Alla inlägg den 9 november 2011

Av Camilla Danielsson - 9 november 2011 22:19

blev det visst för min man idag, ofrivilligt visserligen, klockan ringde inte. Så istället för att gå upp vid 4.30 vaknade han 6.45, hoppsan! Givetvis stressade han iväg och var inte lika tyst och smidig som vanligt, så Abbe vaknade och sen vlle inte han somna om!

Är så bökigt att ha med honom när man duschar och gör sig iordning! Får bära in hans stol i badrummet och sätta han där, givetvis fastspäånd annars kliver han ju ur!

Blev en sjukt stressig morgon, Victor hade skridsko åkning med skolan och skulle ha massa packning med sig, brukar alltid köra dom då, men nu åkte jag ju på att besikiga Nissan mitt under tiden skolan slutar, så han fick cykla med en väska på ryggen och en på magen.

Åkte till öppna förskolan, fats jag egentligen inte orkade, men är glad att jag tog mig dit. Får man några trevliga timmar och kommer ner i varv.

Väl hemma igen inser jag att Abbe knappt kommer få sova en timme innan jag skall hämta Hugo, köra in till besiktningen i stan, trycka ner stackars Abbe i babyskyddet när jag byter bil till Nissan (som står på Stefans jobb) besikiga bilen, åka tillbaka och byta bil igen och hem. Blev helt trött bara jag tänkte på det, så jag ringde bilprovningen och fick ombokat tiden! Sååååå jäkla gott!

Så istället för idiotstress blev det en skön hemmaeftermiddag!  Hugo följde med Linnéa hem från dagis och Victor cyklade ju, så Abbe fick sova middag i nästan 2 timmar, ovanligt, men oerhört skönt, för honom!

Jag gjorde en liten frystömning och fick ihop en jättegod fiskgratäng som även barnen älskade!
La 5 laxfileér i en stooor ugnsfast form, skalade lite räkor och la på. Gjorde potatismos som jag spritsade runt om (tyckte barnen var lite extra kul och fint) sen gjorde jag en sås på matlagningsgrädde, vitt vin, fiskfond, salt, dill och majzena redning som jag hällde över fisken. In i ugnen 25 min. Enkelt, gott och uppskattat! Sånt gillar vi!!!
Fick dessvärre stressa i mig maten lite för sen var det dax att åka till träningen.

Nu sitter jag och är sugen på ALLT! Typ...räkmackor framför allt, haha. Bara att bita ihop! Har jag nu varit duktig i 2½ v tänker jag minsann inte spräcka det nu!

Ovido - Quiz & Flashcards