körde hem i hyffsad tid i och med att stormen tilltog.


Idag var det skola och dagis för de 3 stora, Abbe och jag körde till öppna förskolan och fortsatte med vår julkrubba, fikade, lekte och sjöng.

Gjorde fiskgratäng till middag. Barnen älskar det!!! Bara laxfiléer, poatismos (givetvis hemmagjort!) som jag spritsar lite fult runt om, sen en sås över laxen som jag gör på matlagningsgrädde, vitt vin, fiskfond, dill och kryddor. In med allt i ugnen. Gjorde en megaform, och allt slukades! Chockad! Victor påstår att han inte gillar lax, men denna laxen är sååå god, haha.

Kom äntligen iväg på träninge idag med. Nu trotsar vi detta lilla envisa halsont och kämpar på! Har varit borta fråb träningen i nästan 2 v nu! Körde 30 min core och sen direkt ett 60 min pass. Det är 90 tuffa minuter, men ack så skoj!!!

Ovido - Quiz & Flashcards