Alla inlägg den 8 november 2011

Av Camilla Danielsson - 8 november 2011 21:49

Haha gick in och kollade på bloggen när jag skrev senast, om det var igår eller inte, så ser jag att de var i fredags!!! Hallå, vad hände?!


I lördags hade Hugo innebandy, sen ägnades dagen åt typ...ingenting. Fick småröjt lite, handlat, sen började jag förbereda inför kvällen. Stefan och barnen körde hem till Anton och deras 4 barn, så kom mamma Sofia och en annan tjej hit och vi hade vin och fnitterkväll! Gjorde en paj med vitlöksfräst ruccola, coctailtomater, skinka som jag sen ganerade med brieost, nötter och vindruvor, såå gott! Åt pannacotta med hallonsås till efterätt och sen hade tjejerna med sig godis, chips och nötter. Mycket vin, drinkar   och många skatt blev det, precis som en tjejkväll skall vara!


På söndagen var jag lite seg, men det gick rätt bra ändå.

Lämnade Robin hos en kompis sen åkte vi andra vidare till Stefans gamla farmor och hälsade på. Blev bjudna på kaffe och en herrans massa kakor (som alltid där, hon är så söt!) men jag lyckade hålla mig enbart till kaffet.

Åkte hem och lagade kålpudding och sen var det iväg på innebandyträningar. Victor tränar mellan 17-18 och Robin mellan 18-19 så jag tog med de tre stora så hängde vi i hallen två timmar. Kul att se några av deras träningar med!


I måndags var det äntligen dax för skola/förskola igen. Sen drog Abbe och jag till öppna förskolan och hade en mysig förmiddag. Skyndade mig hem och la Abbe, lät honom sova en timme sen fick jag dra upp honom igen (stackarn) åka och hämta Hugo, tanka och sen stressa vidare till Kungsbacka. Som tur är känner Abbe sig som hemma hos mina föräldrar så det var bara att släppa av honom och Hugo där och stressa vidare. Sen fick jag sitta och slappa en timme hos frisören, gött! Klippte av en massa, men blev jättenöjd!

Hem, äta och sen iväg på träningen. Körde både corepasset och det vanliga, jösses vad slut man är i kroppen sen!


Idag höll jag mig hemma, Abbe är lite snorig, hostig och hängig. Inte sjuk men lite lite hängig. Så han fick sova middag och äta i lugn och ro idag. Zandra kom förbi en snabbis efter sjukgymnasten. Hon hade md sig en burk soppa som jag värmde och lite frallor, så vi åt en enkel men god lunch ihop. Tyvärr blev det inte så länge för jag var tvungen att åka och hämta Hugo på förskolan. Men men, bättre än inget.

Gjorde hel kyckling i ugn, ris och wookgrönsaker till middag, supergott!

Nu är det läggdax imorgon, så jag orkar morgondagen!

Ovido - Quiz & Flashcards